نیروی انتظامی یکی از مهم ترین ارگان های موجود در کشور است که همه ساله با تصمیم معاونت منابع انسانی خود، اقدام به برگزاری آزمون برای جذب نیرو های جدید می کند.

با توجه به اهمیتی که این آزمون برای شرکت کنندگان دارد، در این مقاله مطالب مهمی از جمله زمان ثبت نام در آزمون استخدام نیروی انتظامی ۱۴۰۲، نحوه ثبت نام، شرط ثبت نام و استخدام نیروی انتظامی زن گنجانده شده است.

با مطالعه کامل این مقاله، بی شک پاسخ بسیاری از سوالات و ابهامات خود را در خصوص امتحان استخدامی نیروی انتظامی ۱۴۰۲ به دست خواهید آورد.

ثبت نام استخدامی نیروی انتظامی از طریق سایت gozinesh.police.ir انجام می شود و تمامی افرادی که دیپلم ریاضی، تجربی، انسانی، فنی حرفه ای، کارودانش، علوم و معارف اسلامی دارند می توانند در آن شرکت نمایند.

ثبت نام در آزمون مذکور رایگان بوده و نیازی به پرداخت هزینه از سوی داوطلبان نخواهد داشت.

زمان ثبت نام استخدام نیروی انتظامی ۱۴۰۲

تمامی اطلاعات مربوط به آزمون استخدامی نیروی انتظامی از جمله زمان ثبت نام در سایت gozinesh.police.ir قرار خواهد گرفت.

اطلاع به موقع از زمان ثبت نام در این آزمون اهمیت ویژه ای دارد، زیرا داوطلبان تنها در زمان مقرر قادر به ثبت نام در آزمون خواهند بود.

داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون را دارند، باید در تاریخ ۱۶تیر تا ۱۰مرداد ۱۴۰۲ به سایت گزینش و استخدام نیروی انتظامی مراجعه نموده و مراحل ثبت نام خود را انجام دهند.

نحوه ثبت نام استخدام نیروی انتظامی ۱۴۰۲

در همین ابتدای امر لازم است بدانید که برای ثبت نام در این آزمون نیاز به پرداخت هیچ گونه هزینه ای نیست و داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون ورودی نیروی انتظامی برای استخدام را دارند، باید مطابق با مراحل زیر گام به گام پیش بروند.

۱- داوطلبان باید پس از ورود به سایت استخدامی نیروی انتظامی به نشانی police.ir بر روی گزینه استخدام کلیک نمایند.

۲- در ادامه باید بر روی گزینه ” سامانه ثبت نام ” کلیک نمایید.

۳- در ادامه داوطلبان باید اطلاعیه های مربوط به شرایط عمومی و تذکرات موجود را مطالعه کرده و تیک گزینه ” پذیرش شرایط ثبت نام ” را فعال نمایند.

۴- در ادامه باید اطلاعات خواسته شده از قبیل نام، نام خانوادگی، کد ملی، پست الکترونیکی، شماره همراه و … توسط داوطلب تکمیل گردد و در نهایت گزینه ” ثبت نام ” را انتخاب کند.

۵- در این مرحله یک پیغام با عنوان ” ثبت نام شما با موفقیت انجام شده ” نمایش داده می شود که داوطلب باید بر روی گزینه ” بستن ” کلیک نماید.

۶- در ادامه کد ملی خود را در هر دو کادر نام کاربری و کلمه عبور وارد کرده و بر روی ثبت نام کلیک نمایید.

۷- در ادامه لازم است در کادر نام کاربری همان کد ملی را وارد نموده و در قسمت کلمه عبور و تکرار کلمه عبور رمز جدیدی را وارد نمایید و سپس گزینه ” ذخیره ” را فشار دهید.

۸- پس از وارد کردن نام کاربری و رمز جدید دکمه ” ورود ” را فشار دهید.

۹- در این مرحله پس از بارگزاری عکس بر روی گزینه ” ذخیره و ثبت نام ” کلیلک نمایید.

۱۰- به منظور ثبت نام در سایت باید اطلاعات فردی خواسته شده را وارد و تکمیل کنید.

۱۱- پس از پر کردن اطلاعات فردی در مرحله قبل، مشخصات داوطلب نمایش داده شده و باید کادر های خالی زیر را  تکمیل نموده و در هر مرحله گزینه ” ذخیره ” را لمس نمایید.

۱۲- پس از تکمیل اطلاعات فوق بر روی گزینه ” اطلاعات تکمیلی فرد کلیک کنید.

