متقاضیان تحصیل در دانشگاه های آزاد، بعد از انجام فرآیند انتخاب رشته خود، بی صبرانه منتظر نتیجه آن هستند، تا در صورت قبولی بتوانند خود را برای سال جدید تحصیلی آماده سازند.

موسسه آموزش عالی آزاد، در دو نیمسال، مهر و بهمن ماه، ظرفیت خود را برای پذیرش دانشجو تمدید کرده، در نتیجه سالانه شاهد انتشار نتایج در ۲ تاریخ متفاوت هستیم.

در ادامه این مقاله در رابطه با زمان اعلام نتایج و نحوه مشاهده نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد، مطالبی ارائه کرده ایم. چنانچه شما نیز قصد اطلاع از زمان اعلام نتایج ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ را دارید، بهتر است به خوبی با چالش های دریافت نتیجه آشنا باشید، بر اساس اطلاعاتی که کارشناسان تحصیلی ما جمع آوری کرده اند، بسیاری از داوطلبان هنگام انجام این فرآیند با مشکلاتی مانند؛ فراموشی اطلاعات، نصفه بالا آمدن صفحه، شلوغی سرورها و …. رو به رو شده اند و نتوانسته اند در موعد مقرر فرآیند نام نویسی خود را تکمیل نمایند.

با در نظر گرفتن موارد ذکر شده، مجموعه مشاوره تلفنی، بستری را فراهم ساخته تا شما به سادگی بتوانید با یک تماس تلفنی کوتاه، علاوه بر دریافت کارنامه خود از خدمات مجموعه ما نیز بهره مند شوید.

زمان اعلام نتایج ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

ثبت نام بدون آزمون در دانشگاه آزاد، برای دو نیمسال مهر و بهمن، هر ساله برگزار شده و متقاضیان ادامه تحصیل در این موسسات آموزش عالی، به دنبال اطلاع از تاریخ دقیقی برای نام نویسی می باشند.

توجه داشته باشید، با در نظر گرفتن عدم انتشار اطلاعیه ای در خصوص اعلام نتایج ثبت نام دانشگاه آزاد مهر ۱۴۰۲، تاریخ های ذکر شده بر اساس سال گذشته بوده و در صورت اعلام زمان دقیق، این مقاله به روز رسانی خواهد شد.

زمان اعلام نتایج ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد مهر ۱۴۰۲

ثبت نام ورودی نیم سال اول (ورودی مهر ماه) حدودا از اواسط مرداد ماه آغاز شده و این بازه زمانی تا اواسط شهریور ماه ادامه دارد. زمان اعلام نتیجه نیز با در نظر گرفتن اطلاعیه های موجود از سال های گذشته حدودا اواخر شهریور ماه می باشد.

زمان اعلام نتایج ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد بهمن ۱۴۰۲

دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه آزاد در نیمسال دوم (ورودی بهمن ماه) دارند، در اواخر دی ماه به وب سایت azmoon.org مراجعه کرده و نتیجه مذکور را مشاهده نمایند.

داوطلب با وارد کردن کد ملی و شماره شناسنامه خود می تواند کارنامه مربوطه را رویت و در صورت دریافت تراز و رتبه قبولی، اقدام به ثبت نام در دانشگاه نمایند.

نحوه اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

۱_ ابتدا وارد وب سایت، azmoon.org شده و لینک ” اعلام نتیجه پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی نیم سال ( بهمن ماه / مهر ماه ۱۴۰۲) “ انتخاب کنید.

۲_ در صفحه جدید، بر روی لینک دوره انتخاب خود کلیک نمایید.

۳_ اطلاعات خواسته شده در فیلد های مربوطه یادداشت کنید.

به سادگی کارنامه خود را مشاهده کرده و در صورت قبولی، باید در زمان تعیین شده به سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد مراجعه کرده و فرآیند ثبت نام خود را در این موسسه آموزش عالی، تکمیل نمایید.

اعتراض به نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

بعد از اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد، برخی از داوطلبان ممکن است با مشاهده نتیجه نهایی شوکه شده و قصد اعتراض و تجدید نظر را داشته باشند. سازمان سنجش با در نظر گرفتن چنین شرایطی، بستری را جهت ثبت اعتراض افراد فراهم آورده که در ادامه به شرح نحوه کار با آن خواهیم پرداخت.

داوطلبان معمولا، از یک روز بعد از اعلام نتایج تا یک هفته مهلت دارند تا اعتراض خود را در سامانه مربوطه ثبت نمایند.

