ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه یکی از مراحل مهم برای ورود به دوره دکتری در این دانشگاه است. جهت شرکت در آزمون دکتری، ابتدا باید شرایط و مقررات مربوط به آن را بررسی کرده و در صورت اطمینان از توانایی های خود، ثبت نام خود را انجام دهید.

در مرحله ثبت نام، باید فرم مربوطه را به دقت پر کرده و اطلاعات شخصی، تحصیلی و پژوهشی خود را وارد کنید. همچنین باید مدارک و اسناد مورد نیاز را بارگذاری، و هزینه ثبت نام را پرداخت نمایید.

پس از اتمام ثبت نام، باید منتظر اعلام نتایج آزمون باشید. در صورتی که به عنوان یکی از قبول شدگان انتخاب شوید، باید مراحل بعدی را نیز طی نمایید، تا به صورت رسمی وارد دوره دکتری شوید.

در کل، ثبت نام در آزمون دکتری دانشگاه آزاد، مرحله مهمی است که باید با دقت و بررسی کامل شرایط و مقررات آن، انجام شود.

با توجه به ادغام آزمون های سراسری و آزاد در مقطع دکتری، در متن زیر اطلاعات مفیدی در خصوص زمان و مهلت نام نویسی در آزمون دکتری آزاد ۱۴۰۲-۱۴۰۳، آموزش گام به گام ثبت نام، مدارک و شرایط ثبت نام در آزمون مذکور و … در اختیار متقاضیان قرار داده شده است.

زمان ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲-۱۴۰۳

با توجه به اهمیتی که زمان ثبت نام در آزمون دکتری آزاد ۱۴۰۲ دارد، اطلاعات دقیق زمان ثبت نام و مهلت نام نویسی جاماندگان از طریق سازمان سنجش اطلاع رسانی می گردد، زیرا اگر متقاضیان در زمان دقیق موفق به ثبت نام نشوند، امکان تکمیل فرم ثبت نام در سایت سنجش را از دست می دهند.

زمان ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ از تاریخ ۳۰ مهرماه لغایت ۶ آبان ماه ادامه خواهد داشت. اطلاعات دقیق تر در خصوص زمان ثبت نام کنکور دکتری آزاد ۱۴۰۲ ،از طریق سایت سازمان سنجش اطلاع رسانی فراگیری انجام خواهد گرفت،

نحوه ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲-۱۴۰۳

آموزش نحوه ثبت نام درست و دقیق در آزمون دکتری از اهمیت بالایی برخوردار است و داوطلبان باید اطلاعات دقیق هویتی، تحصیلی، آدرس و شماره تماس خود را در حین ثبت نام وارد نمایند.

۱- ابتدا از طریق مرورگر خود وارد سایت سازمان سنجش به نشانی sangesh.org شوید.

۲- پس از ورود به سایت سنجش گزینه ” دکتری آزاد ۱۴۰۲ ” را از طریق منوی سمت راست و یا قسمت میانی صفحه انتخاب نموده، تا وارد مراحل ثبت نام در این آزمون شوید.

۳- پس از ورود به این بخش نکات و ضوابط را کامل و دقیق مطالعه نموده و گزینه ” تائید و ادامه ” را انتخاب نمایید.

۴- این مرحله مربوط به وارد کردن کد سریال کارت اعتباری بوده که برای پرداخت هزینه آزمون خریداری می شود. اگر از قبل کارت را خریداری نموده اید، باید سریال ۱۲ رقمی را در جایگاه مورد نظر وارد کنید و اگر تاکنون به خرید کارت اعتباری اقدام نکرده اید، لازم است از گزینه ” خرید کارت ” استفاده نموده و سپس سریال ۱۲ رقمی را وارد کنید، پس از ورود سریال کارت اعتباری، عبارت امنیتی موجود در کادر را وارد کرده و بر روی تائید کلیک نمایید.

۵- در ادامه داوطلب باید عکس ۴×۳ خود را با کیفیت و فرمت مناسب بارگزاری نماید.(شرایط عکس در این قسمت از سایت توضیح داده شده است.)

۶- در این مرحله باید تقاضانامه ثبت نام دکتری را تکمیل نمایید و پس از وارد کردن اطلاعات دقیق هویتی، تحصیلی، آدرس و تماس، تیک گزینه ((اینجانب ضمن مطالعه كلیه شرایط و ضوابط دفترچه راهنما، با آگاهی كامل فرم تقاضانامه را تكمیل و تمام اطلاعات درج شده را تایید می نمایم)) را فعال نموده و نهایتا بر روی گزینه ” تائید ” کلیک کنید.

