x تبلیغات
آموزشی

مشاهده ابلاغیه با کد ملی

 

قوه قضائیه با ایجاد بستری مناسب در خصوص پیگیری برخی امور قضایی مانند مشاهده ابلاغیه با کد ملی به صورت آنلاین، پاسخ مناسبی به چالش های این مسیر داده است، در نتیجه در حال حاضر افراد می توانند با مراجعه به وب سایت، sana.adliran.ir و یا نصب اپلیکیشن عدالت همراه، اطلاعیه های الکترونیکی را در جهت آگاهی از نتیجه اقامه دعوی در جریان خود، دریافت نمایند.

به همین خاطر در ادامه راهنمای تصویری، مشاهده ابلاغیه با کد ملی و رمز شخصی را برای شما قرار داده ایم تا این مسیر کمی برایتان شفاف تر شود، البته در صورتی که هنگام طی کردن این فرایند، با مشکلاتی از قبیل؛ خطاهای گوناگون سامانه، فراموشی رمز شخصی و کد ملی، عدم قرار گیری ابلاغیه های جدید در پنل کاربری و … رو به رو شده اید، می توانید با مجموعه وکیل کمک تماس گرفته تا کارشناس مربوطه، اقدامات ضروری را انجام، و اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار دهد.

مشاهده ابلاغیه با کد ملی و رمز شخصی

ورود به سامانه مربوطه، به آدرس adliran.ir

انتخاب گزینه سامانه ابلاغ الکترونیکی

درج کد ملی و رمز شخصی

وارد کردن رمز موقت پیامک شده

مشاهده ابلاغیه با کد ملی و رمز شخصی

به منظور دریافت و مشاهده ابلاغیه با کدملی، ابتدا باید وارد سامانه ابلاغ الکترونیکی قوه قضائیه (سامانه ثنا) به آدرس، sana.adliran.ir شده و مراحل زیر را با دقت طی نمایید؛

۱_ گزینه “سامانه ابلاغ الکترونیک” را از روی نوار بالایی این صفحه انتخاب کنید.

۲_ در این صفحه باید اطلاعات مهم خواسته شده را در فیلدهای مربوطه وارد نمایید. (البته این موارد برای اشخاص حقیقی، حقوقی و قضایی متفاوت می باشد)

پس از ثبت موارد ضروری، گزینه “مرحله بعد” را انتخاب نمایید.

نکته ۱ : اشخاص حقیقی علاوه بر وارد کردن کد ملی و رمز شخصی، باید شناسه ۱۱ رقمی که ثبت اسناد در اختیارشان قرار داده، را نیز در جای خالی درج کنند.

نکته ۲ : اشخاص با سمت قضایی نیز باید کد واحد قضایی را در فیلد مربوطه درج نمایند.

۳_ در صورت صحت اطلاعات، برای شما کد عبور موقت ارسال شده و حال می توانید وارد پنل کاربری خود در سامانه ثنا شوید.

۴_ پس از ورود به حساب کاربری، با ۵ گزینه رو به رو می شوید، که با توجه به نیازهای خود باید یکی از آن ها را انتخاب نمایید.

در اینجا شما باید جهت مشاهده ابلاغیه با کد ملی، وارد بخش “ابلاغیه های جدید” شوید.

۵_ صفحه جدیدی برای شما باز خواهد شد که می توانید به سادگی، ابلاغیه مورد نظرتان را رویت و در صورت تمایل به دریافت پرینت با انتخاب دکمه “دریافت نسخه چاپی” آن را دریافت نمایید.

راهنمای استفاده از حساب کاربری سامانه ثنا

ابلاغیه های جدید

این بخش شامل تمامی ابلاغیه های الکترونیکی جدید صادر شده برای شما می باشد.

ابلاغیه های مشاهده شده

برای رویت مجدد ابلاغیه های دریافتی خود باید این گزینه را انتخاب کنید.

دریافت با رمز

در این قسمت می توانید با استفاده از رمز پرونده خود، ابلاغیه الکترونیکی مورد نظر را جست جو و در صورت نیاز، مشاهده و چاپ نمایید.

دریافت با شماره

برای جست و جوی یک ابلاغیه خاص در سامانه ثنا، می توانید از این بخش استفاده کنید.

مشاهده ابلاغیه با کد ملی در سامانه ثنا

همان طور که از این موضوع اطلاع دارید، جهت استفاده از خدمات سامانه ثنا، باید از قبل ثبت نام خود را انجام داده باشید، در غیر این صورت نمی توانید هیچ گونه اقدامی را در خصوص مشاهده ابلاغیه با کد ملی در سامانه ثنا، پیگیری کنید.

برای این منظور می توانید مراحل زیر را دنبال نمایید؛

۱_ وارد سامانه ثنا به آدرس، sana.adliran.ir شده و گزینه “ثبت نام بر خط” را انتخاب کنید. (در صورتی که شما یک شخص حقوقی هستید، باید گزینه “ثبت نام شخص حقوقی” را برگزینید)

۲_ در صفحه جدید باید اطلاعات خواسته شده را با دقت وارد و پس از تایید شرایط، مراحل نام نویسی شما در سامانه ثنا آغاز خواهد شد.

جهت اطلاع دقیق از نحوه انجام این فرایند، می توانید مطلب، ثبت نام در سامانه ثنا را مطالعه نمایید.

مشاهده ابلاغیه با رمز شخصی و بدون رمز

در بخش های قبل، نحوه مشاهده ابلاغیه با کد ملی و رمز شخصی را شرح داده ایم، اما با توجه به این موضوع که بیش تر کاربران این سامانه به دلیل فراموشی رمز، به دنبال شیوه ای برای مشاهده ابلاغیه بدون رمز شخصی هستند، در این قسمت قصد داریم، به دلیل ضرورت حفظ این رمز، روش بازیابی آن را برایتان شرح دهیم؛

ابتدا وارد سامانه ثنا شده و پس از انتخاب گزینه “سامانه ابلاغ الکترونیک” در صفحه جدید باز شده، بر روی لینک “رمز عبور خود را فراموش کرده ام!” کلیک کنید.

حال به صفحه سامانه ثبت نام الکترونیک هدایت و در اینجا باید وارد قسمت “فراموشی رمز عبور” شوید و پس از آن در صفحه جدید تمامی اطلاعات؛ کد ملی، تاریخ تولد، سریال شناسنامه، شماره موبایل و کد امنیتی را در فیلدهای خالی درج نمایید.

یک کد برای شما ارسال شده که باید آن را در بخش بعدی وارد و درخواست “دریافت رمز شخصی جدید” را ثبت کنید.

پس از تایید، رمز شخصی از طریق پیامک برای شما ارسال خواهد شد، حال می توانید اقدام به مشاهده و دریافت ابلاغیه های خود نمایید.

مشاهده ابلاغیه با کد ملی عدل ایران

سامانه ثنا که نام دیگر آن عدل ایران است (در اصل این دو سامانه جهت دریافت ابلاغیه الکترونیک با یکدیگر ادغام شده اند)، خدمات گوناگونی را در اختیار مراجعین، مراکز و دستگاه های قضایی قرار داده که ما در این مطلب، به شرح نحوه مشاهده ابلاغیه با کد ملی و رمز شخصی پرداخته ایم.

در پاسخ به سوال، نحوه رویت و دریافت ابلاغیه با کد ملی عدل ایران چگونه است؟

باید بگوییم که این فرایند از طریق وب سایت مذکور، کاملا مشابه با سامانه ثنا بوده است، به بیانی دیگر تفاوتی ندارد که شما وارد کدوم یکی از این ۲ وب سایت می شوید، تمامی مراحل عینا شبیه به هم است.

مشاهده ابلاغیه با کد ملی با موبایل

کاربران سامانه ثنا، بیش تر امور مربوطه را با گوشی هوشمند خود پیگیری می کنند و همین موضوع باعث شده تا قوه قضائیه اپلیکیشن های مختلفی را نیز در این خصوص راه اندازی نماید.

البته با توجه به پشتیبانی تمامی موبایل ها از مرورگر هایی مانند؛ فایرفاکس و کروم، شما می توانید بدون نصب و راه اندازی برنامه مربوطه نیز، ابلاغیه های خود را دریافت کنید.

در ادامه به نحوه مشاهده ابلاغیه با کد ملی از طریق برنامه عدالت همراه پرداخته ایم؛

برنامه عدالت همراه

پیش از هر اقدامی بهتر است، وارد وب سایت، eadl.ir شده و یکی از نسخه های موجود در این صفحه را با توجه به گوشی موبایل خود انتخاب و پس از دانلود، نصب نمایید.

وارد اپلیکیشن عدالت همراه شده و با توجه به نقش خود، اطلاعات ضروری را درج نمایید. (در صورتی که رمز شخصی ثنا خود را فراموش کرده اید، عبارت فراموشی رمز عبور” را برگزینید)

سامانه ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۲

 

اطلاعیه های منتشر شده حاکی از این است که جاماندگان می توانند با مراجعه به سامانه ثبت نام سهام عدالت به آدرس، sahamedalat.ir فرایند نام نویسی خود را تکمیل نمایند.

البته به دلیل عدم آشنایی بیش تر متقاضیان با نحوه ورود به سامانه سهام عدالت، در این مطلب به شرح نکاتی پیرامون این موضوع پرداخته و توضییحاتی را نیز در خصوص، فرم ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۲ ارائه داده ایم.

فراموش نکنید، روند تخصیص این اوراق مشارکت متفاوت بوده و بسیاری از افراد مشمول دریافت آن نمی شوند، در نتیجه پیش از اخذ و یا ثبت نام سهام، می توانید با کارشناسان مجموعه ما تماس گرفته، و در صورتی که واجد تمامی شرایط دریافت سود بودید، فرایند نام نویسی را نهایی نمایید.

سامانه ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۲

خوشبختانه سازمان بورس اوراق بهادار، جهت تسهیل در فرایند نام نویسی سهام عدالت، روش غیر حضوری و آنلاین را در نظر گرفته، البته تاکنون هیچ سامانه و یا آدرس خاصی برای نام نویسی اعلام نشده است.

پیش بینی می شود، نام نویسی توسط سامانه سهام عدالت با آدرس، sahamedalat.ir با گوشی و کد ملی انجام پذیرد.

البته در صورتی که قصد مشاهده دارایی خود را دارید می توانید با ورود به سامانه، این موضوع را پیگیری نمایید. (برای دریافت اطلاعات بیش تر می توانید با کارشناس سهام، مجموعه وکیل کمک تماس بگیرید)

فرم ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۲

در اطلاعیه های منتشر شده در خصوص ثبت نام اوراق مشارکت عدالت، هیچ اطلاعاتی در خصوص سامانه نام نویسی و … به صورت قطعی در دسترس نیست، ولی بیش تر متقاضیان به دنبال فرم ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۲ می باشند.

با صدور فرم نام نویسی، این مطلب به روز رسانی خواهد شد.

ورود به سامانه سهام عدالت با کد ملی

ورود به وب سایت مربوطه با آدرس، sahamedalat.ir

انتخاب دکمه مشاهده دارایی سهام عدالت

پذیرفتن تمامی قوانین و شرایط

درج کد ملی و کد امنیتی و دریافت کد اعتبار سنجی

وارد کردن کد دریافتی در فیلد مربوطه

ورود به پنل کاربری و مشاهده جزئیات

راهنمای تصویری ورود به سامانه سهام عدالت با کد ملی (استعلام سهام عدالت)

۱_ وارد وب سایت sahaedalat.ir شوید.

۲_ گزینه “مشاهده دارایی سهام عدالت” را انتخاب نمایید.

۳_ پس از مطالعه شرایط و قوانین، بر روی گزینه “متوجه شدم” کلیک کنید.

۴_ حال کد ملی، کد امنیتی و کد یک بار مصرف را در فیلد های مربوطه وارد نمایید.

۵_ پس از ورود به پنل کاربری خود می توانید یکی از گزینه های موجود در این صفحه را انتخاب نمایید.

·         گزارش دارایی سهام عدالت

·         لیست درخواست ها

·         مشاهده پروفایل

سامانه سود سهام عدالت

برای اطلاع از واریزی سهام عدالت و تاریخچه تراکنش ها می توانید وارد وب سایت ddn.csdiran.ir/login شده و با وارد کردن کد ملی و رمز عبور از تمامی جزئیات واریز سود این سهام مطلع گردید.

امکانات سایت سهام عدالت

ویرایش اطلاعات هویتی و فردی

ثبت شماره شبای بانکی : افرادی که سود سهام عدالت خود را دریافت می کنند، ممکن است قصد داشته باشند تا سود سهام آن ها به یک حساب دیگر واریز شود، در همین راستا می توانند وارد پنل خود شده، و اقدام به ویرایش اطلاعات بانکی نمایند.

