جهت پیگیری علت واریز نشدن سود سهام عدالت با شماره ۹۰۹۹۰۷۲۹۵۸ از طریق تلفن ثابت و بدون شماره گیری کد و صفر و پیش شماره، با کارشناس مربوطه ارتباط گرفته و عدم واریز سود سهام عدالت و همچنین سود سهام عدالت جاماندگان را پیگیری نمایید.

 

۱- علت واریز نشدن سود سهام عدالت؟

  • جهت پیگیری عدم واریز سود سهام عدالت، چنانچه از پیش ثبت نام کرده باشید، باید توسط کارشناس مدارک و شماره حساب بانکی شما بررسی شود.

۲- چرا سهام عدالت من واریز نشده؟

  • جهت پیگیری سود سهام عدالت جاماندگان ۹۰۹۹۰۷۲۹۵۸ از طریق تلفن ثابت و بدون شماره گیری کد و صفر و پیش شماره با کارشناس سهام عدالت ارتباط بگیرید.

رئیس سازمان بورس در خصوص علت واریز نشدن سود سهام عدالت برای برخی از مشمولین این سهام گفته:

دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود، حتما باید اطلاعات خود را در سامانه سجام تکمیل کرده باشند. تاکنون حدود ۴۴ میلیون نفر اطلاعات خود را تکمیل کرده و حدود ۱.۵ میلیون نفر اطلاعات خود را در سامانه سجام تکمیل نکرده‌اند، که امکان واریز سود برای این افراد وجود ندارد.
مدیر پرداخت سود سپرده‌گذاری مرکزی هم علت واریز نشدن سود سهام عدالت را همین نکته عنوان کرده و گفته سود سهام عدالت از طریق شبکه بانکی به حساب سهامداران واریز می‌شود و در صورت وجود هرگونه اشکال در حساب شبای افراد، مبلغ واریز شده برگشت خورده و تا زمانی که حساب مذکور اصلاح نشود امکان واریز سود سهام عدالت وجود ندارد.

حساب های دچار ایراد، کدام حساب ها هستند؟ چه افرادی نمی توانند سود سهام عدالتشان را دریافت نمایند؟

۱_ افرادی که شماره شبا نامعتبر دارند.

۲_ افرادی که شماره حساب ارزی دارند.

۳_ افرادی که حساب آن ها بیش تر از ۷۶ ماه راکد بوده و هیچ گردشی نداشته است.

اما سود سهام عدالت جاماندگان چه زمانی واریز می‌شود؟

افرادی که سود اوراق مشارکت عدالت خود را تاکنون دریافت نکرده اند، اسفند ماه سود سهام خود را دریافت خواهند کرد

 

سود سهام عدالت من واریز نشده چیکار کنم؟ (چرا سهام عدالت واریز نشد)

سهامدارانی که تاکنون پیامک واریز سود خود را دریافت نکرده‌اند، می‌توانند جهت پیگیری عدم واریز سود سهام عدالت با کد ملی با مراجعه به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه به نشانی ddn.csdiran.ir، یا سهام عدالت به نشانی sahamedalat.ir و تماس با مرکز تماس ۱۵۶۹ داخلی یک از وضعیت واریزی سود سهام عدالت خود مطلع شوند و پیگیری واریز سود سهام عدالت را انجام دهند.

علت واریز نشدن سود سهام عدالت

چک کردن شماره شبای سجامی

مهم ترین اصلی ترین دلیل واریز نشدن سود سهام عدالت، شماره شبا نامعتبر و اشتباه می باشد. در نتیجه اگر شما نیز سود سهام عدالتان را دریافت نکرده اید، از صحت شماره شبا خود اطمینان حاصل فرمایید.

تکمیل ثبت نام سجام

بیشتر ثبت نام کنندگان سجام، احراز هویت خود را تکمیل نکرده و به اصطلاح سجام ناقص محسوب می شوند، اگر شما نیز جزو این گروه می باشید و تمایل به دریافت مجدد سود اوراق مشارکت خود را دارید، باید احراز هویت خود را تکمیل نمایید.

فعالسازی کد سهام

 ممکن است، کد سهام شما از نوع غیر فعال باشد، در جهت فعالسازی کد سهام خود می توانید به آدرس profilesejam.csdiran.com و یا ddn.csdiran.com مراجعه نمایید.

صبر کنید، وضعیت پرداختی شما، ارسال به بانک است

بر اساس گزارش های به دست آمده، بانک های آینده، مسکن، تجارت، رفاه و پاسارگاد سود این سهام را واریز کرده اند و سایر بانک ها توانستند تنها سود بخشی از مشمولان سهام عدالت را واریز نمایند.

عدم واریز سود سهام متوفی

 بر اساس اطلاعیه های منتشر شده در خصوص واریز سود سهام عدالت برای متوفیان، ورثه برای دریافت این مبلغ، باید اقدام به انتقال این سهم نمایند. 

برای دریافت اطلاعات بیش تر پیرامون این موضوع، می توانید، مطلب، نحوه دریافت و انتقال سهام فرد فوت شده را مطالعه نمایید.

عدم پرداخت سود از سوی به بانک

 در این دوره واریز سود سهام عدالت، برخی از بانک ها هیچ اقدامی جهت پرداخت سود سهام عدالت برای مشتریان خود نکرده اند.

بانک‌هایی سود سهام عدالت را واریز کردند؟

  • رفاه
  • تجارت
  • سپه
  • پاسارگارد
  • آینده
  • مسکن

بانک‌هایی سود سهام عدالت را واریز نکردند؟

  • ملی
  • کشاورزی
  • صادرات
  • ملت

 سخن نهایی

کارشناسان ما با بررسی اسناد و اطلاعیه های منتشر شده، دلایل عدم واریز سود سهام عدالت را در این مقاله شرح داده اند، تا پاسخ مناسبی به سوال چرا سود سهام عدالت من واریز نشده ؟، داده باشند، همچنین می توانید برای دریافت اطلاعات بیش تر در خصوص آزاد سازی سهام عدالت با مجموعه ما تماس بگیرید، تا کارشناسان سهام ما، ابهامات شما را مرتفع سازند. 
منبع: وکیل کمک