ارتش جمهوری اسلامی ایران، یکی از مهم ترین بخش های نظام محسوب می گردد، که نیروی دریایی یکی از زیر مجموعه های آن است. عده زیادی از افراد، تمایل به استخدام نیروی دریایی ارتش دارند که با شرکت در آزمون استخدام نیروی دریایی ارتش ۱۴۰۲ شانس قبولی و استخدام در آن ارگان را خواهند داشت.

نیروی دریایی ارتش، به عنوان یکی از شاخه‌های اصلی ارتش، مسئولیت حفاظت از امنیت دریایی کشور را داراست. نیروی نظامی با داشتن تجهیزات پیشرفته و دانش فنی بالا، مأموریت‌های متعددی را از جمله حفاظت از مرزهای دریایی، نگهداری از آزادی حرکت کشتی‌ها و ناوگان دریایی، مبارزه با قاچاقچیان و تروریست‌ها در سواحل و بنادر، حمایت از نیروهای دیگر شاخه‌های ارتش در عملیات‌های دریایی و بسیاری مأموریت‌های دیگر را به عهده دارد.

برای پیوستن به نیروی دریایی ارتش، متقاضیان باید ابتدا شرایط و مشخصات مورد نیاز را بررسی کرده و سپس به یکی از مراکز استخدامی نظامی مراجعه کنند. برخی از شرایط عمومی شامل تابعیت ایرانی داشتن، سن حداکثر ۲۸ سال، تحصیلات حداقل دیپلم، عدم داشتن سوابق جنایی، داشتن سلامت جسمانی و روانی و… می‌باشد.

با توجه به اهمیت آزمون استخدامی نیروی دریایی تصمیم گرفتیم که مطلبی را در این خصوص تهیه کرده و در اختیار کاربران قرار دهیم، تا با مطالعه آن از زمان استخدام نیروی دریایی ارتش ۱۴۰۲، سایت ثبت نام، نحوه ثبت نام و مراحل گزینش نیرویی دریایی مطلع شوید.

زمان استخدام نیروی دریایی ارتش ۱۴۰۲

افرادی که قصد استخدام شدن در نیروی دریایی ارتش را دارند، باید در مرحله اول از زمان استخدامی مطلع گردند تا بتوانند خود را برای آزمون آماده نمایند.

استخدامی نیروی دریایی ارتش در چند بخش انجام می گیرد که در ادامه زمان هر یک را جداگانه بررسی و توضیح خواهیم داد.

زمان استخدامی در مقاطع افسری پیمانی، کارمند علمی و تجربی:

داوطلبانی که علاقه مند به استخدام درجه داری نیروی دریایی ارتش ۱۴۰۲ در بخش های افسری پیمانی، کارمند علمی و تجربی هستند می توانند در بازه زمانی ۱۹ مهر تا ۲۶ آبان سال ۱۴۰۲ که در سایت استخدام ارتش اطلاع رسانی شده است با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به یکی از پایگاه های اعلام شده در سایت که به محل سکونتشان نزدیک است مراجعه نمایند.

داوطلبان باید در بازه زمانی فوق، به جز روز های جمعه و تعطیلات رسمی، از ساعت ۸ صبح تا ۱ بعد از ظهر (روز های دوشنبه و پنجشنبه تا ساعت ۱۲) به پایگاه مورد نظر مراجعه نمایند.

زمان استخدام نیروی دریایی ارتش در بخش خدماتی:

امور خدماتی شامل مواردی از قبیل مهمانداری، نظافت اماکن و فضای سبز می شود و افرادی که تمایل به استخدامی در این امور را دارند باید در تاریخ ۲۵ مهر تا ۵ آبان با همراه داشتن مدارک به آدرس تهران، بزرگراه شهید زین الدین، خروجی شمیران نو، جنب باشگاه صدف، مدیریت گزینش و اسـتـخـدام نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران مراجعه نمایند.

سایت ثبت نام استخدام نیروی دریایی ارتش ۱۴۰۲

ارتش جمهوری اسلامی ایران هر ساله برای جذب نیرو های جدید اقدام به برگزاری آزمون های استخدامی می کند و از آنجاییکه نیروی دریایی نیز بخشی از ارتش محسوب می گردد، داوطلبانی که متمایل به شرکت در آزمون استخدامی نیروی دریایی هستند باید به سایت استخدامی ارتش جمهوری اسلامی ایران به آدرس اینترنتی aja.ir مراجعه نمایند.

داوطلبان با مراجعه به این سایت می توانند از اخبار و اطلاعات آزمون مطلع گردند، ولی سایت ثبت نام اینترنتی برای آن وجود ندارد و ثبت نام استخدام نیروی دریایی ارتش ۱۴۰۲ از طریق مراجعه حضوری می باشد.

متقاضیان شرکت در این آزمون استخدامی می توانند با مراجعه به سایت مذکور از اخبار و جزئیات مربوط به ثبت نام آن مطلع گردند.