آزاد سازی سهام عدالت : همان طور که می دانید، برای آزاد سازی سهام عدالت، ۲ روش وجود دارد و افراد برای استفاده از هر کدام از آن ها باید از طریق سامانه سهام عدالت این موضوع را پیگیری کنند.

صورت وضعیت دارایی سهام : تمامی اطلاعات مربوط به اوراق مشارکت شما مانند؛ ارزش اولیه، میزان سود دریافتی، تاریخ دریافت سود های سهام عدالت، وضعیت واریز و … تماما از طریق این وب سایت قابل دسترسی می باشند.

سخن نهایی

در این مطلب در رابطه با سامانه سهام عدالت (sahamedalat.ir)، امکانات و نحوه دریافت استعلام سهام عدالت، صحبت کرده ایم.

همان طور که مطالعه نموده اید، هنوز خبر دقیق و قطعی در خصوص ثبت نام این اوراق مشارکت از طریق سامانه ثبت نام سهام عدالت اعلام نشده و با انتشار اطلاعیه جدیدی در این خصوص، این مطلب به روز رسانی خواهد شد.

چنانچه پاسخ مناسبی برای سوالات خود نیافتید، می توانید با مجموعه وکیل کمک تماس گرفته، تا کارشناسان ما اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهند.

 

دریافت کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان ۱۴۰۲

 

دریافت کارت ورود به جلسه تیزهوشان ۱۴۰۲ برای افرادی که داوطلب شرکت در آزمون تیزهوشان بوده و در آن ثبت نام کرده اند، در تاریخ ۱۸ خرداد ماه الی ۲۵ خرداد ماه امکان پذیر بود و داوطلبان می توانستند در بازه زمانی اعلام شده، جهت دریافت کارت ورود به جلسه خود از طریق سایت my.medu.ir اقدام کنند.

همانطور که مطلع هستید، آزمون تیزهوشان در پایه های تحصیلی ششم به هفتم و نهم به دهم برگزار شد و نتایج آزمون هم حدودا یک ماه پس از برگزاری و در مرداد ماه اعلام خواهد شد.

به همراه داشتن کارت ورود به جلسه تیزهوشان، و همچنین یک مدرک شناسایی جهت تطابق با کارت، ضروری بوده و از ورود داوطلبانی که کارت ورود به جلسه خود را همراه نداشته باشند، ممانعت می شود.

با توجه به اهمیت دریافت کارت ورود به جلسه تیزهوشان، قصد داریم در ادامه این مقاله مطالبی در رابطه با زمان و نحوه دریافت کارت ورود به جلسه تیزهوشان ۱۴۰۲ ارائه کنیم.

مشاورین ما همه روزه (حتی ایام تعطیل) از ساعت ۸ صبح الی ۱ بامداد آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما میباشند

زمان دریافت کارت ورود به جلسه تیزهوشان ۱۴۰۲

به طور معمول کارت ورود به جلسه آزمون، حدودا یک هفته قبل از برگزاری آزمون از طریق سایت my.medu.ir منتشر شده و شرکت کنندگان می توانند چند روز پیش از برگزاری آزمون، برای دریافت کارت اقدام نمایند. با توجه به برگزار شدن آزمون تیزهوشان پایه های مختلف در زمان های متفاوت، زمان دریافت کارت ورود به جلسه تیزهوشان ۱۴۰۲ را در قالب جدولی ارائه کرده ایم.

پایه تحصیلیزمان انتشار کارت ورود به جلسهزمان برگزاری آزمونآزمون ششم به هفتم۲۷ خرداد ماه ۱۴۰۲۱ تیر ماه ۱۴۰۲ (۹ صبح)آزمون نهم به دهم۲۷ خرداد ماه ۱۴۰۲۲ تیر ماه ۱۴۰۲ (۹ صبح)

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه تیزهوشان ۱۴۰۲

شرکت کنندگان آزمون تیزهوشان می توانند کارت ورود به جلسه خود را به صورت اینترنتی از سایت my.medu.ir دریافت کرده و پرینت بگیرند. در ادامه نحوه دریافت آن را مرحله به مرحله توضیح خواهیم داد.

·         ورود به سایت my.medu.ir

·         کلیک بر روی گزینه “آموزشی

·         انتخاب نقش دانش آموز

·         وارد کردن کد ملی و شماره سریال ۶ رقمی شناسنامه

·         کلیک بر روی گزینه “آزمون تیزهوشان” در بخش مربوط به ثبت نام و گواهی ها

·         انتخاب گزینه “دریافت کارت آزمون

راهنمای تصویری نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان ۱۴۰۲

ابتدا وارد سایت مربوطه به نشانی my.medu.ir شوید.

در ادامه روی گزینه “آموزشی” کلیک نمایید.

نقش دانش آموز را انتخاب کنید.

کد ملی و شماره سریال ۶ رقمی خود را وارد نمایید.

گزینه “کارت سمپاد” را از بخش مربوط به ثبت نام و گواهی ها را انتخاب کنید.

اطلاعات ثبت شده روی کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان ۱۴۰۲

اطلاعات مندرج در کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان  ۱۴۰۲، بسیار اهمیت داشته و در روز برگزاری آزمون با اطلاعات موجود در شناسنامه دانش آموز تطبیق داده خواهد شد.

نام و نام خانوادگی

مدارس استعدادهای درخشان انتخاب شده به ترتیب اولویت

نشانی دقیق حوزه برگزاری امتحان

اطلاعات شناسنامه ای

عکس داوطلب

ویرایش و رفع نقص کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان ۱۴۰۲

ممکن است متقاضیان آزمون تیزهوشان، پس از دریافت کارت ورود به جلسه خود، متوجه شوند که برخی اطلاعات ثبت شده در سامانه اشتباه شده و یا دارای نقص می باشد. در این صورت داوطلبان می توانند اطلاعات خود را ویرایش نمایند.

در صورتی که اطلاعات شناسنامه و شخصی داوطلب با اطلاعات درج شده بر روی کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان مغایرتی داشته باشد متقاضی می تواند با مراجعه به آموزش و پرورش نسبت به ویرایش این اطلاعات اقدام کند.

در صورتی که عکس داوطلبی با تصویر دانش آموز مغایرت داشته باشد، داوطلب باید به آموزش و پرورش ناحیه تحصیل خود مراجعه و نسبت به اصلاح آن اقدام کند.

کلام آخر

در مقاله فوق در خصوص زمان و نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان ۱۴۰۲ مطالبی ارائه شد. همانطور که گفته شد ممکن است دانش آموزان در زمان دریافت کارت، متوجه اشتباهاتی در اطلاعات ثبت شده در کارت شوند، که در این صورت داوطلب باید مطابق گفته های مطلب فوق، نسبت به ویرایش کارت ورود به جلسه خود اقدام نمایند.

چنانچه پس از مطالعه مطالب فوق، همچنان سوال یا ابهامی دارید، می توانید با کارشناسان تحصیلی ما تماس برقرار کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

 

اعتراض به نتایج کنکور سراسری

 

پذیرش در رشته ها و دانشگاه های پرطرفدار نیازمند کسب رتبه و تراز عالی در کنکور سراسری می باشد به همین دلیل نتایج اولیه کنکور برای داوطلبان بسیار پراهمیت و سرنوشت ساز بوده و عدم کسب رتبه و تراز مناسب ، شانس پذیرش آن ها را در رشته ها و دانشگاه های خوب کاهش می دهد. هر ساله پس از انتشار کارنامه ها و مشخص شدن نتایج اولیه ، ممکن است برخی از داوطلبان نسبت به اطلاعات مندرج در کارنامه خود اعتراض داشته باشند. به همین خاطر سازمان سنجش آموزش کشور با فراهم آوردن امکان اعتراض به نتایج کنکور سراسری ، این فرصت را در اختیار داوطلبان معترض قرار می دهد.

سازمان سنجش هر ساله پس از انتشار نتایج کنکور سراسری، فرصتی را در اختیار داوطلبان معترض به نتایج کنکور قرار می دهد تا با مراجعه به سایت سنجش، درخواست خود را مبنی بر رسیدگی مجدد نسبت به نتایج اعلام شده، ثبت نمایند.

مشاورین ما همه روزه (حتی ایام تعطیل) از ساعت ۸ صبح الی ۱ بامداد آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما میباشند

زمان و نحوه اعتراض به نتایج کنکور سراسری

داوطلبان معترض به نتایج کنکور سراسری، پس از انتشار کارنامه کنکور و اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری در زمان تعیین شده از سوی سازمان سنجش، می توانند نسبت به نتایج منتشر شده اقدام نموده، و اعتراض خود را ثبت نمایند. اعتراض به نتایج کنکور سراسری تنها به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور امکان پذیر می باشد، بنابراین از مراجعه حضوری خودداری نمایید. در ادامه این مقاله نحوه اعتراض به نتایج کنکور سراسری  را به صورت تصویری ارائه کرده ایم.

مراحل ثبت درخواست اعتراض به نتایج کنکور سراسری

مرحله اول : ابتدا به سامانه الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org وارد شوید و در ادامه روی گزینه ” پاسخگویی و ارتباط با سازمان ” کلیک کنید.

مرحله دوم : گزینه “ورود به سیستم پاسخگویی” از منوی قرار داده شده در سمت راست صفحه را انتخاب نمایید.

مرحله سوم : چنانجه از قبل در سایت عضویتی ندارید، برای ثبت درخواست ابتدا باید در سایت مربوطه ثبت نام کنید. برای نام نویسی، گزینه ” عضویت در سایت ” را لمس نمایید.

مرحله چهارم : متقاضیانی که در سیستم عضو هستند با کلیک بر روی گزینه ” ورود به سیستم ” و با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود می توانند درخواست خود را ثبت نمایند. داوطلبانی که در سایت عضو نیستند می توانند مراحل زیر را برای عضویت در سایت انجام دهند.

اطلاعات خواسته شده وارد کرده و در انتها گزینه “تایید ” را لمس کنید.

مرحله چهارم :در ادامه باید اطلاعات خود را برای ورود به سایت وارد کنید. پس از وارد کردن اطلاعات خواسته شده و تایید نهایی، نام کاربری و رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد. پس از عضویت در سایت به صفحه اصلی سایت بازگشته و گزینه ” ورود به سیستم ” را انتخاب کنید.

مرحله پنجم : گزینه ” درخواست جدید ” را از سمت چپ سایت انتخاب کنید تا وارد سایت شوید.

مرحله ششم : در این مرحله باید نوع آزمون خود را که کنکور سراسری می باشد و سال مربوطه را انتخاب کنید.

مرحله هفتم : در این مرحله با انتخاب نوع مشکل خود، درخواست اعتراض خود را در بخش ” پیام “ یادداشت نمایید.

توجه شود که حتما در متن پیام خود ، شماره پرونده، شماره داوطلبی، کدملی و دیگر اطلاعات خود را وارد نمایید تا به اعتراض شما سریع تر رسیدگی شود.

روش دوم: روش دوم اعتراض به نتایج کنکور سراسری

داوطلبان می توانند به سایت darkhast.sanjesh.org مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت کنند.

اطلاعات خواسته شده را وارد کرده و در انتها تصویر مربوط به درخواست خود را بارگذاری نمایید.

جهت پیگیری نتیجه درخواست خود می توانید به سایت rahgiri.sanjesh.org مراجعه کنید.

اعتراض به نتایج کنکور سراسری در چه مواردی قابل قبول است؟

برای اعتراض به نتایج کنکور سراسری ، حتما باید دلایل درست و منطقی باشد و در هر موردی که توسط سازمان سنجش تعیین شده باشد، می توان درخواست اعتراض را مطرح نمود.

موارد قابل قبول برای اعتراض به نتایج کنکور سراسری

·         مشکلات مربوط به سوالات و کلید آزمون (در محاسبه درصد دروس اشتباه شده باشد)

·         مشکلات مربوط به اعمال سوابق تحصیلی

·         مشکلات مربوط به اعمال سهمیه رزمندگان و ایثارگری

·         جابجا شدن تصویر پاسخ برگ داوطلبان

·         مسائل مربوط به نظام وظیفه داوطلبان آقا

·         سایر موارد

زمان پاسخگویی به درخواست اعتراض

۲۴ الی ۷۲ ساعت پس از ثبت درخواست در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش آموزش کشور به اعتراض شما پاسخ داده می شود و می توانید با مراجعه به همان سیستم پاسخگویی و وارد کردن نام کاربری و رمز عبور ، پاسخ خود را مشاهده نمایید.

چنانچه نسبت به نتایج کنکور سراسری اعتراض دارید ولی نمی توانید آن را در سایت سازمان سنجش ثبت نمایید ، با مشاوره مرکز مشاوره تحصیلی تماس بگیرید ، تا این کار را برای شما انجام دهند.

