x تبلیغات
آموزشی

اعلام نتایج ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

  

متقاضیان تحصیل در دانشگاه های آزاد، بعد از انجام فرآیند انتخاب رشته خود، بی صبرانه منتظر نتیجه آن هستند، تا در صورت قبولی بتوانند خود را برای سال جدید تحصیلی آماده سازند.

موسسه آموزش عالی آزاد، در دو نیمسال، مهر و بهمن ماه، ظرفیت خود را برای پذیرش دانشجو تمدید کرده، در نتیجه سالانه شاهد انتشار نتایج در ۲ تاریخ متفاوت هستیم.

در ادامه این مقاله در رابطه با زمان اعلام نتایج و نحوه مشاهده نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد، مطالبی ارائه کرده ایم. چنانچه شما نیز قصد اطلاع از زمان اعلام نتایج ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ را دارید، بهتر است به خوبی با چالش های دریافت نتیجه آشنا باشید، بر اساس اطلاعاتی که کارشناسان تحصیلی ما جمع آوری کرده اند، بسیاری از داوطلبان هنگام انجام این فرآیند با مشکلاتی مانند؛ فراموشی اطلاعات، نصفه بالا آمدن صفحه، شلوغی سرورها و …. رو به رو شده اند و نتوانسته اند در موعد مقرر فرآیند نام نویسی خود را تکمیل نمایند.

با در نظر گرفتن موارد ذکر شده، مجموعه مشاوره تلفنی، بستری را فراهم ساخته تا شما به سادگی بتوانید با یک تماس تلفنی کوتاه، علاوه بر دریافت کارنامه خود از خدمات مجموعه ما نیز بهره مند شوید.

زمان اعلام نتایج ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

ثبت نام بدون آزمون در دانشگاه آزاد، برای دو نیمسال مهر و بهمن، هر ساله برگزار شده و متقاضیان ادامه تحصیل در این موسسات آموزش عالی، به دنبال اطلاع از تاریخ دقیقی برای نام نویسی می باشند.

توجه داشته باشید، با در نظر گرفتن عدم انتشار اطلاعیه ای در خصوص اعلام نتایج ثبت نام دانشگاه آزاد مهر ۱۴۰۲، تاریخ های ذکر شده بر اساس سال گذشته بوده و در صورت اعلام زمان دقیق، این مقاله به روز رسانی خواهد شد.

زمان اعلام نتایج ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد مهر ۱۴۰۲

ثبت نام ورودی نیم سال اول (ورودی مهر ماه) حدودا از اواسط مرداد ماه آغاز شده و این بازه زمانی تا اواسط شهریور ماه ادامه دارد. زمان اعلام نتیجه نیز با در نظر گرفتن اطلاعیه های موجود از سال های گذشته حدودا اواخر شهریور ماه می باشد.

زمان اعلام نتایج ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد بهمن ۱۴۰۲

دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه آزاد در نیمسال دوم (ورودی بهمن ماه) دارند، در اواخر دی ماه به وب سایت azmoon.org مراجعه کرده و نتیجه مذکور را مشاهده نمایند.

داوطلب با وارد کردن کد ملی و شماره شناسنامه خود می تواند کارنامه مربوطه را رویت و در صورت دریافت تراز و رتبه قبولی، اقدام به ثبت نام در دانشگاه نمایند.

نحوه اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

۱_ ابتدا وارد وب سایت، azmoon.org شده و لینک ” اعلام نتیجه پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی نیم سال ( بهمن ماه / مهر ماه ۱۴۰۲) “ انتخاب کنید.

۲_ در صفحه جدید، بر روی لینک دوره انتخاب خود کلیک نمایید.

۳_ اطلاعات خواسته شده در فیلد های مربوطه یادداشت کنید.

به سادگی کارنامه خود را مشاهده کرده و در صورت قبولی، باید در زمان تعیین شده به سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد مراجعه کرده و فرآیند ثبت نام خود را در این موسسه آموزش عالی، تکمیل نمایید.

اعتراض به نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

بعد از اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد، برخی از داوطلبان ممکن است با مشاهده نتیجه نهایی شوکه شده و قصد اعتراض و تجدید نظر را داشته باشند. سازمان سنجش با در نظر گرفتن چنین شرایطی، بستری را جهت ثبت اعتراض افراد فراهم آورده که در ادامه به شرح نحوه کار با آن خواهیم پرداخت.

داوطلبان معمولا، از یک روز بعد از اعلام نتایج تا یک هفته مهلت دارند تا اعتراض خود را در سامانه مربوطه ثبت نمایند.

ثبت اعتراض از طریق وب سایت azmoon.org

۱_ ابتدا وارد وب سایت، azmoon.org شده و گزینه ” ارتباط با ما ” را انتخاب نمایید.

۲_ در صفحه جدید باز شده، بر روی گزینه ” ورود به سامانه پرسش و پاسخ ” کلیک کنید.

۳_ با استفاده از ۲ گزینه ” پرسش و پاسخ متداول ” و ” طرح پرسش ” در خواست اعتراض خود را با ذکر دلیل منطقی ثبت کرده و بعد از گذشت حدود ۷۲ ساعت اداری می توانید با مراجعه به بخش ” دریافت پاسخ ” نتیجه اعتراض خود را مشاهده نمایید.