با ورود به بخش گزینش و استخدام سایت آجا می توانید از اطلاعات مهمی از قبیل اعلام نتیجه آزمون، دانلود فرم مشخصات بستگان، چاپ اطلاعات ثبت نام، نشانی دفاتر استخدام آجا، شرایط استخدامی، منابع آزمون های استخدامی، ثبت مشکلات و فراموشی کد داوطلبی با خبر شوید.

لازم به ذکر است که برای دانلود دفترچه ثبت نام دانشگاه افسری باید به سایت استخدامی ارتش به نشانی مذکور مراجعه نمود.

نحوه ثبت نام استخدام نیروی دریایی ارتش ۱۴۰۲

قبل از انجام هر کاری لازم است داوطلبان بدانند که برای استخدامی نیروی دریایی ارتش ثبت نام آنلاینی وجود ندارد و نحوه ثبت نام در آزمون استخدامی مذکور به صورت حضوری می باشد.

یکی از دلایل اصلی برای ثبت نام حضوری در این استخدامی، بالا بردن سطح امنیت بررسی شرایط و مدارک اولیه داوطلبان می باشد.

ارتش در هر مرحله برگزاری آزمون های استخدامی خود در هریک از زیرمجموعه هایش از جمله نیروی دریایی، مکان های مشخصی را در هر استان یا شهر معین می نماید تا داوطلبان در بازه زمانی تعیین شده با در دست داشتن مدارک لازم به آنجا مراجعه کرده و مراحل ثبت نام حضوری خود را انجام دهند.

اماکن مورد نظر برای ثبت نام حضوری هر استان و شهر در سایت ارتش جمهوری اسلامی ایران اطلاع رسانی می شود.

مراحل گزینش نیروی دریایی ارتش

در ادامه مراحل گزینش استخدامی نیروی دریایی ارتش به صورت گام به گام آورده شده است:

۱- آزمون کتبی: داوطلبانی که با مراجعه حضوری به مکان های مشخص شده در سایت ارتش نسبت به نام نویسی خود اقدام کرده اند، باید خود را برای شرکت در آزمون کتبی حاضر نمایند، زیرا اولین مرحله گزینش برای استخدام در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران آزمون کتبی است.

۲مصاحبه حضوری: پس از اعلام نتایج مربوط به آزمون کتبی، از افرادی که موفق به کسب امتیاز قبولی در این آزمون شده اند برای مصاحبه حضوری در تاریخ و مکان معین، دعوت به عمل خواهد آمد.

در مرحله مصاحبه حضوری، چندین مصاحبه در زمینه های عقیدتی، سیاسی، روانشناسی و … برگزار می شود تا داوطلبان در تمام زمینه ها سنجیده شوند.

۳معاینات و تست های پزشکی: داوطلبانی که مراحل آزمون کتبی و مصاحبه حضوری را با موفقیت پشت سر گذاشته اند باید برای انجام یک سری تست های پزشکی مخصوص به مراکز درمانی تعیین شده از سوی ارتش که در سایت آجا اطلاع رسانی می گردد، مراجعه نمایند.

انجام این تست ها به منظور بررسی سلامت جسمی و روانی داوطلبان است تا هیچ مشکلی نداشته باشند.

اندام هایی از جمله گوش، چشم، استخوان، مفاصل، قد و … مورد بررسی کامل قرار می گیرند، که از همه لحاظ سالم و بدون مشکل باشند.

با پشت سر گذاشتن تمام مراحل گزینشی بیان شده در متن فوق، داوطلبانی که پذیرفته شوند مجاز به استخدام در نیروی دریایی ارتش را پیدا خواهند نمود.

نتیجه گیری

سالیان درازی است که ارتش جمهوری اسلامی جهت جذب نیروی انسانی تازه نفس، در تمامی بخش ها از جمله نیروی دریایی، آزمون استخدامی سراسری برگزار می کند.

افرادی که متمایل به استخدام در نیروی دریایی ارتش هستند، باید در آزمون ورودی آن ثبت نام حضوری به عمل آورند، زیرا در آزمون های استخدامی ارتش ثبت نام اینترنتی وجود ندارد.

داوطلبان به منظور ثبت نام حضوری باید به اماکنی که آدرس آن ها در سایت ارتش اعلام گردیده است مراجعه کرده و مدارک خود را ارائه دهند.

در متن فوق، اطلاعات مفیدی در خصوص زمان استخدام، ثبت نام در آزمون ورودی نیروی دریایی ارتش، مراحل گزینش و نکات آن ها آورده شده است. چنانچه پس از مطالعه مطالب فوق، همچنان سوال یا ابهامی در زمینه استخدام نیروی دریایی ارتش ۱۴۰۲ دارید، می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و نسبت به رفع مشکل خود اقدام نمایید.

منبع

مطالب پربازدید
سایت ثبت نام دانشگاه افسری ارتش