 

سامانه ثبت نام لاستیک دولتی 1402

 لاستیک یا تایر خودرو در ایران دارای دو نوع بازاریابی است. یکی از این نوع لاستیک‌ها، لاستیک دولتی است که قیمت آن توسط دولت تعیین می‌شود و بخشی از آن توسط دولت تحمیل می‌شود و مابقی مبلغ را مصرف‌کننده پرداخت می‌کند که در این مقاله قصد داریم نحوه ثبت نام لاستیک دولتی را شرح دهیم. دیگری لاستیک آزاد است که هزینه تولید یا واردات آن با دلار آزاد محاسبه می‌شود و با قیمتی بالاتر در بازار داخلی به فروش می‌رسد.

به همین دلیل، لاستیک خودرو همچنان یکی از کالاهای یارانه‌ای محسوب می‌شود و با شرایط خاص توسط مصرف‌کنندگان قابل خریداری است. البته، این شرایط و قوانین ممکن است بسته به سیاست‌ها و تصمیمات دولت تغییر کنند.
سایت ثبت نام لاستیک دولتی 1402
اخیرا، تایر نیز مانند بیشتر کالا ها با چالش دو قیمتی شدن مواجه شده است. ازین رو مبادی متفاوتی نسبت به عرضه این نوع از کالا با قیمت آزاد و دولتی اقدام خواهد کرد. معمولا انواع مختلف لاستیک در بازار آزاد به طبع ب هقیمت آزاد به متقاضیان فروخته می شود که همانطور که میدانید تا حدود زیادی بالاتر از قیمت مصوب آن می باشد.
به همین دلیل امکان ثبت نام لاستیک دولتی 1402، برای افراد فراهم شده که امکان خرید این محصول مصرفی برای متقاضیان واجد شرایط با نرخ ارازن تر فراهم شده باشد.
ثبت سفارش و ثبت نام لاستیک دولتی 1402، کاملا آنلاین انجام خواهد شد و دیگر نیازی به مراجعه حضوری نمی باشد. ازین رو در وقت و هزینه های رفت و آمد افراد نیز صرفه جویی می شود. بدین ترتیب داوطلبان خرید تایر های دولتی می بایست شناختی کامل از سایت و عملکرد سامانه ثبت نام لاستیک دولتی داشته باشند چرا که ثبت نام لاستیک دولتی سواری هم از طریق شرکت های عرضه کننده به صورت مستقیم و هم از طریق سایت سامانه تخصیص کالا و توزیع تایر امکان پذیر می باشد.
در ادامه ی مقاله قصد داریم نحوه ورود به سامانه ثبت نام لاستیک سواری دولتی و همچنین ورود و ثبت نام از طریق برخی سامانه های مستقیم شرکت های تولید کننده را به صورت کامل توضیح داده ایم.
جهت ورود به سامانه ثبت نام لاستیک دولتی در قدم اول می بایست نشانی اینترنتی سامانه مذکور “Kala.ntsw.ir” را در مرورگر خود جست و جو نمایید ⇚ سپس اولین لینک بالا آمده مربوط به سایت را لمس کنید ⇚ بدین ترتیبت وارد سامانه ثبت نام لاستیک دولتی 1402 خواهید شد.
نحوه ثبت نام لاستیک دولتی
جهت ثبت نام لاستیک دولتی ابتدا سامانه ثبت نام لاستیک دولتی به نشانی kala.ntsw.ir را در مرورگر خود جست و جو نمایید ⇚ سپس تیک گزینه ” شرایط فوق را مطالعه نموده و با آن موافقم ” را فعال نموده ⇚ گزینه ” ثبت نام / ورود ” را لمس نمایید ⇚ گزینه ”  ورود به سیستم ” را انتخاب کنید ⇚ پیامکی برای شما ارسال خواهد شد اعداد دریافتی را وارد کرده و گزینه ” تایید کد ” را لمس کنید ⇚ ثبت نام در سامانه ی لاستیک دولتی با موفقیت انجام شد.
برای ثبت نام لاستیک دولتی ابتدا وارد صفحه اصلی تخصیص وزارت صمت به نشانی kala.ntsw.ir شوید. در ادامه نکاتی که در رابطه با سامانه ثبت نام لاستیک دولتی سواری و سنگین ارائه شده شده است که باید با دقت آن را مطالعه و بررسی نمایید. پس از مطالعه کامل نکات مربوطه، تیک ” شرایط فوق را مطالعه نموده و با آن موافقم “ را انتخاب نمایید. در انتها گزینه ” ثبت نام / ورود “ را کلیک کرده تا وارد قسمت بعدی ثبت نام شوید.
در این قسمت شما وارد سامانه تخصیص تایر و روغن موتور وزارت صنعت، معدن و تجارت خواهید شد و باید اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید. به یاد داشته باشید که برای ثبت نام لاستیک دولتی ۱۴۰۲ کد ملی و شماره تلفن همراه باید با هم مطالبقت داشته باشند. پس از وارد کردن اطلاعات خود، کد امنیتی را در فیلد مربوطه وارد کرده و گزینه ”  ورود به سیستم ” را لمس نمایید.
در این قسمت کد اعتبار سنجی به شماره موبایلی که وارد کرده اید ارسال خواهد شد. کد را در فیلد مربوطه وارد کرده و گزینه ” تایید کد ” را انتخاب کنید تا وارد حساب کاربری خود شوید.
در این مرحله وارد حساب کاربری خود خواهید شد و باید اطلاعاتی از جمله شماره شاسی و شماره موتور را وارد کرده و گزینه “ استعلام و صدور فیش رزرو کالا ” را انتخاب کنید.
در ادامه باید از بین کالاهای انتخابی، کالای مورد نظر را انتخاب کرده و گزینه ” جستجو ” را لمس نمایید.
مشخصات تایر مورد نظر خود از جمله سایز، فاق و پهنا را وارد نموده و برای مشاهده نزدیک ترین نمایندگی های استان و شهر خود را نیز تایید کنید. در انتها تعداد تایر های خواسته شده را وارد کرده و برر روی گزینه ” جستجو ” کلیک کنید. توجه داشته باشید که هر فرد هر ۶ ماه یک بار مجاز به خرید دو حلقه لاستیک دولتی می باشد.
پس از وارد کردن اطلاعات، لیست نمایندی های ارائه دهنده نمایش داده خواهند شد. در این قسمت می بایست اطلاعاتی از جمله مسئول نمایندگی، آدرس و شماره تلفن همراه، نوع گل تایر و سایر مشخصات را وارد نموده و در ادامه گزینه ” انتخاب ” را لمس نمایید. برای ثبت نام نهایی لاستیک دولتی ۱۴۰۲ روی گزینه ” بله ” کلیک نمایید.
پس از انجام مراحل فوق، حواله خرید تایر دولتی برای شما ارسال خواهد شد. این حواله را پرینت گرفته و به همراه مدارک هویتی جهت تحویل تایر به نمایندگی مراجعه کنید. این حواله تا ۱۵ روز پس از تاریخ صدور اعتبار خواهد داشت و شما می بایست در بازه زمانی مشخص شده جهت تحویل تایر به نمایندگی مراجعه نمایید.
ثبت نام لاستیک دولتی بارز
در متن فوق، نحوه ورود و ثبت سفارش خرید لاستیک از طریق سامانه تخصیص تایر و روغن موتور وزارت صمت ارائه شده است. بنابراین افراد دارای شرایط می توانند وارد سامانه شده و جهت ثبت نام لاستیک دولتی اقدام نمایند. اما توجه داشته باشید که این سامانه تنها راه خرید تایر دولتی نبوده و از طریق سایت شرکت های عرضه کننده هم امکان ثبت نام وجود خواهد داشت. شرکت بارز یکی از شرکت های موجود در زمینه تولید تایر بوده و امکان ثبت سفارش خرید به صورت آنلاین وجود خواهد داشت.
جهت ورود به سامانه مراحل زیر را انجام دهید.
ابتدا سایت فروش اینترنتی بارز به نشانی www.barez.org را در یکی از مرورگر های خود سرچ نمایید. در ادامه لیست نتایج نمایش داده خواهد شد. عنوان ” گروه صنعتی بارز ” مربوط ثبت نام لاستیک دولتی ۱۴۰۲ بارز می باشد، آن را انتخاب کنید.
در این قسمت وارد صفحه اصلی شرکت خواهید شد و تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد. روی گزینه ” فروش آنلاین ” کلیک کنید.
در ادامه روی گزینه ” شروع خرید ” کلیک نمایید.
در این مرحله اطلاعات و قوانین مربوطه برای شما نمایش داده خواهد شد. پس از مطالعه مطالب ارائه شده تیک مربوط به ” قوانین و شرایط را مطالعه کرده و قبول دارم ” را فعال کرده و گزینه ” شروع خرید ” را کلیک نمایید.
در این قسمت باید نمایندگی مورد نظر خود برای تحویل تایر را انتخاب نمایید. از قسمت فروشگاه آنلاین بارز گزینه ” انتخاب ” را کلیک کرده و گزینه ” مرحله بعدی ” را لمس کنید.
در این مرحله شماره رینگ خود را انتخاب کرده و روی گزینه ” جستجو ” کلیک کنید.
پس از انتخاب شماره رینگ، تمام مدل های مختلف تایر برای شما نشان داده خواهد شد و می توانید اطلاعاتی از جمله پهنا، فاق و ارتفاع را مشاهده کنید. جهت ثبت سفارش خود، ابتدا گزینه ” انتخاب ” سپس گزینه ” مرحله بعدی ” را لمس کنید.
در ادامه شرایط ثبت نام لاستیک دولتی ۱۴۰۲ مانند زمان تحویل تایرها ار طریق پست به شما نمایش داده خواهد شد. موارد نمایش داده شده را بررسی نموده و گزینه ” مرحله بعدی ” را لمس نمایید.
در این قسمت باید اطلاعات خواسته شده را در فیلد های مربوطه وارد نمایید. پس از وارد کردن اطلاعات، گزینه ” ثبت ” را انتخاب نمایید.
در ادامه وارد درگاه پرداخت خواهید شد و باید هزینه تایرهای انتخاب شده را پرداخت نمایید. پس از انجام مراحل پرداخت، کد پیگیری به شما تعلق خواهد گرفت.
ثبت نام لاستیک دولتی یزد تایر
در حال حاضر امکان ثبت سفارش و خرید از سایت ثبت نام لاستیک دولتی وجود ندارد. با این حال نحوه ثبت سفارش از طریق سایت فروش شرکت مذکور در ادامه این مقاله ارائه شده است.
ابتدا سایت فروش اینترنتی کویر تایر به نشانی kavirtire.ir را در مرورگر خود سرچ نمایید. در ادامه اولین نتیجه نشان داده شده در نتایج گوگل با عنوان کویر تایر را انتخاب کنید.
در ادامه روی گزینه ” فروشگاه ” برای ثبت نام لاستیک دولتی کلیک نمایید.
در این مرحله قوانین و شرایط مربوطه نشان داده خواهد شد. موارد ارائه شده را با دقت مطالعه کرده و در انتها تیک مربوط به گزینه ” شرایط فوق را به صورت کامل مطالعه و با آگاهی کامل مفاد ان را تایید می نمایم.” را فعال کنید. اگر قبلا در این سامانه ثبت نام انجام داده باشید با انتخاب گزینه ” ورود ” وارد حساب کاربری خود خواهید شد. در غیر این صورت برای نام نویسی در این سامانه، باید گزینه ” ثبت نام ” را انتخاب نمایید.
