یکی از انواع اختلالات و انحرافات جنسی، به برقراری رابطه جنسی با حیوانات مربوط می شود. فارغ از آسیب ها و صدمات جسمی و روانی و آزار حیوانات، این موضوع به شدت سلامت روان افراد و جوامع را در معرض خطر جدی قرار می دهد. متاسفانه این روند در جهان به ظاهر متمدن حال حاضر، سیر صعودی داشته تا جایی که در برخی از مناطق، یک امر مجاز شمرده شده است. برقراری رابطه جنسی با حیوانات، بستر مناسب برای شیوع و گسترش بیماری های مشترک میان حیوان و انسان را مهیا می سازد.

هرگونه برقراری رابطه جنسی انسان با حیواناتی نظیر گوسفند، گاو، گربه، اسب، الاغ، سگ و … در زمره برقراری روابط جنسی با حیوانات به شمار می آید. لازم به ذکر است که رابطه جنسی با حیوانات هنگامی به عنوان انحراف جنسی شناخته می شود که علی رغم مهیا بودن شرایط طبیعی، فرد در تخیلات خود تنها به وسیله تجسم رابطه جنسی با حیوان ارضا می گردد. در ادامه این مقاله قصد داریم تا توضیحات بیشتری را در مورد اینکه “رابطه جنسی با حیوانات یا به عبارت دیگر، زوفیلیا چیست؟” ارائه خواهیم داد.
چنانچه خودتان یا اطرافیانتان از این نوع اختلال جنسی رنج برده و باعث ایجاد مشکل برای شما می شود، میتوانید با مشاوران جنسی مجموعه ارتباط گرفته و در کوتاه ترین زمان ممکن به حل این اختلال بپردازید. با توجه به اینکه این انحراف جنسی نوعی هنجار شکنی اجتماعی تلقی می شود، و صحبت در این باره ممکن است برای شما دشوار باشد، بهترین راه جهت حل این اختلال، ارتباط و دریافت مشاوره به صورت تلفنی می باشد.

اختلال حیوان خواهی یا زوفیلیا چیست

زوفیلیا نوعی بیماری و انحراف جنسی می باشد، که فرد تمایل به برقراری رابطه جنسی با حیوانات را دارد. عمل حیوان خواهی در شرایطی به عنوان انحراف و اختلال جنسی شناخته می شود، که فرد در صورت داشتن شرایط طبیعی برای سکس با انسان، مایل به برقراری رابطه جنسی با حیوانات بوده و به دنبال ارضاء امیال جنسی خود با حیوان می باشند.
در شرایطی دیگر، چنانچه فرد شرایط برقراری رابطه ی جنسی نرمال را نداشته، و به دنبال ارضای میل جنسی خود با حیوانات می باشد، در این صورت میتوان گفت این میل و برقراری رابطه اختلال حیوان خواهی محسوب نخواهد شد، اما فرد باید آگاه باشد که کاری غیر اخلاقی انجام داده است.
در کشورهای غربی و دنیای به اصطلاح مدرن، ازدواج با حیوانات کاملا عادی سازی شده و به سرعت در حال افزایش می باشد، و همانطور که میدانید این ازدواج ها به منظور برقراری رابطه جنسی با حیوان می باشد.
جالب است بدانید بعضی از کشور ها از ازدواج های این چنینی حمایت کرده و قوانینی نیز برای آنان در نظر گرفته اند، اما به طور کلی در تمام ادیان الهی ازدواج و برقراری رابطه جنسی با حیوانات عملی زشت و بسیار قبیح تلقی می شود.
در اختلال زوفیلیا، فرد از طریق لمس حیوان و یا برقراری رابطه جنسی از وجود آن لذت برده و به ارگاسم می رسد. البته جالب است بدانید این اختلال بیشتر در زنان به چشم خورده و دیده شده است.
زنان دارای اختلال زوفیلیا، تمایل به برقراری رابطه جنسی با خوک و الاغ و اسب و سگ و… و مردان دارای این اختلال تمایل به برقراری رابطه با حیواناتی از قبیل اسب و مرغ و گاو و گوسفند را دارند.
با تمام این تفاسیر باید بدانید که حیوان خواهی نوعی اختلال روانی است که تبعات منفی زیادی برای فرد داشته و سلامتی اشخاص و جامعه را تا حد زیادی تهدید خواهد کرد.
تاریخچه رابطه جنسی با حیوانات
در تاریخ باستان، نقاشی‌ها، مجسمه‌ها و سنگ نوشته‌هایی وجود دارد که در آن صراحتا رابطه جنسی با حیوانات تصویر شده است. در یک نقاشی غار در حدود ۸۰۰۰ سال قبل از میلاد، تصویر مردی که مفعول یک حیوان است به تصویر کشیده شده. می‌گویند مصری‌ها در مراسم های مذهبی با بزها ازدواج می‌کردند. البته صحت و سقم این مطالب هیچ وقت قابل تایید نخواهد بود. در برخی از معابد هند و سازه‌های اطراف سوئد نیز تصاویری از این دست وجود دارد.
مشخص نیست در گذشته این عمل نشانه قدرت و متعارف بوده یا عملی غیر عادی و شنیع شناخته می‌ شده است. حتی به نظر می‌رسد که جنبه‌های طنز آمیز و سرگرم کننده آن بیشتر از رفع نیاز بوده باشد. برخی نیز معتقدند که این رفتار زاییده ذهن هنرمند است. در قرون وسطی و حاکمیت کلیسا، مجرمین اعمال زوفیلیایی با اعدام به وسیله حلق آویز کردن، سوزاندن و یا مرگ توسط حیوانات درنده محکوم می‌شدند. در تمام ادیان الهی، این عمل تقبیح و گناه محسوب می‌شود.