۱۳- اطلاعات خواسته شده در هر سطر را تکمیل نموده و در صورت نیاز به ویرایش بر روی گزینه ” حذف ” کلیک کرده و در صورت عدم نیاز به ویرایش، گزینه ” ذخیره ” را انتخاب کنید.

۱۴- وارد مرحله سوم که مربوط به تائید و دریافت کد رهگیری است شوید.

۱۵- اطلاعات وارد شده توسط داوطلب بر روی سامانه نمایش داده خواهد شد و کافیست بر روی گزینه ” تائید “کلیک نمایید.

۱۶- در انتها با کلیک بر روی ” چاپ ” ، کد رهگیری خود را دریافت کرده و الزامی است تا آخرین مرحله استخدامی کد را نزد خود نگه دارید.

شرایط ثبت نام استخدام نیروی انتظامی ۱۴۰۲

در این بخش شرایط عمومی و اختصاصی مورد نیاز برای شرکت در آزمون استخدامی نیروی انتظامی شرح داده شده است که داوطلبان باید آن را به دقت مطالعه فرموده و در صورت دارا بودن تمام شرایط، اقدام به ثبت نام استخدام نیروی انتظامی ۱۴۰۲ کنند.

شرایط عمومی استخدام نیروی انتظامی ۱۴۰۲:

۱- داوطلب باید دارای تابعیت جمهوری اسلامی ایران باشد.

۲- معتقد به انجام احکام عملی دین اسلام.

۳- اعتقاد به ولایت فقیه و قانون اساسی ایران.

۴- عدم عضویت در احزاب مخالف با جمهوری اسلامی ایران.

۵- نداشتن سوء پیشینه.

۶- عدم اعتیاد به مواد مخدر.

۷- نداشتن محرومیت استفاده از خدمات دولتی.

۸- دارا بودن سلامت جسمی و روانی.

۹- داشتن مدرک تحصیلی و تخصصی مورد نیاز.

شرایط اختصاصی (مقطع افسری) استخدام نیروی انتظامی ۱۴۰۲:

۱- بازه سنی داوطلبان استخدام نیروی انتظامی درجه داری باید بین ۲۲ تا ۲۷ سال باشد.

۲- داوطلبان باید دارای مدرک کارشناسی یکی از رشته های کامپیوتر(نرم افزار)، برق(مخابرات و الکترونیک) باشند.

۳- داوطلبان باید دارای معدل بالای ۱۴ باشند.

۴- شرکت کنندگان باد دارای قد بلند تر از ۱۷۰ سانتی متر باشند.

۵- تنها افرادی که مدرک کارشناسی رشته های فوق را دارند مجاز به شرکت می باشند و داوطلبانی که دارای مدرک کاردانی یا ارشد هستند نمی توانند در آزمون ورودی شرکت نمایند.

ذکر این نکته ضروری است که خانواده های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، نخبگان علمی و ورزشی، فعالان بسیج و پلیس های افتخاری برای جذب در نیروی انتظامی دارای اولویت می باشند.

استخدام نیروی انتظامی زن

داوطلبان زن باید در صورت داشتن شرایط، با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به محل های تعریف شده برای ثبت نام حضوری مراجعه کنند.

متقاضیان زن در صورت داشتن تمایل استخدام افسری می توانند از طریق ثبت نام در دانشگاه کوثر در این ارگان استخدام و مشغول به کار شوند.

مراحل ثبت نام متقاضیان خانم برای استخدامی نیروی انتظامی تقریبا مشابه آقایان می باشد که راهنمای تصویری آن در بند های بالا تر آورده شده است.

شرایط عمومی استخدام زنان در نیروی انتظامی مشابه موارد ذکر شده در متن فوق می باشد ولی به برخی از شرایط اختصاصی بانوان برای شرکت در آزمون استخدامی اشاره می نماییم:

۱- دارا بودن مدرک تحصیلی دیپلم.

۲- داشتن سنی در بازه ی ۱۸ تا ۲۳ سال تمام.

۳- قد بانوان برای شرکت در این استخدامی باید بالای ۱۶۰ سانتی متر باشد.

۴- شرط بومی بودن برای بانوان الزامی است.

۵- بانوان با دارا بودن شرایط عمومی و اختصاصی فوق در صورت پذیرفته شدن در آزمون کتبی و سایر مراحل گزینشی استخدام خواهند شد.

نتیجه گیری

با توجه به اهمیتی که استخدامی نیروی انتظامی برای زنان و مردان دارد، تلاش نمودیم که مطالب مفیدی را در خصوص استخدامی نیروی انتظامی زنان و مردان در سال ۱۴۰۲ در اختیاریتان قرار دهیم.

با مطالعه دقیق مقاله فوق می توانید از