در صفحه نمایش داده شده باید کد ملی و شماره موبایل خود را وارد کرده و در نهایت تیک گزینه ” من ربات نیستم ” را فعال کنید. سپس روی گزینه ” ثبت نام ” کلیک کنید.
در این قسمت کد احراز هویت بر شماره موبایل ثبت شده در سامانه ارسال خواهد شد. کد را در فیلد مشخص شده وارد کرده و گزینه ” ثبت ” را انتخاب کنید.
در نهایت باید مشخصات کامل خود را وارد کرده و گزینه  ” ثبت ” را لمس نمایید.
در این مرحله ثبت نام شما انجام شد و باید مجددا به صفحه اصلی برگشته و گزینه ” ورود ” را انتخاب کنید. سپس گزینه ” من ربات نیستم ” را فعال کرده و گزینه “ ورود ” را لمس نمایید
چنانچه ثبت نام خود را به طور کامل انجام داده باشید، می توانید لاستیک دولتی خود را سفارش داده و به صورت نهایی ثبت کنید.
ثبت نام لاستیک دولتی پراید
مطلب فوق در رابطه با ورود به سامانه ثبت نام لاستیک دولتی و همچنین سامانه تخصیص تایر و روغن موتور وزارت صمت و سامانه های فروش اینترنتی شرکت های عرضه کننده، از جمله بارز و کویر تایر را مطالعه نموده اید، طبق دستورالعمل گفته شده گفته شده می توانید وارد سامانه های مربوطه شده و سفارش خود را ثبت نمایید.
توجه کنید که تمام سامانه ها امکان انتخاب تایر با توجه به نوع خودرو را نیز فراهم نموده است. پراید نیز در حال حاضر یکی از رایج ترین خودروهای سواری در کشور می باشد و متقاضیان زیادی نیز قصد خرید تایر و لاستیک را برای خودروی پراید خود دارند.
جهت خرید تایر پراید مانند بقیه خودرو ها، می بایست به سامانه ثبت نام لاستیک دولتی سواری مراجعه نموده و از طریق این سامانه ثبت نمایید. جهت انجام این امر می توانید به سایت یکی از شرکت های تولیدکننده تایر (کویر تایر، بارز) رجوع کرده و طبق مقاله اقدام به نام نویسی در این سامانه نمایید. همچنین امکان ثبت سفارش مستقیم از طریق سامانه تخصیص لاستیک دولتی و روغن موتور وزارت صمت، برای پراید فراهم خواهد بود.
مدارک لازم خرید لاستیک دولتی
  • کارت ملی صاحب خودرو
  • کارت ماشین
  • برگ سبز خودرو
  • سهمیه و قیمت لاستیک دولتی
در سال دو حلقه (حضوری) و چهار حلقه (اینترنتی)، سهمیه لاستیک هر خودرو و قیمت آن به صورت زیر است:
۱. حضوری (دو حلقه):
قیمت بازار آزاد: مثلاً یک جفت لاستیک با قیمت یک میلیون تومان.
قیمت لاستیک دولتی: ۱۰ تا ۳۵ درصد کمتر از قیمت بازار آزاد، بنابراین قیمت یک جفت لاستیک دولتی حدوداً بین ۶۵۰ هزار تا ۹۰۰ هزار تومان است. علاوه بر قیمت لاستیک، ۹ درصد هم به عنوان مالیات بر ارزش افزوده به فاکتور خریدتان اضافه می‌شود و در صورت خرید اینترنتی، هزینه پست را هم باید پرداخت کنید. قیمت‌ها مقطوع است و نمایندگی‌ها نمی‌توانند لاستیک دولتی را با قیمتی بیشتر از قیمت مصوب به شما بفروشند.
مزایای خرید لاستیک دولتی
دولت با عرضه لاستیک خودروی دولتی، این کالا را با قیمت ارزان‌تری به مصرف‌کنندگان (رانندگان و مالکان خودرو) عرضه می‌کند. قیمت لاستیک دولتی مزیت قابل توجهی نسبت به تایرهای بازار آزاد دارد و با تخفیف‌های ۱۰ تا ۳۵ درصدی قابل تهیه است.
ثبت درخواست برای لاستیک دولتی
لاستیک دولتی در ابتدا به وسایل حمل و نقل عمومی مثل اتوبوس، مینی‌بوس، کامیون و وانت تخصیص داده می‌شود، اما رانندگان و صاحبان خودروهای شخصی نیز می‌توانند از این لاستیک‌ها با نرخ دولتی استفاده کنند.
روش حضوری خرید لاستیک دولتی
برای خرید لاستیک دولتی، بهترین راه این است که به صورت حضوری به نمایندگی‌های شرکت‌های تولید کننده لاستیک داخلی مراجعه کنید. قبل از اینکه بروید، بهتر است با نمایندگی‌ها تماس بگیرید تا اطلاعات مربوط به آدرس و شماره تلفن را دریافت کنید. شما می‌توانید این اطلاعات را در سایت‌های شرکت‌های تولید کننده لاستیک پیدا کنید.
نشانه‌های زمان تعویض لاستیک
نشانه‌های زمان تعویض لاستیک شامل موارد زیر می‌شود:
کاهش عمق آج لاستیک: عمق آج لاستیک نباید کمتر از ۱.۶ میلیمتر باشد. در مناطق بارانی و برف‌گیر، عمق لاستیک باید حداقل ۵ میلیمتر باشد.
نوار شاخص فرسودگی لاستیک: لاستیک‌های جدید دارای نوارهای شاخص فرسودگی هستند. اگر تعداد نوارهای فرسودگی بیشتر از یکی باشد، لاستیک باید تعویض شود.
شکاف و بریدگی در کناره لاستیک: وجود شکاف و بریدگی در کناره لاستیک نشان می‌دهد که زمان تعویض لاستیک فرا رسیده است.
برآمدگی سطح لاستیک: برآمدگی سطح لاستیک نشان از ضعف ساختار لاستیک است و ممکن است باعث ترکیدگی آن شود.
لرزش زیاد خودرو در زمان رانندگی: لرزش زیاد خودرو ممکن است ناشی از مشکلات و فرسودگی لاستیک باشد.
توجه به این نشانه‌ها و تعویض مناسب لاستیک‌ها به موقع، ایمنی در رانندگی را حفظ می‌کند.
راهنمای انتخاب سایز لاستیک
برای انتخاب سایز لاستیک مناسب، می‌توانید روی لاستیک‌ها یا در دفترچه راهنمای خودرو یا وبسایت شرکت تولیدکننده خودرو به دنبال اطلاعات مربوطه بگردید. سایز لاستیک به صورت عبارتی مانند “P220/80R16” نشان داده می‌شود، که عناصر آن عبارتند از:
حرف P: نشان‌دهنده خودروهای سواری، شاسی‌بلند و وانت است.
عرض لاستیک: یک عدد سه رقمی که عرض لاستیک را نشان می‌دهد، مثلاً ۲۲۰ میلیمتر
ارتفاع لاستیک: یک عدد که بعد از علامت “/” ظاهر می‌شود و برای محاسبه ارتفاع لاستیک استفاده می‌شود. با ضرب عرض لاستیک در ضریب ارتفاع و تقسیم بر ۱۰۰، ارتفاع لاستیک بدست می‌آید. به عنوان مثال، در سایز “P220/80R16″، ارتفاع لاستیک برابر با ۸۰ میلیمتر است.
اندازه رینگ: حرف R به معنی ساختار لاستیک به شکل شعاعی است و عددی که بعد از حرف R آمده است، اندازه رینگ را به اینچ نشان می‌دهد. به عنوان مثال، در سایز “P220/80R16″، اندازه رینگ برابر با ۱۶ اینچ است.
با استفاده از این راهنما و اطلاعات موجود در دفترچه راهنما یا وبسایت تولیدکننده، می‌توانید سایز مناسبی برای لاستیک خودروتان انتخاب کنید.
بعضی از نکات دیگری که در انتخاب سایز لاستیک می‌توانید در نظر بگیرید عبارتند از:
بررسی سایز لاستیک‌های موجود: در دفترچه راهنما یا بر روی لاستیک‌های فعلی خودروتان، سایزهای مجاز برای آن خودرو ممکن است نوشته شده باشد. بررسی کنید که آیا سایزی که در نظر دارید انتخاب کنید، با سایزهای مجاز سازگار است یا خیر.
رعایت سایز‌های استاندارد: بهتر است سایز‌های استاندارد توسط تولیدکننده خودرو توصیه شده را رعایت کنید. این سایزها به طور کامل با خودرو هماهنگ شده‌اند و برای عملکرد بهینه و ایمنی مناسب هستند.
مشاوره با کارشناسان خودرو: در صورتی که شک دارید یا نیاز به راهنمایی دقیق‌تر دارید، بهتر است با کارشناسان خودرو مشورت کنید. آنها می‌توانند به شما در انتخاب سایز مناسب برای لاستیک خودروتان کمک کنند.
عوامل دیگر: در انتخاب سایز لاستیک، می‌توانید به عوامل دیگری مانند شرایط آب و هوایی منطقه، نوع رانندگی، کاربری خودرو و نیازهای خاص خودتان نیز توجه کنید. برخی از لاستیک‌ها برای شرایط خاصی مانند باران، برف یا رانندگی در مسیرهای سخت و نامنظم، طراحی شده‌اند.
در نهایت، بهتر است همیشه از لاستیک‌های اصلی و با کیفیت استفاده کنید و در صورت نیاز، لاستیک‌ها را به موقع تعویض کنید تا ایمنی و کارایی خودروتان حفظ شود.
مراقبت و نگهداری منظم از لاستیک‌ها باعث افزایش عمر و عملکرد بهتر آن‌ها می‌شود. در ادامه نکات مهمی را برای مراقبت از لاستیک‌ها می‌توان ذکر کرد:
بررسی و تعویض به موقع لاستیک‌ها: لاستیک‌ها را به صورت دوره‌ای بررسی کنید و در صورت لغزش غیرمعمول، ترک، سایش نامتوازن یا ضعیف شدن سطح پروفیل، باید آن‌ها را تعویض کنید.
چرخش منظم لاستیک‌ها: برای جلوگیری از فرسایش نامتوازن لاستیک‌ها، آن‌ها را به صورت دوره‌ای جابه‌جا کنید. لاستیک‌های جلو و عقب خودرو با سرعت و فشار بیشتری روبرو می‌شوند، بنابراین تغییر مکان لاستیک‌ها زمانی که نیاز است، بسیار حائز اهمیت است.
بالانس کردن لاستیک‌ها: بالانس کردن لاستیک‌ها به منظور توازن صحیح آن‌ها و جلوگیری از لرزش فرمان در سرعت‌های بالا بسیار ضروری است. بهتر است به طور دوره‌ای (حدود هر ۱۵,۰۰۰-۲۰,۰۰۰ کیلومتر) لاستیک‌ها را بالانس کنید.
تنظیم فشار هوا: فشار باد مناسب در لاستیک‌ها برای عمر بیشتر و کارایی بهتر لاستیک بسیار مهم است. بنابراین، هر ماه یک بار فشار باد لاستیک‌ها را با استفاده از منبع قطعه‌ای معتبر بررسی و تنظیم کنید. اطمینان حاصل کنید که فشار باد مطابق با راهنمایی تولیدکننده خودرو است.
بار و وزن خودرو: از بار و وزن بیش از حد بر روی خودرو خودداری کنید.
کلام پایانی
ثبت نام لاستیک دولتی یکی از موضوعات مهم در حوزه حمایت از تولید داخلی و صنعت لاستیک کشور است. این برنامه به منظور تشویق تولیدکنندگان داخلی و کاهش وابستگی به واردات لاستیک، توسط دولت تدارک دیده شده است.