۷- پس از انجام مرحله فوق، یک صفحه برایتان نمایش داده خواهد شد که شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام در آن قرار دارد. این اطلاعات را تا آخرین مرحله آزمون نزد خود نگهداری نمایید.

مدارک و شرایط ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲-۱۴۰۳

متقاضیان ثبت نام آزمون دکترا دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ باید دو دسته شرایط عمومی و اختصاصی را مطالعه نموده و در صورت دارا بودن تمامی شرایط اقدام به ثبت نام در آزمون نمایند.

داوطلبان پیش از اقدام به ثبت نام، باید مدارک لازم را تهیه و اسکن کرده تا در لحظه نام نویسی با مشکلی مواجه نشوند. در ادامه مدارک و شرایط ثبت نام این آزمون بررسی خواهد شد.

شرایط عمومی ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد :

۱- اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان مورد قبول جمهوری اسلامی که در قانون اساسی آورده شده است.

۲- انجام واجبات و عدم ارتکاب به محرمات.

۳- عدم داشتن فساد اخلاقی برای داوطلبان.

۴- عدم داشتن دشمنی با جمهوری اسلامی.

۵- نداشتن سابقه عضویت در گروه های ساواک و فراماسونری.

۶- عدم داشتن اعمال خلاف شئون شغلی و تحصیلی برای داوطلب.

شرایط اختصاصی ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد :

۱- داوطلبان شرکت در این آزمون باید دارای مدرک کارشناسی ارشد، دکتری عمومی و یا برگه اشتغال به تحصیل در ترم آخر مقاطع مذکور بوده و مدرک خود را نهایتا تا تاریخ ۱۴۰۲/۶/۳۱ دریافت می نمایند.

۲- عدم وجود مشکل نظام وظیفه برای متقاضیان مذکر.

۳- داوطلبانی که در یکی از دوره های روزانه کنکور دکتری ۱۴۰۲ پذیرفته نهایی شده اند، حق شرکت در این آزمون را نخواهند داشت.

۴- متقاضیانی که دانشجوی دکتری هستند برای شرکت در این آزمون باید تا پایان مهلت ثبت نام کنکور دکتری آزاد ۱۴۰۲ از دانشگاه فعلی خود انصراف دهند.

۵- لازم است رشته امتحانی داوطلب با رشته مقطع تحصیلی قبلی وی متجانس باشد.

۶- معدل مدرک کارشناسی ارشد و دکتری داوطلب بالای ۱۴ باشد.

مدارک مورد نیازثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد :

۱- شناسنامه و کارت ملی داوطلب.

۲- فایل عکس پسنلی اسکن شده داوطلب.

۳- سریال ۱۲ رقمی مربوط به کارت اعتباری خریداری شده برای هزینه آزمون.

۴- کد وضعیت نظام وظیفه داوطلبان مذکور که باید از دفترچه راهنما پیدا کرده و وارد نمایند.

۵- کد و نام مجموعه امتحانی مورد نظر داوطلب.

۶- معدل مقاطع تحصیلی قبلی داوطلب از جمله کاردانی، کارشناسی و ارشد.

۷- کد رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، ارشد و کد موسسه دریافت مدرک تحصیلی.

۸- کد پیگیری افرادی که دارای سهمیه ایثارگری و رزمندگی هستند.

۹- کد پستی محل سکونت داوطلب و کد شهرستان برای تعیین حوزه امتحانی.

نتیجه گیری

ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۲ برای دانشگاه آزاد نیز همانند دانشگاه سراسری از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sangesh.org انجام خواهد گرفت.

در متن فوق اطلاعات مفید و کاملی برای داوطلبان شرکت در این آزمون که با زمان و نحوه ثبت نام آشنایی کامل ندارند، قرار داده شده است تا با استفاده از آن مراحل ثبت نام خود را تکمیل نمایند.

اگر پس از مطالعه مطالب فوق در رابطه به ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۲ مشکل یا ابهامی دارید، می توانید با کترشناسان ما  در این زمینه تماس برقرار کرده و و مشکل خود را برطرف نمایید.

منبع

مطالب مرتبط

تحلیل و بررسی کارنامه کنکور سراسری