دلایل تمایل به برقراری رابطه جنسی با حیوانات

به طور کلی، برای گرایش افراد به سمت و سوی رابطه جنسی با حیوانات می توان دلایل و عوامل متعددی را برشمرد. در بسیاری مواقع، عدم دسترسی به شریک انسانی، می تواند در بروز این عمل تاثیر گذار باشد. همچنین عدم رضایت جنسی یا تنوع طلبی هم می تواند افراد را به سمت این عمل سوق دهد. در این میان، عواملی نظیر حس کنجکاوی و لذت تجربه با حیوان در اثر تخیلات جنسی ایجاد شده در ذهن فرد نیز می تواند منجر به بروز برقراری رابطه جنسی با حیوانات شود.

برقراری رابطه جنسی با حیوانات از منظر اسلام

در فقه شیعه این کار حرام است و تعزیر دارد. اگر کسی سه بار تعزیر شود بار چهارم اعدام خواهد شد. در روایات آمده‌ است جانوری که آلت جنسی در او وارد شده‌ است، نجس و حرام‌ گوشت است. اگر گوشتی خوراکی باشد مانند گوسفند و شتر و گاو که گوشتش حلال و رایج باشد، باید بکشند و جسدش را بسوزانند. اگر حیوان گوشتی نبود و سواری باشد مانند خر و اسب باید به شهر دیگری ببرند و به دیگران بفروشند.

صنعت زوفیلیا چیست؟

امروزه در برخی کشورها که بنیان خانواده در آن ها بسیار سست بوده و روابط عاطفی میان اعضای خانواده در حال زوال و گسستگی است، ارتباطات صحیح جنسی جای خود را به روابط کنترل نشده و بسیار خطرساز داده است. در این کشورها به روابط جنسی میان انسان و حیوان، به دید یک صنعت نگاه می شود و با راه اندازی مراکزی، از حیوانات تربیت شده برای برقراری رابطه جنسی با افراد مبتلا به زوفیلیا، استفاده می کنند. مثلا کشور صربستان از جمله کشورهای فعال در زمینه صنعت زوفیلیا شناخته می شود و همه ساله افراد زیادی از سراسر دنیا، با هدف برقراری رابطه جنسی با حیوانات، به این کشور سفر می کنند.
وجود چنین مکان هایی باعث به وجود آمدن مناظری هولناک از سقوط انسانیت و بهره جویی های غیر انسانی از حیوانات و با هدف کسب درآمدهای هنگفت، می شود. رونق به وجود آمده در صنعت پورنوگرافی از این طریق، بسیار زیاد و غیرقابل تصور است و به این ترتیب، عواقب ناگوار چنین سوء استفاده هایی، گریبان گیر جوامع بشری و گسترش تفکرات جنسی آزادانه در میان مردم، خواهد شد.

خطرات برقراری رابطه جنسی با حیوانات

صرف نظر از عواقب روحی و روانی چنین عمل قبیح و مشمئز کننده ای، به طور حتم آمیزش با حیوانات، همراه با عواقب و مشکلاتی نیز برای سلامتی خواهد بود که می تواند حتی برای جوامع نیز خطرناک باشد.
  • انتقال برخی عفونت ها از حیوان به انسان
  • بیماری های مقاربتی
  • واکنش های آلرژیک مانند هاری، انگل و قارچ است که می تواند با اثرگذاری بر روی سیستم اعصاب فرد، تبعات جبران ناپذیری همچون مرگ را به دنبال داشته باشد.
  • ابتلا به مشکلات کلیوی، قلبی، مغزی، ریوس و بیماری های کبد
  • مننژیت و سرطان نیز دیگر بیماری هایی است که در اثر ورود باکتری هایی خاص از بدن حیوان به انسان می شود و در صورت بی توجهی به درمان، می تواند منجر به مرگ شود.
  • موجب آلودگی گوشت و سایر فرآورده های مصرفی آن ها و در نهایت بیماری های مشترک میان انسان و دام نیز خواهد شد.
سخن پایانی
به طور کلی تمایل به برقراری روابط جنسی با حیوانات “زوفیلیا” شناخته می شود. این نوع انحراف جنسی از نظر روانشناسی نوعی اختلال در وضعیت سلامت روانی فرد می باشد که از طریق پیگیری درمانهای ممتد روان شناختی قابل درمان می باشد. درمان هایی از جمله درمانهای شناختی- رفتاری، سکس تراپی و درمانهای حمایتی از انواع روشهای جهانی برای رفع اختلال زوفیلیا در افراد می باشد. چنانچه شما نیز از اختلال زوفیلیا رنج برده و این نوع از انحراف جنسی باعث آزارتان شده است، میتوانید با مشاوران جنسی مجموعه ارتباط گرفته و به درمان اختلالات جنسی خود بپردازید.