آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی 1402 یکی از مهم‌ترین آزمون‌های استخدامی در سطح کشور ایران است. این آزمون به منظور جذب نیروی انسانی واجد شرایط و تخصص در دستگاه‌های اجرایی، به صورت سالانه برگزار می‌شود. دستگاه‌های اجرایی شامل سازمان‌های دولتی و عمومی، بانک‌ها و مؤسسات مالی، شرکت‌های دولتی و خصوصی و سایر نهادهای اجرایی هستند.

هدف اصلی این آزمون، بررسی توانایی و استعداد افراد در انجام وظایف مربوط به دستگاه‌های اجرایی می‌باشد. برای شرکت در این آزمون، افراد باید شرایط و مدارک مورد نیاز را داشته باشند و پس از پاس کردن آزمون، می‌توانند به عنوان کارمند در دستگاه‌های اجرایی استخدام شوند.

در تمامی دوره ها، آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی با نظارت سازمان اداری و استخدامی و سازمان سنجش و آموزش کشور برگزار می شود و داوطلبان برای کسب اطلاعات در خصوص زمان ثبت نام، نحوه ثبت نام، زمان برگزاری و اعلام نتایج باید به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایند.

آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی 1402 شامل دو بخش تستی و مصاحبه است. در بخش تستی، مهارت‌های عمومی و تخصصی افراد بررسی می‌شود و در بخش مصاحبه، شخصیت و توانایی افراد در ارتباط با محیط کار و همکاران مورد سنجش قرار می‌گیرد.

به طور کلی، آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی 1402 برای ارزیابی توانایی و استعداد افراد در انجام وظایف مرتبط با دستگاه‌های اجرایی بسیار مهم است. این آزمون، به عنوان یکی از ابزارهای انتخاب و استخدام کارآمد، توانسته است در جذب نیروی انسانی واجد شرایط و تخصص در دستگاه‌های اجرایی به خوبی عمل کند.

در این مقاله مطالب مفیدی در خصوص زمان ثبت نام آزمون، شرایط ثبت نام در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی 1402، نحوه ثبت نام در سایت سنجش و … قرار داده شده است.

زمان ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی 1402

سازمان سنجش و آموزش کشور وظیفه برگزاری فرایند آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی و اطلاع رسانی در خصوص زمان ثبت نام، برگزاری آزمون، اعلام نتایج و … را بر عهده دارد.

پس از انجام کامل دستورالعمل های لازم برای استخدام توسط سازمان ادارای و استخدامی کشور سازمان سنجش اطلاعیه های مربوط به ثبت نام و برگزاری آزمون را انتشار خواهد کرد.

با توجه به اطلاعیه منتشر شده از سوی سازمان سنجش، زمان ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی 20 فروردین ماه آغاز و تا 31 فروردین ماه ادامه خواهد داشت و داوطلبان می توانند در بازه زمانی مذکور اقدام به نام نویسی نمایند.

همزمان با اعلام زمان دقیق ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی در سال1402، دفترچه راهنمای ثبت نام نیز در سایت سنجش قرار خواهد گرفت تا داوطلبان آن را مطالعه و از تمام جزئیات آن آگاه شوند.

شرایط ثبت نام آزمون استخدامی فراگیر دستگاه های اجرایی ۱۴۰۲

داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی را دارند باید پیش از ثبت نام در آزمون شرایط موجود در دفترچه را به طور کامل و دقیق مطالعه نموده و در صورتی که واجد شرایط بودند، اقدام به نام نویسی نمایند.

در این قسمت از مطلب قصد داریم تا شرایط ثبت نام در آزمون استخدامی فراگیر دستگاه های اجرایی را برای داوطلبان گرامی شرح دهیم.

1- داشتن تابعیت ایرانی و اعتقاد به قانون اساسی جمهوری اسلامی برای داوطلبان الزامی است.

2- اعتقاد به دین اسلام و یکی از ادیان مورد پذیرش قانون اساسی.

3- داشتن کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم برای داوطلبان مرد الزامی است.

4- عدم اعتیاد به مواد مخدر.

5- نداشتن سوء سابقه کیفری.

6- داوطلبان نباید در سایر دستگاه های اجرایی استخدامی رسمی و یا پیمانی باشند.

7- رشته و مقطع تحصیلی با عنوان شغلی مورد نظر همخوانی داشته باشد.

8- حداقل سن مجاز برای ثبت نام 20 سال تمتم است.

9- حداکثر سن مجاز برای دارندگان مدرک دیپلم 25 سال است.

10-  حداکثر سن مجاز برای دارندگان مدرک کاردانی 30 سال است.

11- حداکثر سن مجاز برای دارندگان مدرک کارشناسی 35 سال است.

12- حداکثرسن مجاز برای دارندگان مدرک ارشد 40 سال است.

13- حداکثر سن مجاز برای دارندگان مدرک دیپلم 45 سال است.

نحوه ثبت نام آزمون استخدامی فراگیر دستگاه های اجرایی ۱۴۰۲

ثبت نام در این آزمون به صورت غیر حضوری و از طریق سایت سنجش انجام خواهد پذیرفت و داوطلبان باید در زمان مقرر با مراجعه به سایت نسبت به نام نویسی خود اقدام کنند.

در این قسمت قصد داریم تا تمام مراحل گام به گام ثبت نام آزمون استخدامی فراگیر دستگاه های اجرایی 1402 را برایتان شرح دهیم:

1- از طریق مرورگر خود وارد سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شوید.

2- گزینه ” استخدام متمرکز دستگاه های اجرایی ” را از منوی اصلی انتخاب نمایید.

3- برای ورود به سامانه گزینه ” ثبت نام دهمین آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی کشور سال 1402 ” را انتخاب نمایید.

4- برای پرداخت هزینه آزمون گزینه ” خرید کارت اعتباری ” را انتخاب نمایید.

5- پس از پرداخت هزینه ثبت نام با استفاده از گزینه بازگشت به صفحه ثبت نام اقدام به نام نویسی خود نمایید.

نتیجه گیری

ثبت نام آزمون استخدامی فراگیر دستگاه های اجرایی سال 1402 به منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز در سازمان های دولتی توسط سازمان سنجش انجام می گیرد.

برای شرکت در این آزمون همانند سایر آزمون های استخدامی، داوطلبان باید شرایط مورد نیاز برای ثبت نام را در دفترچه مطالعه نموده و در صورتیکه واجد تمام شرایط باشند اقدام به ثبت نام نمایند.

با توجه به اهمیتی که آزمون مذکور دارد تصمیم گرفتیم تا مطالب مفیدی را در خصوص زمان ثبت نام دهمین آزمون فراگیر دستگاه های اجرایی ، شرایط ثبت نام و نحوه نام نویسی در اختیارتان قرار دهیم.

امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات مفیدی را در اختیار داوطلبان گرامی شرکت در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی 1402 قرار دهیم.

منبع