نحوه مشاهده نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402

 نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ در دو مرحله نتایج اولیه و نهایی اعلام خواهد شد. متقاضیانی که در این آزمون شرکت کرده اند، می توانند در تاریخ های اعلام شده در ادامه مقاله، نسبت به دریافت کارنامه های آزمون کتبی خود از طریق سایت سازمان سنجش اقدام نمایند. داوطلبانی که موفق به کسب رتبه و تراز مورد نیاز شوند، در مرحله بعد باید خود را برای مصاحبه حضوری آماده نمایند.

اعلام نتایج آزمون استخدامی معمولا چند مرحله دارد که مرحله اول آن اعلام نتایج اولیه آزمون کتبی داوطلبان می باشد. نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش (آموزگار ابتدایی) ۱۴۰۲ تا تاریخ ۱۲ خرداد ماه اعلام خواهد شد.
با در نظر گرفتن چالش های مختلفی در این باره مانند؛ عدم بالا آمدن سامانه، شلوغی سرورها، نصفه بالا آمدن صفحه، فراموشی اطلاعات مهم و ضروری، عدم تایید اطلاعات و …. هنگام دریافت نتیجه آزمون های استخدامی، مجموعه مشاوره تلفنی بستری را ایجاد ساخته تا شما با یک تماس تلفنی کوتاه، بتوانید تمامی این اقدامات را پیگیری و فایل کارنامه خود را دریافت نمایید.
البته ضرورت و چالش های مشاهده نتیجه آزمون فوق تنها به همین چند مورد ختم نشده، بلکه شما با اقدام به موقع در این خصوص، می توانید خود را برای مصاحبه نیز آماده ساخته و یا حتی به دلیل عدم دسترسی به موقع به کارنامه خود، به جلسه مصاحبه حضوری خود نرسید.
زمان اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲
آزمون استخدامی آموزش و پرورش، جهت جذب نیروی انسانی کارکشته در مدارس، و همچنین موسسات آموزشی زیر مجموعه اداره کل آموزش و پرورش با در دست داشتن مجوز سازمان اداری استخدامی کشور برگزار خاوهد شد.
داوطلبانی که در آزمون مربوطه شرکت کرده اند، در دو مرحله آزمون کتبی و همچنین آزمون استخدامی مصاحبه، گزینش و جذب خواهند شد.
نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲، ابتدای تیرماه منتشر شده و متقاضیان اعلام نتایج این آزمون خطیر می توانند با لمس لینک زیر به مشاهده اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲، پرداخته و به ادامه ی فرآیند جهت استخدام در این ارگان بپردازند.
ممکن است به دلیل اختلالات سامانه ای و همچنین ترافیک و شلوغی سایت، موفق ورود به سامانه و همچنین مشاهده نتایج، نشده باشید، اما نگران نباشید! پیشنهاد ما به شما این است، با توجه به حساسیت بالای آزمون استخدامی آموزش و پرورش، جهت مشاهده کامل نتایج و دریافت مشاوره های پس از اعلام نتایج در راستای تکمیل فرآیند استخدام، می توانید با کارشناسان بخش استخدام مجموعه ارتباط گرفته و در راستای این موضوع اطلاعات لازم و مفید را دریافت نمایید.
اعلام نتیجه اولیه
حدودا چند هفته بعد از برگزاری آزمون کتبی، نتیجه اولیه آن منتشر خواهد شد. زمان برگزاری این سنجش در روز ۸ اردیبهشت ماه بوده و نتایج اولیه این آزمون تا آخر اردیبهشت ماه اعلام می شود. پس از این بازه زمانی، نتایج اولیه آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ اعلام خواهد شد و افرادی که حد نصاب نمره آزمون کتبی را کسب کرده باشند باید خود را برای یک مرحله مصاحبه اولیه نیز آماده کنند.
نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش (آموزگار ابتدایی) ۱۴۰۲ تا تاریخ ۱۲ خرداد ماه اعلام خواهد شد.
اعلام نتیجه نهایی
اعلام نتایج نهایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ پس از پایان مصاحبه آزمون استخدامی آموزش و پرورش تخصصی و عمومی از سایت سازمان سنجش منتشر خواهد شد. تاکنون اطلاعیه ای دقیق مبتنی بر زمان اعلام نتایج نهایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ منتشر نشده، اما باتوجه به اطلاعیه منتشر شده در در سال جاری، احتمالا نتایج نهایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ تا نیمه دوم تیرماه منتشر خواهد شد.
در حال حاضر زمان اعلام نتایج نهایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ ابتدای تیرماه اعلام شده است.
نحوه مشاهده نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲
جهت مشاهد اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش، ابتدا سامانه سنجش به ادرس اینترنتی sanjesh.org را در مرورگر خود جست و جو نمایید ⇚ سپس گزینه “استخدامی متمرکز دستگاه اجرایی” را لمس کنید ⇚ گزینه ” اعلام نتایج آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی سال ۱۴۰۲ ” را انتخاب نمایید ⇚ یکی از روش های “شماره پرونده + شماره شناسنامه یا کد ملی” یا “شماره داوطلبی + نام خانوادگی + نام + شماره شناسنامه + سال تولد” را جهت مشاهده نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش انتخاب نمایید.
راهنمای تصویری مشاهده نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲
۱_ ابتدا وارد وب سایت سازمان سنجش به آدرس، sanjesh.org شوید.
۲_ از منوی سمت راست، گزینه “استخدامی متمرکز دستگاه اجرایی” را انتخاب نمایید.
۳_ در این صفحه، بر روی لینک ” اعلام نتایج آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی سال ۱۴۰۲ ” کلیک کنید.
۴_ دو روش برای مشاهده کارنامه ارائه شده که می توانید یکی از آن ها را انتخاب نمایید.
روش اول : شماره پرونده + شماره شناسنامه یا کد ملی
روش دوم : شماره داوطلبی + نام خانوادگی + نام + شماره شناسنامه + سال تولد
اعتراض به نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲
۱_ وارد وب سایت سازمان سنجش شده و از منوی سمت چپ بالای صفحه گزینه “ارسال درخواست” را انتخاب نمایید.
۲_ در صورتی که قبلا عضو این سامانه شده اید، گزینه ” ورود به سامانه ” و در غیر این صورت گزینه ” عضویت در سامانه ” را انتخاب نمایید.
۳_ اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید.
۴_ جهت ثبت درخواست خود از منوی سمت راستی، گزینه ” درخواست جدید ” را انتخاب کنید.
۵_ در این مرحله باید نوع آزمون و تاریخ برگزاری آن را مشخص و سپس بر روی گزینه ” جستجو ” کلیک نمایید.
سخن نهایی
بعد از برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش، شرکت کنندگان این سنجش با استرس فراوان منتظر اعلام نتایج بوده تا از سرنوشت خود مطلع شوند.
با در نظر گرفتن چند مرحله ای بودن این سنجش، با اعلام نتیجه اولیه که بر اساس سال گذشته در تیرماه بوده، در صورتی که داوطلب تراز و رتبه مورد نیاز برای مصاحبه را کسب کرده باشد، به مصاحبه حضوری دعوت شده و حدودا در تیر ماه نیز نتیجه نهایی قبولی منتشر می شود.
همچنین متقاضیان می توانند، در صورت نیاز، درخواست اعتراض خود به نتیجه نهایی را ثبت کرده تا بررسی شود.
در این مطلب ما نحوه مشاهده نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش و ثبت اعتراض را برایتان شرح داد.
 

ثبت نام در سامانه اظهار نامه مالیاتی

 

با توجه به ضرورت ثبت اظهار نامه مالیاتی هوشمند سازی و ساماندهی امور مربوط به مالیات، سامانه اظهارنامه مالیاتی راه اندازی شد. خوشبختانه با وجود این سامانه دیگر نیازی به کاغذ بازی های قبل نبوده، و نسخه الکترونیک اظهارنامه های مالیاتی افراد به صورت آنلاین و به اداره امور مالیاتی کشور ارسال می شود.

در این مطلب ما درباره نحوه ورود، ثبت نام و ثبت اظهار نامه در این سامانه صحبت خواهیم کرد تا اگر فردی در خصوص انجام این امور دچار مشکل شده با مطالعه این مقاله، مشکل وی رفع شده و به سادگی بتواند به امورات خود رسیدگی نماید. چنانچه پیرامون سامانه اظهارنامه مالیاتی tax.gov.ir، نحوه ورود و ثبت نام در این سامانه، سوالاتی دارید، می توانید با کارشناسان سامانه مجموعه ارتباط گرفته و ابهامات خود را برطرف سازید.

سامانه اظهارنامه مالیاتی

سامانه اظهارنامه مالیاتی چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت، سامانه اظهارنامه مالیاتی خدماتی مانند: پرداخت قبض مالیات، استعلام بدهی مالیاتی، ارائه برگه تشخیص مالیاتی، صدور صورت حساب الکترونیکی و… را ارائه می دهد. در واقع تمام افراد حقیقی و حقوقی که صاحب درآمد هستند باید هر ساله بخشی از سود سالیانه خود را در قالب مالیات به اداره دارایی پرداخت کند.

حالا اگر هر شخص حقیقی و حقوقی، مالیات خود را پرداخت نکند و یا حتی یک روز دیرتر اظهار نامه مالیاتی خود را پر کند چه اتفاقی خواهد افتاد؟

در پاسخ باید گفت که در این حالت اداره مالیات این شخص یا شرکت رو علی الرس میکنه یعنی بر اساس بالاترین سود هم صنفی های اون شخص میزان مالیات را تعیین می کند که ممکن است چند برابر بودجه و درآمد فرد و یا شرکت باشد و در صورتی که این مالیات را نیز پرداخت نکند، حساب های آنها بسته شده و ممنوع الخروج می شوند و تبعات جدی را در پی دارد.

با راه اندازی، سامانه اینترنتی اظهار نامه مالیاتی دیگر نیازی نیست که مانند سابق به صورت حضوری اظهارنامه را تحویل دهید. دلیل راه اندازی این سامانه در جهت هوشمند سازی و ساماندهی امور مرتبط با مالیات و اظهارنامه های کل کشور بوده است.

بر اساس اعلام سازمان امور مالیاتی کشور، با هدف اجرای ماده ۱۶۳ قانون مالیات ‌های مستقیم و طبق اعلام بانک ‌مرکزی، مبنی بر تعلق مالیات علی الحساب به میزان ۱۰درصد، به فروش ارز، توسط خریداران و فروشندگان، لازم است تا اشخاص مشمول، با مراجعه به سامانه اظهارنامه مالیاتی ، نسبت به ثبت نام اقدام نمایند و در صورت وجود خطا، پس از ثبت، اقدام به رفع خطای اظهارنامه مالیاتی خود کنند.مطابق ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم، مؤدیان مکلف هستند اظهارنامه مالیاتی مربوط به فعالیتهای شغلی خـود را در یک سال مالیاتی طبق فرمت تهیه شده توسط سـازمان امـور مالیـاتی کشـور، تنظیم و تا آخر خرداد ماه سال بعد به اداره امور مالیاتی تسلیم و مالیات متعلـق را بـه نرخ مذکور در ماده (۱۳۱) این قانون پرداخت نمایند.لازم به ذکر است که ضمانت اجرای عدم ثبت نام به موقع و خودداری از پرداخت مالیات، علاوه بر اخذ مالیات و جریمه های مربوطه، اعمال مجازات‌ های مقرر در ماده ۲۷۴ قانون مالیات‌ های مستقیم از جمله مجازات‌ های درجه ۶ می باشد.

برای ورود و ثبت نام در سامانه اظهار نامه مالیاتی ابتدا، وارد آدرس اینترنتی tax.gov.ir شوید و مراحلی که در ادامه به همراه تصویر ارائه داده ایم دنبال کنید.

نحوه ثبت نام در سامانه اظهار نامه مالیاتی

بعد از اینکه وارد سایت اظهار نامه مالیاتی شدید، می بایست گزینه “پیش ثبت نام و ثبت نام الکترونیک“ را انتخاب نمایید.

در مرحله بعد، گزینه ورود به ثبت نام را انتخاب کنید تا وارد فرآیند ثبت نام شوید.

یکی از افراد حقیقی، حقوقی، تشکل قانونی و یا تبعه خارجی را انتخاب کنید و در قسمت بعدی، شماره ملی و شماره فراگیر خود را وارد کنید و پس از تکمیل عبارت امنیتی، بر روی گزینه “ورود به ثبت نام“ کلیک کنید.

صاحبان مشاغل مشمول ثبت نام مکلفند مادامی که برای آنها شماره اقتصادی جدید صادر نشده است، حسب مورد از شماره ملی، شناسه مشارکت مدنی و شماره اختصاصی اشخاص خارجی استفاده نماید.

تبصره : شناسه ملی ویژه اشخاص حقوقی به عنوان شماره اقتصادی منظور شده و مودی مکلف است از آن در کلیه معاملات خود استفاده نماید.

در مرحله بعدی در صورتی که شما قبلا با کد ملی خود یک ثبت نامی در سامانه داشته باشید، امکان ویرایش ثبت نام برای شما وجود دارد. در غیر این صورت برای ثبت نام جدید، می توانید مانند تصویر زیر بر روی گزینه “پیش ثبت نام جدید“ کلیک کنید.

پس از تکمیل تمامی مراحل ثبت نام در این سامانه، به شما یک نام کاربری و رمز عبوری اختصاص داده می شود که می توانید از آن به بعد برای ورود به سامانه اظهارنامه مالیاتی از آن استفاده کنید.

خلاصه فرایند ثبت نام الکترونیک طبق توضیحات سایت رسمی اظهارنامه مالیاتی

۱_ پیش ثبت نام الکترونیک : نقطه شروع فرایند ثبت نام الکترونیک مرحله پیش ثبت نام می باشد. در این مرحله اطلاعات پایه ای از شما دریافت می شود.

در ادامه پس از تکمیل اطلاعات درخواستی و فشردن کلید تایید نهایی وارد مرحله بعدی خواهید شد. چنانچه تا هفت روز اطلاعات خود را تایید نکنید پرونده ایجاد شده به صورت خودکار حذف خواهد شد.

۲_ صحت سنجی اطلاعات : در این مرحله بخشی از اطلاعات ثبت شده شما در مرحله پیش ثبت نام از منابع مختلف سازمانی استعلام و بررسی شده و صحت آن مورد آزمون قرار خواهد گرفت.

چنانچه به هر دلیل در اطلاعات مغایرتی یافت شود، موضوع با پیامک به شما اطلاعات داده شده و شما مجدد باید وارد سامانه پیش ثبت شده و مرحله یک را تکرار نمایید.

۳_ تولید و ارسال اطلاعات کاربری : چنانچه اطلاعات اولیه پیش ثبت نام شما مورد تایید سازمان قرار گیرد برای شما یک نام کاربری و کلمه عبور ایجاد خواهد شد.

این اطلاعات به صورت پیامک روی شماره تلفن همراه ثبتی شما ارسال خواهد شد. باید دقت داشت اطلاعات کاربری محرمانه بوده و مسئولیت سوء استفاده از آن بر عهده شما خواهد بود.

۴_ ثبت نام الکترونیک : پس از دریافت اطلاعات کاربری شما باید وارد سامانه ثبت نام شوید. پس از ورود باید اطلاعات تکمیلی در خصوص بنگاه اقتصادی خود را در فرم های این سامانه تکمیل نمایید.

