x تبلیغات
زمان اعلام نتایج کنکور 1402-1403

زمان اعلام نتایج کنکور 1402-1403

   با دو مرحله ای شدن کنکور سراسری، داوطلبان شرکت در این سنجش، باید با توجه به مرحله انتخابی خود، در مهلت تعیین شده با در دست داشتن اطلاعات ثبت نامی اقدام به مشاهده کارنامه خود کرده و در صورت کسب رتبه قبولی، انتخاب رشته خود را انجام دهند.

با در نظر گرفتن، اهمیت آزمون مذکور برای دانش آموزان پایه دوازدهم و داوطلبان دیگر، اطلاع از زمان اعلام نتایج کنکور و نحوه دریافت کارنامه، به یک چالش بزرگ تبدیل شده و در صورت عدم پیگیری این موضوع مهم، ممکن است شما به دلیل مواجه شدن با مشکلاتی از قبیل؛ فراموشی اطلاعات ضروری، ارور “کد ملی شما در سامانه ثبت نشده”، از دسترس خارج شدن وب سایت به دلیل هجوم بی سابقه افراد و … موفق به دریافت نتیجه کنکور خود نشده و در این شرایط ممکن است از ثبت نام در دانشگاه جا بمانید.

زمان اعلام نتایج کنکور اولیه 1401 (دی ماه)تمامی داوطلبانی که در مرحله اول کنکور دی ماه شرکت کرده باشند، می توانند در نیمه اول اسفند ماه، کارنامه اولیه (این کارنامه شامل؛ تراز، رتبه، ریز نمرات و درصدهای هر درس است) خود را دریافت و از وضعیت قبولی خود آگاه شوند.

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1402 (تیر ماه)

بعد از برگزاری نوبت دوم کنکور سراسری در تیر ماه، تمامی شرکت کنندگان در آزمون رشته های ریاضی، انسانی، تجربی، هنر و زبان، با انتشار نتایج این سنجش در مهلت تعیین شده، می توانند به وب سایت sanjesh.org مراجعه و کارنامه خود را دریافت نمایند.

نتایج اولیه کنکور تیرماه، در نیمه دوم مرداد ماه بر روی وب سایت قرار می گیرد.

نحوه مشاهده نتایج اولیه کنکور سراسری

1_ مراجعه به سایت، sanjesh.org

2_ انتخاب لینک مشاهده نتیجه اولیه آزمون سراسری

3_ درج اطلاعات خواسته شده

4_ رویت نتیجه

راهنمای تصویری مشاهده نتایج اولیه کنکور

1_ ابتدا وارد سایت سنجش شده و بعد از ورود به بخش “سراسری” لینک “کارنامه اعلام نتایج مرحله اول آزمون سراسری دی ماه / تیر ماه” را انتخاب کنید.

2_ جهت دریافت کارنامه خود می توانید یکی از 3 روش زیر را انتخاب کرده و مراحل مربوطه را طی نمایید؛

 شماره داوطلبی + شماره شناسنامه

 شماره پرونده + کد رهگیری

 شماره پرونده + سریال

زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 1402

بعد از انجام فرایند انتخاب رشته کنکور سراسری، نتیجه نهایی این آزمون، بر روی وب سایت سازمان سنجش منتشر شده، و داوطلبان می توانند نتایج خود را به صورت اینترنتی دریافت و در صورت قبولی، مدارک خود را آماده و جهت ثبت نام به دانشگاه مورد نظر خود مراجعه نمایند.

زمان اعلام این نتیجه، در سال گذشته حدودا، 4 مهر ماه بوده و پیش بینی می شود، در سال 1402 این نتیجه، اواخر شهریور ماه بر روی وب سایت مربوطه قرار گیرد.

با انتشار تاریخ دقیقی در رابطه با زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 1402، این مطلب به روز رسانی خواهد شد.