ثبت اعتراض از طریق وب سایت azmoon.org

۱_ ابتدا وارد وب سایت، azmoon.org شده و گزینه ” ارتباط با ما ” را انتخاب نمایید.

۲_ در صفحه جدید باز شده، بر روی گزینه ” ورود به سامانه پرسش و پاسخ ” کلیک کنید.

۳_ با استفاده از ۲ گزینه ” پرسش و پاسخ متداول ” و ” طرح پرسش ” در خواست اعتراض خود را با ذکر دلیل منطقی ثبت کرده و بعد از گذشت حدود ۷۲ ساعت اداری می توانید با مراجعه به بخش ” دریافت پاسخ ” نتیجه اعتراض خود را مشاهده نمایید.

ثبت اعتراض از طریق وب سایت ticket.azmoon.iau.ac.ir

۱_ وارد وب سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به آدرس، ticket.azmoon.iau.ac.ir شوید.

۲_ در صفحه اصلی سامانه، لینک” سامانه ثبت درخواست الکترونیکی ” را انتخاب نمایید.

۳_ بعد از مطالعه اطلاعیه، گزینه ” خروج ” را انتخاب کنید. اطلاعات خواسته شده را در فیلدهای مربوطه وارد نمایید.

۴_ پس از ورود به سامانه، درخواست خود را با ذکر دلیل منطقی ثبت نمایید.

نکته : در صورتی که تا به حال اقدام به ساخت حساب کاربری در سامانه ثبت درخواست دانشگاه آزاد نکرده اید، بهتر است پیش از ثبت اعتراض در سامانه مذکور، ثبت نام کنید.

بعد از اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد چه اقداماتی را باید پیگیری کرد ؟

بعد از اطلاع از نتیجه مذکور، ابتدا باید به سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد، به آدرس، edu.iau.ac.ir مراجعه کرده و مدارک ضروری را در وب سایت بارگزاری کنید. سپس برای نهایی کردن فرایند نام نویسی خود، مدارک خود را به دانشگاه محل قبولی تحویل دهید.

ناگفته نماند که این مدارک شامل دو گروه عمومی و خصوصی می شوند؛

مدارک عمومی

_ اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی

_ کارت پایان خدمت یا معافیت (دائم یا موقت)

_ عکس پرسنلی ۳*۴

_ ریز نمرات آخرین مدرک فارغ التحصیلی

_کارنامه نهایی

مدارک اختصاصی 

مدارک لازم برای ثبت نام نهایی بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱
مقطع تحصیلی مدارک لازم
کاردانی پیوسته دیپلم شاخه های فنی و حرفه ای، کاردانش و نظری نظام جدید و نظام قدیم

 

دیـپلم کامل چهار ساله نظام قدیم متوسطه

کاردانی ناپیوسته دیپلم نظام قدیم به همراه مدرک پیش دانشگاهی دیپلم نظام جدید هر یک از رشته های نظری، فنی حرفه ای و کاردانش

 

مدرک کاردانی  و یا دیپلم ۴ ساله نظام قدیم

کارشناسی پیوسته دیپلم نظام قدیم به همراه مدرک پیش دانشگاهی دیپلم نظام جدید هر یک از رشته های نظری، فنی حرفه ای و کاردانش

 

مدرک کاردانی و یا دیپلم ۴ ساله نظام قدیم

کارشناسی ناپیوسته مدرک کاردانی پیوسته یا ناپیوسته

سخن نهایی

در کل، اعلام نتایج ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه آزاد یکی از مراحل مهم در فرآیند پذیرش دانشجو بدون کنکور است. در هر یک از برنامه‌های پذیرش دانشجو بدون کنکور، مراحل پذیرش متفاوت بوده و پس از اتمام ثبت نام و ارائه مدارک، نتایج پذیرش به متقاضیان اطلاع رسانی می‌شود.

به طور کلی، این برنامه‌های پذیرش دانشجو بدون کنکور، فرصتی برای افرادی که به دلایلی از شرکت در کنکور مستثنی هستند یا به دلیل عدم کسب نمره قابل قبول در کنکور، این فرصت را دارند که بتوانند به رشته‌های مورد علاقه‌شان در دانشگاه آزاد پذیرش شوند.

در مقاله فوق در رابطه با زمان اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد در دو نیمسال ورودی مهر و بهمن مطالبی ارائه کرده ایم. چنانچه پس از مطالعه مطالب فوق همپنان سوال و ابهامی دارید، می توانید با کارشناسان مشاوره تلفنی تماس برقرار کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

منبع

مطالب پربازدید

دفترچه انتخاب رشته بدون کنکوردانشگاه پیام نور

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