همچنین می توانید اطلاعات پایه که در مرحله ثبت نام ثبت کرده اید ویرایش نمایید. در نهایت پس از تکمیل همه اطلاعات خواسته شده کلید تایید نهایی را انتخاب نمایید.

نحوه ثبت اظهارنامه در سامانه اظهارنامه مالیاتی

۱_ وارد سامانه اظهار نامه مالیاتی به آدرس tax.gov.ir شوید.

۲_ از قسمت خدمات اصلی مالیاتی، نوع اظهار نامه خود را انتخاب نمایید.

۳_ پس از انتخاب اظهارنامه باید نام کاربری و رمز عبورتان را وارد نمایید و پس از ورودتان گزینه “ثبت اظهارنامه جدید” را انتخاب کرده و به سادگی اظهار نامه خود را ثبت نمایید.

چنانچه در انجام هر یک از مراحل دچار مشکل شدید می توانید با مجموعه الو رایانه کمک تماس بگیرید تا کارشناسان ما اقدام به ثبت اظهار نامه مالیاتی برای شما نمایند.

نکات مهم قبل از شروع فرایند ثبت نام الکترونیک

_ ثبت نام الکترونیک و در نهایت تخصیص شماره اقتصادی از طرف سازمان امور مالیاتی کاملا رایگان صورت می گیرد و هرگونه درخواست وجوه به عنوان این سازمان از این بابت غیر قانونی است.

_ اشخاص حقوقی و صاحبان مشاغل موضوع قانون مالیات های مستقیم (و کلیه اصلاحیه های بعدی) مکلفند نسبت به ثبت نام در نظام مالیاتی کشور اقدام نمایند.

_ صاحبان مشاغل مکلف به ثبت نام، می بایست برای هر واحد شغلی یا برای هر محل، جداگانه در نظام مالیاتی ثبت نام نمایند.

تبصره : چنانچه صاحبان مشاغل بر اساس مجوز صادره از طرف مراجع ذی صلاح، بیش از یک محل فعالیت برای همان مجوز داشته باشند، برای تمامی این محل ها فقط یک ثبت نام صورت خواهد گرفت و بنابر اعلام مودی یکی از این محل ها، به عنوان محل اصلی فعالیت مشخص و سایر محل ها به عنوان شعبه منظور خواهد شد. در صورت عدم انتخاب مودی، تعیین محل اصلی فعالیت به تشخیص سازمان خواهد بود.

تبصره : چنانچه صاحبان مشاغل در یک محل بیش از یک فعالیت شغلی داشته باشند، مکلف به یک ثبت نام برای کلیه فعالیت های شغلی محل مذکور می باشند.

تبصره : در مورد کارگاه ها و واحد های تولیدی که نوع فعالیت آنان ایجاد دفتر یا فروشگاه در یک یا چند محل دیگر را اقتضاء نماید، مودی می تواند برای کلیه محل های مذکور یک ثبت نام به نشانی که به عنوان محل اصلی فعالیت اعلام می نماید .

انجام و یک فقره اظهارنامه برای کلیه درآمدهای حاصل از فعالیت های خود تسلیم نماید. در این صورت برای مودی مزبور یک پرونده به نشانی که اعلام می نماید، تشکیل می شود.

_ مشاغلی که به صورت مشارکت مدنی اعم از قهری یا اختیاری اداره می شوند، به عنوان یک مودی در نظام مالیاتی ثبت نام خواهند شد. صاحبان مشاغل مذکور مکلفند در زمان پیش ثبت نام، اطلاعات مورد نیاز کلیه شرکاء و نسبت سهم هر شریک را اعلام نمایند.

_ مشمولین ثبت نام مکلفند هر گونه تغییرات از جمله انحلال، تعطیلی فعالیت، تغییر نام ، تغییر شغل، تغییر نشانی، تبدیل فعالیت انفرادی به مشارکتی و یا بالعکس ، تغییر شرکاء (اختیاری یا قهری) و یا سایر موارد را حداکثر ظرف مدت دو ماهاز تاریخ انجام یا وقوع تغییرات به سازمان اعلام نموده و یا ثبت نام جدیدی انجام دهند.

_ صاحبان مشاغل مشمول ثبت نام مکلفند مادامی که برای آنها شماره اقتصادی جدید صادر نشده است، حسب مورد از شماره ملی، شناسه مشارکت مدنی و شماره اختصاصی اشخاص خارجی استفاده نماید.

تبصره: شناسه ملی ویژه اشخاص حقوقی به عنوان شماره اقتصادی منظور شده و مودی مکلف است از آن در کلیه معاملات خود استفاده نماید.

امکانات دیگر سایت اظهارنامه مالیاتی

۱_ ورود به سیستم تسلیم اظهارنامه های مالیاتی برای اشخاص حقیقی

۲_ ورود به سیستم تسلیم اظهارنامه های مالیاتی برای اشخاص حقوقی

۳_ انجام مراحل ثبت نام و پیش ثبت نام برای تسلیم اظهارنامه های مالیاتی

۴_ مشاهده قبوض الکترونیکی صادر شده برای افراد و پرداخت آن ها

۵_ ورود به سیستم اظهارنامه مالیاتی اجاره املاک

۶_ استعلام بدهی مالیاتی

۷_ ورود به سیستم اظهارنامه مالیاتی بر درآمد مشاغل خودرویی

۸_ ثبت الکترونیکی شکایات و اعتراضات

۹_ سامانه پرداخت الکترونیکی مالیات پزشکان

۱۰_ انجام مراحل مربوط به استعلام مالیاتی در سامانه

۱۱_ پرداخت الکترونیکی مالیات از طریق سایت

۱۲_ مشاهده صورت معاملات فصلی الکترونیک

۱۳_ و غیره.

در آخر

با توجه به تغییر روند دریافت اظهارنامه های مالیاتی افراد حقوقی و حقیقی و امکان دریافت آن به صورت غیر حضوری، ما در این مطلب نحوه ورود، ثبت نام و ثبت اظهارنامه در سامانه اظهارنامه مالیاتی را برای شما شرح داده ایم تا به سادگی بتوانید در منزل امورات مورد نظر خود را انجام و پیگیری نمایید.

در صورتی که هنگام پر کردن اظهارنامه مالیاتی و یا ورود و ثبت نام در سامانه اینترنتی tax.gov.ir دچار مشکل شدید و یا در خصوص این سامانه سوالی داشتید می توانید با مرکز الورایانه کمک تماس گرفته و از همکاران ما راهنمایی بخواهید.

منبع: الورایانه کمک

 

ورود به سامانه اظهارنامه مالیاتی

 سامانه اظهارنامه مالیاتی، که توسط سازمان امور مالیاتی کشوری تاسیس شده، خدماتی از جمله پیش ثبت نام و همچنین ثبت نام الکترونیک داوطلبان، ثبت اظهارنامه عملکرد اشخاص حقیقی، استعلام پرونده های مالیاتی و… را به افراد ارائه می نماید.

داوطلبان می توانند با ورود به سامانه اظهارنامه مالیاتی، جهت پیش ثبت نام، ثبت نام الکترونیک، مشاهده اظهارنامه مالیاتی با کد رهگیری، مشاهده اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی و… اقدامات لازم را اتخاذ نموده و علاوه بر این به ثبت و ارسال اظهارنامه خود نیز بپردازند.

اخیرا بیشتر سازمان های دولتی و خصوصی، مانند سازمان امور مالیاتی، جهت پیشبرد هرچه سریع تر روند پرونده ها و همچنین اطلاع رسانی و تسهیل انجام فرآیند امور متقاضیان، جهت ارائه خدمات خود اقدام به تاسیس سامانه های الکترونیکی نموده اند.

مطابق ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم، مؤدیان مکلف هستند اظهارنامه مالیاتی مربوط به فعالیتهای شغلی خـود را در یک سال مالیاتی طبق فرمت تهیه شده توسط سـازمان امـور مالیـاتی کشـور، تنظیم و تا آخر خرداد ماه سال بعد به اداره امور مالیاتی تسلیم و مالیات متعلـق را بـه نرخ مذکور در ماده (131) این قانون پرداخت نمایند.

افراد می توانند با ورود به سامانه اظهارنامه مالیاتی، مانند سامانه موسسات دولتی و خصوصی دیگر، پس از ثبت نام به دریافت خدماتی همچون:

  • مشاهده اظهارنامه مالیاتی
  • فرم اظهارنامه مالیاتی
  • مشاهده اظهارنامه مالیاتی با کد رهگیری
  • مشاهده اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی
  • مشاهده اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی
  • و…

پرداخته و با ورود به سامانه اظهارنامه مالیاتی، و استفاده از این سامانه الکترونیک جهت انجام امور مربوطه، در وقت و هزینه خود صرفه جویی نمایید.

همانطور که میدانید پرداخت مالیات، وظیفه مشمولین بوده و در صورتیکه از وظیفه خود سر باز زنند، می بایست به ناچار با پرداخت جریمه های سنگین، به جبران آن بپردازند. مشمولان پرداخت مالیات میتوانند با ورود به سامانه اظهارنامه مالیاتی، بعد از انجام مراحل خود اظهاری، و بررسی آن توسط سازمان امور مالیاتی، مقدار مالیات پرداختی خود را دریافت نموده، و جهت پرداخت آن هرچه سریع تر اقدام نمایند.

چندی پیش پرداخت مالیات به صورت حضوری نیز امکان پذیر بوده، اما اخیرا داوطلبین می بایست فقط از طریق سایت اظهارنامه مالیاتی، جهت ثبت نام و پرداخت مالیات مربوطه اقدامات لازم را اتخاذ نمایند. در ادامه ی مقاله قصد داریم نحوه ی ورود به سامانه اظهارنامه مالیاتی tax.gov.ir و همچنین شیوه مشاهده اظهارنامه با کد رهگیری، اظهارنامه اشخاص حقیقی و حقوقی را به صورت جامع توضیح دهیم.

ممکن است به دلیل اختلال سایت اظهارنامه مالیاتی، که به گزارش کاربران مانع ورود افراد به این سامانه شده است، مشمولین می توانند با کارشناسی سامانه مجموعه ارتباط گرفته و ثبت نام در سایت اظهارنامه مالیاتی tax.gov.ir و همچنین مشاهده اظهارنامه های مربوطه خود را به کارشناسان مجموعه سپرده و در کمترین زمان ممکن شاهد تسهیل فرایند ورود به سامانه اظهارنامه مالیاتی و نام نویسی خود در این سایت خدمات الکترونیک باشند.

نحوه ثبت نام در سامانه اظهارنامه مالیاتی

جهت ورود به سامانه اظهارنامه مالیاتی و ثبت نام در سایت، ابتدا وارد آدرس اینترنتی tax.gov.ir شوید ← سپس گزینه “ثبت نام و پیش ثبت نام الکترونیک” را انتخاب کنید ← سپس گزینه “ورود” را لمس کنید ← درج شماره ملی، نوع مودی ، درج کد امنیتی ← در آخر گزینه “ورود به ثبت نام” را انتخاب کنید.

آموزش تصویری ثبت نام در سامانه اظهارنامه مالیاتی

ابتدا در مرورگر تلفن همراه و یا سیستم کامپیوتری خود، عبارت “ورود به سامانه اظهارنامه مالیاتی” یا آدرس اینترنتی  tax.gov.ir را جست و جو نمایید. سپس از بخش خدمات اصلی مالیات، گزینه “ثبت نام و پیش ثبت نام الکترونیک” را لمس کنید.

در این قسمت از ثبت نام اظهارنامه مالیاتی 1402، عنوان “ورود به ثبت نام” را که در انتهای صفحه مشاهده می شود، انتخاب کنید.

در این بخش از ثبت نام و ورود به سامانه ی اظهارنامه مالیاتی، ابتدا کد ملی خود را وارد نموده، سپس نوع مودی را مشخص نمایید. سپس به درج کد امنیتی مربوطه پرداخته و در آخر گزینه “ورود به ثبت نام” را لمس کنید.

*نکته*: مودی حقیقی، هر فرد انسانی را گویند که بر اساس قانون مالیات های مستقیم، به طور کلی مشمول پرداخت مالیات خواهد شد.

مودی حقوقی نیز، تمامی اشخاص حقوقی، از جمله شرکت ها و موسسات را شامل خواهد شد، که بر اساس قانونمالیات های مستقیم، می بایست جهت ثبت اظهارنامه در سامانه اظهارنامه مالیاتی و پرداخت مالیات مربوطه، اقدامات لازم را به عمل آورد.

در این قسمت از ورود به سامانه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی، می بایست گزینه “پیش ثبت نام جدید” را لمس کرده که به صفحه بعد راه یابید.

