دانش آموزان پایه نهم به دهم که تمایل دارند در مدارس نمونه دولتی ادامه تحصیل دهند، در صورت دارا بودن شرایط، می توانند نسبت به ثبت نام در این آزمون اقدام نمایند. زمان ثبت نام آزمون نمونه دولتی اصفهان۱۴۰۲ طبق سال های گذشته در فرودین ماه خواهد بود. داوطلبانی که با کسب حد نصاب قبولی موفق به پذیرش در این آزمون می شوند، در مرحله بعد باید در بازه زمانی تعیین شده از سوی وزارت آموزش و پرورش، با مراجعه به سامانه ثبت نام مدارس نمونه دولتی اصفهان ۱۴۰۲-۱۴۰۳ به نشانی  sanjesh.isfedu.ir، اقدامات لازم جهت ثبت نام در این آزمون را انجام دهند.

با توجه به تفاوت نحوه ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی در شهر های مختلف، قصد داریم در ادامه این مقاله، در رابطه با زمان ثبت نام آزمون نمونه دولتی اصفهان و نحوه نام نویسی آن، به صورت تخصصی بپردازیم.

همانطور که مطلع هستید، برگزاری آزمون نمونه دولتی برای دانش آموزان پایه ششم به هفتم حذف شده، و این دانش آموزان بر حسب سوابق تحصیلی، در این مدارس که اکنون با نام مدارس هیات امنایی شناخته می شوند، گزینش می شوند.

زمان ثبت نام آزمون نمونه دولتی اصفهان ۱۴۰۲-۱۴۰۳

هر ساله متقاضیان زیادی به دلیل فراهم بودن زمینه برای رشد بیشتر علمی در مدارس نمونه دولتی، خواهان تحصیل در این مدارس بوده و برای پذیرش در این مدارس با هم به رقابت می پردازند. دانش آموزان پایه نهم که دارای شرایط لازم برای ثبت نام در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی هستند، باید در بازه زمانی تعیین شده، مدارک خود را تکمیل کرده و اقدام به ثبت نام کنند.

زمان ثبت نام آزمون نمونه دولتی اصفهان ۱۴۰۲-۱۴۰۳، از ۱۵ الی ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۲ است.

نحوه ثبت نام مدارس نمونه دولتی اصفهان ۱۴۰۲-۱۴۰۳

داوطلبانی که قصد دارند در آزمون نمونه دولتی اصفهان ۱۴۰۲-۱۴۰۳ شرکت کنند، باید در بازه زمانی که از سوی وزارت آموزش و پرورش اعلام می شود، در آزمون ثبت نام نمایند. در ادامه این مقاله، نحوه ثبت نام در آزمون مدارس نمونه دولتی را به شما آموزش خواهیم داد.

_ ابتدار وارد سایت sanjesh.isfedu.ir شوید.

اطلاعات خواسته شده در سامانه وارد نمایید.

در صورتی که دارای تمامی شرایط می باشید می توانید با تکمیل فرم در آزمون نمونه دولتی اصفهان شرکت نمایید.

_ در آخرین مرحله ضروری می باشد که هزینه ثبت نام را بپردازید.

شرایط ثبت نام در آزمون نمونه دولتی اصفهان ۱۴۰۲-۱۴۰۳

شرایط تحصیل در مدارس نمونه دولتی اصفهان، در شهر های مختلف این استان یکسان می باشد و تمامی این شروط در دفترچه ثبت نام درج شده است. ما در ادامه به برخی از موضوعات مهم اشاره خواهیم کرد.

  •  تمامی دانش آموزانی که در پایه نهم مشغول به تحصیل می باشند می توانند در این آزمون شرکت کنند.

(تبصره : شرط معدل حذف شده است البته فراموش نشود که معدل کتبی نوبت دوم ۵۰ درصد تاثیر مستقیم در پذیرش شما دارد.)

  • رقابت علمی در آزمون ورودی در بنیان دانش آموزان همان منطقه برگزار خواهد شد.
  •  هر متقاضی می تواند صرفا یک رشته تحصیلی را از شاخه نظری انتخاب نماید.
  •  هر داوطلب می تواند یک هنرستان از شاخه فنی و حرفه ای را انتخاب کند.