نحوه مشاهده نتایج نهایی کنکور سراسری

1_ مراجعه به وب سایت سازمان سنجش، sanjesh.org

2_ انتخاب گزینه سراسری و لینک اعلام نتیجه اولیه

3_ درج اطلاعات خواسته شده

4_ رویت کارنامه

راهنمای تصویری مشاهده نتایج نهایی کنکور

1_ در مهلت مشخص شده، وارد سایت سازمان سنجش، به آدرس، sanjesh.org شوید.

2_ در صفحه فوق، گزینه “سراسری” را انتخاب نمایید.

3_ بر روی لینک مربوط به “اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری” کلیک کنید.

4_ با انتخاب یکی از 2 روش موجود در این صفحه، کارنامه خود را دریافت کنید.

 شماره داوطلبی + شماره شناسنامه

 شماره پرونده + شماره شناسنامه

جهت مشاهده اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته دانشگاه آزاد، باید وارد وب سایت، azmoon.org مراجعه شوید.

نکات اعلام نتایج کنکور 1402

_ در صورت مفقودی و یا عدم دسترسی به شماره پرونده و شماره داوطلبی، می توانید درخواست خود را به سیستم پاسخگویی سازمان سنجش ارائه داده و اطلاعات خود را مجدد دریافت نمایید.

جهت بازیابی اطلاعات خود می توانید مراحل زیر را طی نمایید؛

وارد سیستم پاسخگویی سازمان سنجش شده و در صورت عدم عضویت، گزینه “عضویت در سامانه” را انتخاب نمایید. مجدد وارد سامانه شده و از طریق پنل کاربری و در اطلاعات ضروری، شماره داوطلبی و شماره پرونده خود را دریافت کنید.

بعد از اعلام نتایج اولیه و اطلاع از رتبه و تراز قبولی خود، بهتر است، وضعیت قبولی خود را با دقت بررسی کرده و با مشورت و راهنمایی با فردی آگاه، اقدام به انتخاب رشته خود نمایید.

اعتراض به نتایج کنکور سراسری 1402

برخی از داوطلبان ممکن است، هنگام دریافت کارنامه خود، غافلگیر شده و قصد داشته باشند تا تمامی موارد مجدد بررسی شود، در این شرایط، متقاضی می تواند با انتخاب یکی از دو روش زیر، این موضوع مهم را پیگیری نماید.

ثبت اعتراض از طریق، سیستم پاسخگویی سازمان سنجش

بعد از ورود به سیستم پاسخگویی و  طی کردن مراحل عضویت، وارد سامانه شده، و در صفحه جدید، گزینه “درخواست جدید” را انتخاب نمایید.

نوع آزمون و سال برگذاری آن را تعیین نمایید.

اعتراض و دلایل مستدل خود را در فیلد های مربوطه درج کنید.

ثبت اعتراض از طریق، darkhast.sanjesh.org

این سامانه به منظور، رسیدگی به درخواست های داوطلبان راه اندازی شده و شما می توانید با ورود به آدرس darkhast.sanjesh.org درخواست مربوطه را بارگذاری نمایید.

برای دریافت نتیجه اعتراض، باید به وب سایت rahgiri.sanjesh.org مراجعه نمایید.

سخن نهایی

در این مطلب توضیحات لازم و ضروری در رابطه با زمان اعلام نتایج کنکور به همراه راهنمای تصویری نحوه مشاهده کارنامه صحبت کرده ایم، تا پاسخ مناسبی به سوال های شما در این خصوص داده باشیم.

همان طور که مطالعه کردید، آزمون مذکور، در دو مرحله جدا از هم برگزار شده و شما برای دریافت نتیحه هر کدام از مراحل، باید در تاریخ مشخصی به وب سایت سازمان سنجش،  مراجعه و از تراز و رتبه نهایی خود اگاه شوید.

فراموش نکنید، در صورت رو به رو شدن با مشکلاتی از قبیل؛ نیمه بالا آمدن صفحه، فراموشی اطلاعات، عدم ثبت اطلاعات و… می توانید با مجموعه مشاوره تلفنی تماس گرفته، تا علاوه بر دریافت فایل کارنامه خود، از مشاوره های تحصیلی ما نیز بهره مند شوید.

منبع