جهت پیگیری علت واریز نشدن سود سهام عدالت 9099072958 از طریق تلفن ثابت و بدون شماره گیری کد و صفر و پیش شماره، با کارشناس مربوطه ارتباط گرفته و پاسخ سوال چرا سهام عدالت من واریز نشده؟ و همچنین اقدامات لازم جهت پیگیری سود سهام عدالت جاماندگان را اتخاذ نمایید.

علت واریز نشدن سود سهام عدالت

اصلی ترین علت واریز نشدن سود سهام عدالت و به عبارت دیگر، دلایل عدم واریز سود سهام عدالت، عبارت اند از:

  • درج شماره شبای نادرست
  • حساب بانکی مشترک
  • راکد بودن حساب
  • حساب بلندمدت
  • حساب بانکی مسدود
  • داشتن حساب ارزی

علت واریز نشدن سود سهام عدالت، در افراد مختلف متفاوت می باشد از این رو می بایست جهت واریز سود سهام عدالت جاماندگان و همچنین پاسخ سوال چرا سهام عدالت من واریز نشده؟ حتما باید با کارشناس مربوطه ارتباط گرفته و به بررسی، شماره حساب و یا شماره شبا بانک یکه در هنگام ثبت نام سهام عدالت ارائه نموده اید بپردازید.

در پاسخ سوال چرا سهام عدالت من واریز نشده؟ به عبارتی دیگر می توان گفت؛ عدم واریز سود سهام عدالت می تواند به دلیل عدم تطابق شماره ملی با تلفن همراه داده شده به سامانه بوده، و این ناهماهنگی می تواند علت واریز نشدن سود سهام عدالت باشد.

پیگیری سود سهام عدالت جاماندگان

متقاضیان می توانند جهت پیگیری و دریافت پاسخ سوال چرا سهام عدالت من واریز نشده؟ می بایست وارد سامانه سجام به نشانی اینترنتیsejam.ir شده، و از طریق درج اطلاعات خواسته شده به پاسخ سوال چرا سهام عدالت واریز نشد، رسند و از این طریق اقدامات لازم را اتخاذ نمایند.

بیشتر بخوانید  نحوه ثبت نام کارت ملی هوشمند

سود سهام عدالت جاماندگان

دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود، حتما باید اطلاعات خود را در سامانه سجام تکمیل کرده باشند. تاکنون حدود ۴۴ میلیون نفر اطلاعات خود را تکمیل کرده و حدود ۱.۵ میلیون نفر اطلاعات خود را در سامانه سجام تکمیل نکرده‌اند، که امکان واریز سود برای این افراد وجود ندارد.
مدیر پرداخت سود سپرده‌گذاری مرکزی هم علت واریز نشدن سود سهام عدالت را همین نکته عنوان کرده و گفته سود سهام عدالت از طریق شبکه بانکی به حساب سهامداران واریز می‌شود و در صورت وجود هرگونه اشکال در حساب شبای افراد، مبلغ واریز شده برگشت خورده و تا زمانی که حساب مذکور اصلاح نشود امکان واریز سود سهام عدالت وجود ندارد.

رفع مشکل عدم واریز سود سهام عدالت

بررسی صحت شماره شبای سجامی

یکی از دلایل اصلی عدم واریز سود سهام عدالت، نامعتبر یا اشتباه بودن شماره شبا می‌ باشد. در صورتی که شما هم سود سهام عدالت خود را دریافت نکرده‌ اید، لطفاً از درستی شماره شبا خود مطمئن شوید.

تکمیل فرآیند ثبت نام در سجام

بیشتر افرادی که در سجام ثبت نام کرده‌اند، احراز هویت خود را به صورت کامل انجام نداده و به عبارتی “سجام ناقص” هستند. اگر شما هم جزو این گروه قرار دارید و تمایل به دریافت مجدد سود اوراق مشارکت خود دارید، باید فرآیند احراز هویت خود را کامل کنید.

فعالسازی کد سهام

احتمالاً کد سهام شما در وضعیت غیرفعال قرار دارد. برای فعالسازی کد سهام خود، می‌توانید به آدرس‌ های profilesejam.csdiran.com یا ddn.csdiran.com مراجعه کنید.

صبر کنید، وضعیت پرداخت به بانک در حال ارسال است

بیشتر بخوانید  دانلود اپلیکیشن مرات بانک رسالت

بر اساس گزارشات در دسترس، بانک‌ های آینده، مسکن، تجارت، رفاه و پاسارگاد سود این سهام را واریز کرده‌ اند و بانک‌ های دیگر توانستند تنها بخشی از سود سهام عدالت را واریز کنند.

عدم واریز سود سهام برای متوفیان

با توجه به اطلاعیه‌های منتشر شده درباره واریز سود سهام عدالت برای افراد فوت شده، وراث برای دریافت این مبلغ باید اقدام به انتقال سهام نمایند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این موضوع، می‌توانید مطلب مربوط به نحوه دریافت و انتقال سهام فرد فوت شده را مطالعه کنید.

عدم پرداخت سود توسط برخی از بانک‌ ها

در این دوره واریز سود سهام عدالت، برخی از بانک‌ها هیچ تلاشی برای پرداخت سود سهام عدالت به مشتریان خود نکرده‌اند.

بانک‌ هایی که سود سهام عدالت را واریز کرده‌ اند:

  • رفاه
  • تجارت
  • سپه
  • پاسارگاد
  • آینده
  • مسکن

بانک‌ هایی که سود سهام عدالت را واریز نکرده‌ اند:

  • ملی
  • کشاورزی
  • صادرات
  • ملت

کلام آخر

ممکن است تمامی موارد فوق را رعایت نموده، اما همچنان درگیر عدم واریز سود سهام عدالت خود باشید، در این شرایط می توانید با کارشناس پشتیبانی سهام عدالت ارتباط گرفته و با یاری ایشان به دریافت شرح علل سود سهام عدالت جاماندگان بپردازید، و چنانچه مشکلی در شماره شبا و حساب های بانکی شما ایجاد شده باشد می توانید از طریق ورود به سامانه و ویرایش پنل کاربری خود، به دریافت سود سهام عدالت بپردازید.
منبع: دستیارکمک