در این مرحله از ورود به سایت اظهارنامه مالیاتی، می بایست نوع ثبت نام، کد پستی اقامتگاه قانونی (محل فعالیت شما)، درج شماره همراه و کد امنیتی، و در آخر گزینه “پیش ثبت نام” را انتخاب کنید.

بعد از ورود به سایت ثبت نام، و ارسال اظهارنامه و طی مراحل ثبت نام، مجاز به تکمیل فرم اظهارنامه مالیاتی خود خواهید بود.

نحوه ثبت اظهارنامه در سامانه اظهارنامه مالیاتی

در بخش فوق، در راستای ورود به سامانه اظهارنامه مالیاتی، و نحوه ورود به این سایت و همچنین انجام تمامی مراحل نام نویسی در سیستم اظهارنامه الکترونیک توضیحاتی ارائه نموده ایم.

در این بخش هدف، شرح نحوه ثبت اظهارنامه مالیاتی در این سامانه و ارسال اظهارنامه می باشد. اما با توجه به اهمیت ارسال اظهارنامه الکترونیک برای اشخاص حقیقی و حقوقی، پیشنهاد ما به شما این است ارسال اظهارنامه خود را به کارشناسان سامانه مرکز سپرده و با خیالی آسوده شاهد ارسال اظهارنامه خود، به بهترین و قانونی ترین شکل ممکن باشید.

همچنین می توانید از راهنمایی هایی که در ادامه به آنها پرداخته ایم، شخصا به ارسال اظهارنامه خود بپردازید.

در قدم اول، عبارت سایت اظهارنامه مالیاتی به نشانی اینترنتی tax.gov.ir، را در مرورگر خود جست و جو نمایید. (سپس با توجه به توضیحات مراحل پیش جهت ثبت نام اولیه در این سامانه اقدامات لازم را اتخاذ نمایید).

در این بخش از ارسال اظهارنامه، از قسمت “خدمات اصلی مالیاتی” نوع اظهارنامه خود را انتخاب نمایید.

بعد از انتخاب اظهارنامه، نوبت به درج نام کاربری و رمز عبور خواهد رسید. بعد از ورود گزینه “ثبت اظهارنامه جدید” را لمس کرده و با طی نمودن نحوه مراحل آن، جهت ثبت اظهارنامه مالیاتی خود اقدام نمایید.

ورود به سامانه اظهارنامه مالیاتی با نام کاربری

مودیان مالیاتی، جهت ثبت اظهارنامه خود در سامانه مربوطه، در اولین مرحله می بایست جهت ورود و ثبت نام در سایت tax.gov.ir اقدام نمایند. سپس جهت ورود به سامانه اظهارنامه مالیاتی با نام کاربری و رمز عبور طبق دستورالعمل زیر اقدام نمایید.

جست جو آدرس اینترنتی tax.gov.ir ← نوع اظهارنامه مربوط به شخص مودی خود را انتخاب نمایید ← گزینه “ورود به سامانه اظهارنامه حقیقی” را لمس کنید ← سپس نام کاربری (کد ملی) و کلمه عبور را در جایگاه مربوطه درج کرده و عبارت تصویر امنیتی را وارد نمایید.

راهنمای تصویری ورود به سامانه اظهارنامه مالیاتی با نام کاربری

ابتدا وارد مرورگر تلفن همراه و یا کامپیوتر خود شوید، به جست و جوی عبارت “سامانه اظهارنامه مالیاتی” یا نشانی اینترنتی tax.gov.ir بپردازید. سپس مطابق تصویر از بخش خدمات اصلی مالیاتی، با توجه به نوع شخصیت مودی، اظهارنامه عملکرد شخص حقوقی یا حقیقی را انتخاب کنید.

در این بخش از ورود به سامانه اظهارنامه مالیاتی با نام کاربری، گزینه “ورود به سامانه اظهارنامه حقیقی” در انتهای صفحه را انتخاب کنید.

این صفحه به اصطلاح “صفحه ورود درگاه ملی خدمات مالیات my.tax.gov.ir” می باشد. در جایگاه مشخص شده نام کاربری (که همان کد ملی شخص می باشد)، کلمه عبور و تصویر امنیتی را به صورت صحیح وارد نمایید. در آخر نیز روی عبارت “ورود به پنل کاربری” کلیک کنید.

بدین ترتیب پس از طی مراحل فوق، ورود به سامانه اظهارنامه مالیاتی با نام کاربری، با موفقیت انجام خواهد شد.

امکانات سامانه اظهارنامه مالیاتی tax.gov.ir

☜ورود به سیستم تسلیم اظهارنامه های مالیاتی برای اشخاص حقیقی

☜ورود به سیستم تسلیم اظهارنامه های مالیاتی برای اشخاص حقوقی

☜انجام مراحل ثبت نام و پیش ثبت نام برای تسلیم اظهارنامه های مالیاتی

☜مشاهده قبوض الکترونیکی صادر شده برای افراد و پرداخت آن ها

☜ورود به سیستم اظهارنامه مالیاتی اجاره املاک

☜استعلام بدهی مالیاتی

☜ورود به سیستم اظهارنامه مالیاتی بر درآمد مشاغل خودرویی

☜ثبت الکترونیکی شکایات و اعتراضات

☜سامانه پرداخت الکترونیکی مالیات پزشکان

☜انجام مراحل مربوط به استعلام مالیاتی در سامانه

☜پرداخت الکترونیکی مالیات از طریق سایت

☜مشاهده صورت معاملات فصلی الکترونیک

کلام آخر

درگاه ملی خدمات مالیات tax.gov.ir، توسط سازمان امور مالیاتی کشور جهت ارائه بهترین خدمات الکترونیک در، تاسیس و راه اندازی شده است.

جهت استفاده از خدمات سایت اظهارنامه مالیاتی، می بایست پس از ورود به سامانه، بلافاصله مراحل ثبت نام اظهارنامه مالیاتی 1402، را انجام داده، سپس از خدماتی مانند مشاهده اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی و دیگر امکانات سامانه استفاده نمایید. همچنین می توانید جهت اطلاع و آگاهی کامل از خدمات ارائه شده سایت، با کارشناسان سامانه مرکز ارتباط گرفته و با اطلاعات دقیق و صحیح به استفاده از سامانه اظهارنامه مالیاتی بپردازید.

منبع: دستیارکمک

 

بهترین روش بازیابی رمز اینستاگرام

  گاهی ممکن است به دلایل مختلف، رمز اینستاگرام خود را فراموش کرده باشید، در بعضی موارد جهت حل این مشکل از روش های معمول استفاده می شود، اما کاربران موفق به بازیابی رمز اینستاگرام خود نمی شوند، همچنین برخی از کاربران به دلیل اشتباه انجام دادن روش های تخصصی باعث بلاک شدن صفحه اینستاگرام خود شده اند.

در این مقاله ۴ روش طلایی بازیابی رمز اینستاگرام، ازجمله بازیابی از طریق شماره تلفن همراه، از طریق وبسایت اینستاگرام، از طریق ایمیل و یا فیس بوک را شرح داده ایم، که در صوت فراموشی رمز اکانت خود، به بازیابی آن بپردازید.

این نکته را نیز باید در نظر گرفت که برای بعضی از کاربران به دلیل مشکلات و اختلالات اینترنتی، پیامک بازیابی رمز اینستاگرام ارسال نمی شود و با استفاده از راه های تخصصی که در ادامه مطلب به شرح آنان میپردازیم مشکل خود را حل نمایید.

برخی از کاربران با وجود اینکه شماره موبایل و ایمیل خود را در حساب کاربری اینستا ثبت کرده اند، ولی موفق به بازیابی رمز عبور اینستاگرام خود نمی شوند.

 

بازیابی رمز اینستاگرام

برای بازیابی رمز اینستاگرام به طور کلی چندین راه در نظر گرفته شده است. می توانید با برنامه اینستاگرام یا با کامپیوتر و همچنین از طریق سایت اینستاگرام نیز این فرایند را پیگیری نمایید، ولی بهترین راه بازیابی رمز اینستاگرام با گوشی همراه می باشد.

در ابتدا بهتر است چک کنید برنامه اینستاگرام شما آپدیت شده یا خیر! در صورت نیاز، این اپلیکیشن را از منابع معتبر به روزرسانی نموده، که در ادامه مراحل به مشکل بر نخورید.

در اینجا به ۴ روش مهم بازیابی رمز اینستاگرام میپردازیم؛

۱.بازیابی از طریق شماره همراه (ارسال پیامک)

۲.بازیابی از طریق ایمیل (حساب جیمیل،یاهو و …) اگه هنگام ثبت نام ادرس ایمیل نامعتبری وارد کرده باشید از این راه امکان بازیابی وجود نداره

۳.بازیابی از طریق حساب فیسبوک (در این صورت باید حساب اینستاگرام و فیسبوک روی هم قفل switch شده باشن)

۴.بازیابی از طریق وبسایت رسمی اینستاگرام (که بعضی مواقع برای رفتن به سایت به فیلتر شکن لازمه)

بازیابی پسورد اینستاگرام از طریق شماره همراه(ارسال پیامک)

اگر شماره ای را که در حساب اینستاگرام هنگام ساخت اکانت تایید کرده اید را به یاد داشته و به آن شماره دسترسی داشته باشید به راحتی می توانید حسابتان را بازیابی نمایید. برای بازیابی رمز توسط شماره موبایل می توانید طبق مراحل زیر عمل کنید؛

۱_ برنامه اینستاگرام رو در گوشی خود باز کنید.

۲_ اگر حساب دیگری دارید، تب پروفایل را انتخاب کرده و افزودن حساب “add account“ کلیک کرده و سپس ورود به سیستم حساب کنونی “log into exsiting account” را انتخاب نمایید.

در این بخش اگر حساب های دیگری داشته باشید، نیز در این قسمت نمایش داده می شود. گزینه ی “stiwch account“ یا رفتن به حساب دیگری را انتخاب نمایید، در این قسمت صفحه اول اینستاگرام برای شما باز می شود.

۳_ اگر حساب دیگری نداشته باشید و فقط می خواهید وارد همان حساب که گذرواژه آن را فراموش کرده اید شوید، صفحه اصلی اینستا به شما نمایش داده می شود. در این قسمت دو کادر مشاهده می کنید که در قسمت پایین کادر روی گزینه “Get help sining in“ (راهنمایی برای ورود به حساب) کلیک نمایید.

۴_ در این قسمت “find your account” حسابتان را پیدا کنید، داخل کادر user name نام کاربری اینستا، ایمیل یا شماره همراهی که از قبل تایید کرده اید، را وارد و سپس گزینه “next” را انتخاب نمایید.

نکته : ترجیحا یک شماره یا ایمیل برای حساب کاربری اینستاگرام خود داشته باشید تا در صورت فراموشی رمز اینستاگرام، بازیابی رمز و احراز هویتتان به راحتی انجام شود.

۵_ پس از وارد کردن نام کاربری یا “User” و لمس گزینه “next“، سه گزینه؛ شماره، ایمیل و فیسبوک نمایش داده می شود.

۶_ اگر گزینه “send an SMS” را انتخاب کنید، در این صورت کد ۶ رقمی امنیتی برای شماره ای که به حسابتان متصل باشد، ارسال می شود و با وارد کردن کد در کادر مربوطه، حساب شما بازیابی خواهد شد. در این روش پسورد اینستاگرام شما تغییر نخواهد کرد و فقط توانسته اید حساب کاربری خود را بازیابی کنید.

اگر لینک ارسالی به جای تغییر رمز فرستاده شد، یا رمز انتخابی جدید عمل نکرد خارج شوید و از طریق وبسایت تغییر رمز را انجام دهید.

یا مثلا اگر با کلیک بر روی لینک صفحه مورد نظر باز نشد قسمت آبی رنگ (لینک) را کپی کرده و در مرورگر سافاری safari یا کروم chrome وارد کنید.هنگام انجام این کار فیلترشکن خود را روشن نمایید. اگر هیچکدوم از این راه ها نتیجه نداد؛ وقتی مراحل فوق را با برنامه اینستاگرام طی کردید، قسمت حسابتان را پیدا کنیدو نام کاربری را وارد کردید سپس گزینه بعدی در پایین صفحه نوشته شده است. need more help (نیاز به کمک بیشتر) از این طریق میتوانید ارسال کد امنیتی را انتخاب کرده و کد مربوطه برای بازیابی حساب اینستاگرام را دریافت کنید.

بازیابی رمز اینستاگرام توسط ایمیل

۱_ برنامه اینستاگرام را روی گوشی همراهتان اجرا کنید.

۲_ گزینه “Get help sining in“ را لمس کنید. (دقیقا مانند مراحل قبلی که گفته شد)

۳_ نام کاربری یا همان “User Name“، ایمیل و یا شماره موبایلی که هنگام ایجاد حساب کاربری، ثبت کرده بودید را وارد کرده و گزینه “Next” را لمس کنید.