شرایط پذیرش دانش آموز در ثبت نام مدارس نمونه دولتی اصفهان ۱۴۰۲

_ تعداد کلی، ظرفیت پذیرش و عناوین رشته های تحصیلی هنگام ثبت نام اینترنتی از طریق سامانه سنجش به داوطلبان اطلاع رسانی خواهد شد.

_ در صورتی که یکی از متقاضیان دارای شرایط ثبت نام در رشته تحصیلی مورد تقاضا نباشد، با توجه به ضوابط تحصیلی، قبولی داوطلب در آزمون لغو و بی اثر می شود.

_ با توجه به دستور العمل اجرایی، پذیرش دانش آموزان در آزمون ورودی با توجه به میانگین نمره کل آزمون ورودی و معدل کتبی پایانی نوبت دوم پایه نهم به صورت نسبی خواهد بود.

منابع آزمون نمونه دولتی نهم به دهم اصفهان

آزمون نمونه دولتی یکی از پر متقاضی ترین آزمون ها می باشد که علاقه مندان به تحصیل در این مدارس باید آمادگی لازم را داشته باشند. برای این امر ضرروی است که از منابع آزمون اطلاع دقیقی داشته باشید که ما در ادامه برای شما منابع آزمون نمونه دولتی را قرار داده ایم.

درس ضریب تعداد سوالات
ریاضیات ضریب ۳ ۲۵
علوم تجربی ضریب ۲ ۱۵
آموزش قرآن و پیام های آسمانی ضریب ۲ ۱۰
فارسی ضریب ۲ ۱۵
عربی ضریب ۱  ۸
مطالعات اجتماعی شامل تاریخ، جغرافیا و مدنی ضریب ۱ ۱۰
زبان انگلیسی ضریب ۱ ۷

ثبت نام مدارس نمونه دولتی ششم به هفتم اصفهان ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

همانطور که در متن فوق اشاره کرده ایم، برای گزینش دانش آموزان پایه ششم به هفتم در مدارس نمونه دولتی، آزمونی برگزار نمی شود و تنها بر اساس سوابق تحصیلی افراد، پذیرش صورت می گیرد. داوطلبان پایه ششم که تمایل دارند در مدارس نمونه دولتی تحصیل کنند، در صورت واجد شرایط بودن، می توانند نسبت به ثبت نام در این مدارس اقدام کنند.

(پیش تر به آن اشاره کردیم که مدارس نمونه دولتی حال به صورت هیات امنایی اداره می شوند و داوطلبان واجد شرایط می توانند بدون آزمون وارد این مدارس شوند)

مدارک ثبت نام مدارس نمونه دولتی اصفهان

  • یک قطعه عکس ۳*۴
  • رسید پرداخت هزینه ثبت نام آزمون
  • نام و نام خانوادگی دانش آموز
  • شماره شناسنامه و کد ملی
  • اطلاعات شناسنامه ای پدر
  • معدل نهایی پایه هشتم
  • معدل نهایی نیمسال اول پایه نهم
  • نام و کد محل تحصیل کنونی
  • نام و کد استان تحصیل کنونی

کلام آخر

در مقاله فوق زمان ثبت نام آزمون نمونه دولتی اصفهان ۱۴۰۲-۱۴۰۳ را به اطلاع شما رسانده ایم. برای ثبت نام در آزمون باید به سایت مربوط به استان خود مراجعه کرده و اطلاعات خواسته شده را با دقت کافی در فیلد های مربوطه ذکر کنید. همچنین ما در مقاله فوق، نحوه ثبت نام آزمون نمونه دولتی را به صورت کامل برای شما ذکر کرده ایم. چنانچه پس از مطالعه مطالب فوق، سوالی در رابطه با ثبت نام آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ دارید، می توانید با کارشناسان ما در این زمینه تماس بگیرید.

منبع

مطالب مرتبط

دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نمونه دولتی 1402

شهریه مدارس نمونه دولتی 1402 - 1403