۴_ گزینه “Send an Email” رو انتخاب کرده و سپس “Next“ را بزنید. به شما گزارش داده می شود که ایمیلی از طرف اینستاگرام برای شما ارسال شده، در این صورت به ایمیل مربوطه مراجعه کنید.

۵_ با ورود به “Inbox” (صندوق دریافتی یا همه ایمیل ها)، ایمیل مذکور را باز کرده، و کادر ابی رنگ یا “Reset Password“ یا “secure your account here“ را انتخاب نمایید. در صورت نیافتن ایمیل مربوطه در “Inbox“، در پوشه “Spam“ به دنبال آن بگردید.

۶_ در این مرحله، وارد صفحه ای می شوید که دو کادر آبی، برای رمزگذاری جدید وجود دارد. گذر وازه جدید خو را ثبت کرده و سپس گزینه “reset “password یا “done“ رو انتخاب نمایید. (بهتر است، هنگام تعیین رمز عبور جدید، از تمامی المان ها مانند @،#،اعداد،حروف و .. استفاده نمایید)

۷_ بعد آن اعلانی به شما نشان داده خواهد شد، که از شما می پرسد، آیا قصد ذخیره کردن رمز عبور جدید را دارید؟ با انتخاب گزینه save” “password، دفعه بعدی نیاز به وارد کردن مجدد گذرواژه ندارید.

۸_ در مرحله اخر یا وارد صفحه می شوید یا می توانید مجدد برنامه را باز و بسته کنید.

۹_ نام کاربری “user name“ و گذرواژه (password) جدید را وارد کرده وسپس “login in“ را انتخاب کنید تا وارد حساب کاربری خود شوید.

بازیابی رمز اینستاگرام از طریق فیس بوک

در صورتی که حساب اینستاگرام و فیسبوک خود را از قبل به هم وصل کرده باشید، هنگام فراموش کردن پسورد اینستا خود می توانید از گزینه ورود به سیستم با فیسبوک استفاده نمایید. (با استفاده از vpn قوی)

ابتدا یک هشدار دریافت می‌کنید که قبلا اجازه این کار را داده اید یا خیر!

سپس در … Continue as به جای سه نقطه نام کاربری را وارد کنید تا وارد حساب کاربری اینستاگرام خود شوید.

بازیابی رمز از طریق وبسایت رسمی اینستاگرام (Instagram.com)

وارد وب سایت اینستاگرام به آدرس instagram.com شوید، (از فیلترشکن استفاده نمایید) و روی Log In کلیک نمایید.

در صفحه باز شده، باید نام کاربری و گذر واژه خود را در فیلدهای مربوطه ثبت کنید، اما برای بازیابی رمز عبورتان، باید گزینه فراموشی گذرواژه یا همان (forgot password) را انتخاب نمایید.

سپس نام کاربری یا یک ایمیل از شما خواسته می شود. بعد از وارد کردن آن، ارسال لینک ورود یا (send login link)، را انتخاب نمایید و تیک گزینه I am not robot را فعال کنید؛ در این صورت اگر قبلا، شماره موبایل خود را تایید کرده باشید، لینک ورود مجدد، از طریق پیامک برایتان ارسال می شود و در شرایطی که ایمیل خود را تایید کرده باشید، این لینک به ایمیل مذکور ارسال خواهد شد.

فراموش کردن پسورد اینستاگرام

در قدم اول بهتر است گذرواژه ای که انتخاب می کنید، امنیت بالایی داشته باشد، یعنی از گذرواژه ی آسان و رمزهایی که قابل حدس زدن باشد، مانند؛ تاریخ تولد، تاریخ ازدواج و… استفاده نکنید تا هکرها به سادگی وارد حساب کاربری اینستاگرام شما نشوند.

نکته ی بعدی هم به یاد نگه داشتن گذرواژه می باشد، سعی کنید آن را به خاطر بسپارید، البته که یادداشت کردن هم کار خوبی است ولی این را هم در نظر بگیرید که یادداشت هایتان هم ممکن است، روزی گم شود! مخصوصا اگر حسابتان تجاری بوده، و از اهمیت بالایی نیز برخوردار است.

اما اگر هم رمز عبور خود را فراموش کرده اید نگران نباشید، ما در این مقاله روشهای مختلفی را برای بازیابی رمز حساب کاربری اینستاگرام معرفی کرده ایم.

جمع بندی

همانطور که پیش تر گفتیم راه های متعددی برای بازیابی رمز اینستاگرام، وجود دارد. پس لازم نیست نگران فراموشی پسورد اینستاگرام خود باشید. ما در این مقاله سعی کردیم به روشهای مختلف بازیابی گذرواژه حساب اینستا، بپردازیم.

اگر بادقت مطالعه کرده باشید خیلی راحت میتوانید بازیابی رمز را انجام بدید تا مجددا بتوانید به حساب کاربری خود دسترسی داشته باشید. اگر با خواندن این مطلب نتوانستید مشکل خود را حل کنید، اصلا جای نگرانی نیست زیرا می توانید با کارشناسان اینستاگرام ما تماس گفته تا مشکل شما را حل کنند

سوالات متداول

رمز اینستاگرامم یادم رفته چکار کنم؟

برای بازیابی رمز اینستاگرام روش های مختلفی از جمله بازیابی با شماره تلفن همراه، بازیابی از طریق ایمیل، بازیابی از طریق فیسبوک و... وجود دارد که در مقاله به آن پرداختیم.

بازیابی رمز اینستاگرام از طریق ایمیل چطوریه؟

ابتدا باید ایمیلی را وارد کنیم که به ان دسترسی داریم بعد از دریافت کد بازیابی که به ایمیل ارسال میشود ادامه مراحل را طبق مقاله انجام می دهیم.

منبع

بهترین روش رفع محدودیت سنی پیج زیر ۱۳سال اینستاگرام

 رفع محدودیت سنی در اینستاگرام، طی چند وقت اخیر (خرداد ماه ۱۴۰۲ یا به عبارتی june 2023)باعث از دست دادن اکانت اکثر کاربران در این پلتفرم شده است. بدین ترتیب که اینستاگرام از صاحب اکانت های کاری (کریتور) درخواست تعیین حداقل سن را دارد، و افرادی که مجاز به مشاهده ی پیج و محتوای اکانت آنان هستند را کنترل نماید.

 

غیرفعال شدن یا قفل شدن اینستاگرام، مشکل بزرگی است که اگر طبق دستورالعمل و راه حل های مناسبی برای بازیابی اقدام نشود، ممکن است باعث از بین رفتن حساب کاربری شما برای همیشه گردد. یکی از دلایل مسدود شدن حساب کاربری شما در اینستاگرام ثبت سن زیر ۱۳ سال می‌باشد.

 

اگر هنگام ویرایش سال تولد خود در حساب کاربری‌تان به اشتباه تاریخی را انتخاب کنید که زیر ۱۳ سال سن را محاسبه کند، قطعا پس از مدتی حساب کاربری‌ شما تعلیق می‌گردد، زیرا شرط استفاده از اینستاگرام طبق قوانین این پلتفرم رعایت حداقل سن ۱۳ سال می‌باشد. قصد داریم در این نوشتار رفع محدودیت سنی در اینستاگرام یا به بیان دیگر بازیابی پیج زیر ۱۳ سال اینستاگرام، را توضیح دهیم.

 

علت مسدودی سن اینستاگرام

 

همانطور که اشاره کردیم علت مسدودی سن اینستاگرام، اشتباه وارد کردن تاریخ تولد حساب کاربری شما هنگام ثبت نام در اینستاگرام است.

 

اگر در مرحله ثبت نام، تاریخ تولد خود را وارد نکرده‌باشید، در حین استفاده از این اپلیکیشن، الگوریتم اینستاگرام به شما یادآوری می‌کند که تاریخ تولد خود را وارد نمائید و در صورت وارد کردن تاریخ زیر ۱۳ سال اکانت کاربری شما معلق می‌گردد.

 

بنابرابن برای جلوگیری از انسداد همیشگی آن، ۳۰ روز فرصت دارید تا برای رفع محدودیت سنی در اینستاگرام اقدام نمائید. پیغام مرتبط به تعلیق حساب کاربری شما You may not be old enough to use Instagram مطابق تصویر زیر می‌باشد.

 

رفع محدودیت سنی در اینستاگرام

 

به طور کلی جهت رفع محدودیت سنی اینستاگرام (رفع محدودیت پیج زیر ۱۳ سال)، ابتدا وارد Setting (تنظیمات) اکانت خود شوید، سپس با توجه به نوع پروفایل خود Business و یا Creator را لمس نمایید، و بعد از قسمت “Minimum Age”، سن پیش فرض که توسط اینستاگرام قرار داده شده را به سنی بالا تر از ۱۳ سال تغییر دهید.

 

چنانچه با تصویر زیر مواجه شده اید، گزینه appeal به معنای “درخواست” را انتخاب کرده یا مستقیما از طریق لینک صفحه پشتیبانی اینستاگرام با پشتیبانی اینستاگرام ارتباط بگیرید.

 

توصیه ما این است که پیش از هر اقدامی، از ابزارهای تغییر آی‌پی (وی‌پی‌ان VPN) استفاده کنید. در صفحه پشتیبانی اینستاگرام فرمی وجود دارد که باید برای پر کردن آن اقدام نمائید.

 

جهت پر نمودن فرم:

 

در کادر Full name نام و نام خانوادگی خود را وارد نمائید.

 

در کادر Email Address ایمیل یا پست الکترونیکی‌ را که هنگام نام نویسی درج نموده‌اید را وارد کنید. در صورتیکه برای ایجاد حساب کاربری از ایمیل استفاده نکرده اید نیز، این کادر را خالی رها نکنید و با ورود یک ایمیل معتبر، امکان ارتباط پشتیبانی اینستاگرام با خودتان را فراهم آورید.

 

در کادر instagram username نام حساب کاربری خودتان را وارد کنید.

 

در کادر Date of birth تاریخ تولد صحیح خودتان را وارد نمائید.

 

از قسمت Your ID با انتخاب Browse یک مدرک هویتی معتبر را بارگذاری نمائید. توصیه ما استفاده از تصویر گذرنامه(پاسپورت) است، زیرا معتبرترین مدرک هویتی توسط پشتیبانی اینستاگرام در نظر گرفته می‌شود. در غیر این صورت از تصویر کارت ملی یا تصویر صفحه اول شناسنامه استفاده نمائید.

 

در کادر Any additional info اطلاعات تکمیلی را در صورت نیاز اضافه نمائید. جهت انجام این مرحله متنی آماده را برای شما در نظر گرفته ایم که با درج این متن، میتوانید از این قسمت با موفقیت عبور نمایید.

 

I submitted my birth date mistakenly in Shamsi calendar and my correct birth date in Georgian is 1994/05/05.

 

به جای تاریخ وارد شده در جمله پیش‌فرض بالا، تاریخ تولد میلادی و صحیح خود را وارد نمائید. جمله بالا عنوان می‌دارد که به اشتباه تاریخ تولد خود را طبق تاریخ شمسی وارد کرده‌اید و تاریخ تولد صحیح شما به صورت میلادی اصلاح می‌گردد.

 

سپس دکمه “send” را انتخاب کنید، که درخواست شما برای پشتیبانی اینستاگرام ارسال گردد. به دلیل تعداد بالای درخواست‌های ارسالی برای پشتیبانی اینستاگرام، ممکن است فرآیند بررسی و پاسخ به درخواست رفع محدودیت سنی در اینستاگرام به درازا بیانجامد، توصیه می‌کنیم که از ارسال درخواست مجدد خودداری نمائید.

 

کلام آخر

 

مطلب فوق دررابطه با رفع محدودیت سنی اینستاگرام و همچنین بازیابی اکانت زیر ۱۳ سال در این پلتفرم می باشد. اصلی ترین دلیل مسدودی سن اینستاگرام، جلوگیری از مشاهده تصاویر و کلیپ های غیر اخلاقی، تصاویری با صحنه های دلخراش و محتوایی می باشد که مشاهده آن، برای این سن از اشخاص جامعه مناسب و مفید نمی باشد.

 

گاهی نیز ممکن است در واقعیت سن شما بالای ۱۳ بوده، اما در تنظیمات اینستاگرام، به دلیل سهل انگاری سن خود را زیر ۱۳ سال وارد کرده باشید! که در مقاله به رفع این مشکل پرداخته و راه آن را همراه با تصاویر و متنی پیش فرض شرح داده ایم.

 

طبق گزارش کاربران ممکن است در مواردی سرورهای اصلی اینستا، درخواست بازیابی اکانت زیر ۱۳ سال شما را نپذیرند، درنتیجه شما میتوانید جهت رفع این مشکل با کارشناسان پشتیبانی اینستاگرام مجموعه تماس گرفته، و در کوتاه ترین زمان به حل این مشکل بپردازید.

صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 صفحه بعد