ثبت اعتراض از طریق وب سایت ticket.azmoon.iau.ac.ir

۱_ وارد وب سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به آدرس، ticket.azmoon.iau.ac.ir شوید.

۲_ در صفحه اصلی سامانه، لینک” سامانه ثبت درخواست الکترونیکی ” را انتخاب نمایید.

۳_ بعد از مطالعه اطلاعیه، گزینه ” خروج ” را انتخاب کنید. اطلاعات خواسته شده را در فیلدهای مربوطه وارد نمایید.

۴_ پس از ورود به سامانه، درخواست خود را با ذکر دلیل منطقی ثبت نمایید.

نکته : در صورتی که تا به حال اقدام به ساخت حساب کاربری در سامانه ثبت درخواست دانشگاه آزاد نکرده اید، بهتر است پیش از ثبت اعتراض در سامانه مذکور، ثبت نام کنید.

بعد از اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد چه اقداماتی را باید پیگیری کرد ؟

بعد از اطلاع از نتیجه مذکور، ابتدا باید به سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد، به آدرس، edu.iau.ac.ir مراجعه کرده و مدارک ضروری را در وب سایت بارگزاری کنید. سپس برای نهایی کردن فرایند نام نویسی خود، مدارک خود را به دانشگاه محل قبولی تحویل دهید.

ناگفته نماند که این مدارک شامل دو گروه عمومی و خصوصی می شوند؛

مدارک عمومی

_ اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی

_ کارت پایان خدمت یا معافیت (دائم یا موقت)

_ عکس پرسنلی ۳*۴

_ ریز نمرات آخرین مدرک فارغ التحصیلی

_کارنامه نهایی

مدارک اختصاصی 

مدارک لازم برای ثبت نام نهایی بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱
مقطع تحصیلی مدارک لازم
کاردانی پیوسته دیپلم شاخه های فنی و حرفه ای، کاردانش و نظری نظام جدید و نظام قدیم

 

دیـپلم کامل چهار ساله نظام قدیم متوسطه

کاردانی ناپیوسته دیپلم نظام قدیم به همراه مدرک پیش دانشگاهی دیپلم نظام جدید هر یک از رشته های نظری، فنی حرفه ای و کاردانش

 

مدرک کاردانی  و یا دیپلم ۴ ساله نظام قدیم

کارشناسی پیوسته دیپلم نظام قدیم به همراه مدرک پیش دانشگاهی دیپلم نظام جدید هر یک از رشته های نظری، فنی حرفه ای و کاردانش

 

مدرک کاردانی و یا دیپلم ۴ ساله نظام قدیم

کارشناسی ناپیوسته مدرک کاردانی پیوسته یا ناپیوسته

سخن نهایی

در کل، اعلام نتایج ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه آزاد یکی از مراحل مهم در فرآیند پذیرش دانشجو بدون کنکور است. در هر یک از برنامه‌های پذیرش دانشجو بدون کنکور، مراحل پذیرش متفاوت بوده و پس از اتمام ثبت نام و ارائه مدارک، نتایج پذیرش به متقاضیان اطلاع رسانی می‌شود.

به طور کلی، این برنامه‌های پذیرش دانشجو بدون کنکور، فرصتی برای افرادی که به دلایلی از شرکت در کنکور مستثنی هستند یا به دلیل عدم کسب نمره قابل قبول در کنکور، این فرصت را دارند که بتوانند به رشته‌های مورد علاقه‌شان در دانشگاه آزاد پذیرش شوند.

در مقاله فوق در رابطه با زمان اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد در دو نیمسال ورودی مهر و بهمن مطالبی ارائه کرده ایم. چنانچه پس از مطالعه مطالب فوق همپنان سوال و ابهامی دارید، می توانید با کارشناسان مشاوره تلفنی تماس برقرار کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

منبع

مطالب پربازدید

دفترچه انتخاب رشته بدون کنکوردانشگاه پیام نور

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

 
 
 
 
 
 

اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

  

بعد از برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش، شرکت کنندگان بی صبرانه منتظر اعلام نتایج اولیه هستند، تا در صورت کسب رتبه و تراز مورد نیاز، خود را برای مرحله بعد که مصاحبه حضوری می باشد، آماده سازند، به همین خاطر ما تلاش کردیم تا در این مطلب، خیلی صریح و بیپرده در رابطه با تاریخ اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ و نحوه مشاهده آن صحبت کنیم.

با در نظر گرفتن چالش های مختلفی در این باره مانند؛ عدم بالا آمدن سامانه، شلوغی سرورها، نصفه بالا آمدن صفحه، فراموشی اطلاعات مهم و ضروری، عدم تایید اطلاعات و …. هنگام دریافت نتیجه آزمون های استخدامی، مجموعه مشاوره تلفنی بستری را ایجاد ساخته تا شما با یک تماس تلفنی کوتاه، بتوانید تمامی این اقدامات را پیگیری و فایل کارنامه خود را دریافت نمایید.

البته ضرورت و چالش های مشاهده نتیجه آزمون فوق تنها به همین چند مورد ختم نشده، بلکه شما با اقدام به موقع در این خصوص، می توانید خود را برای مصاحبه نیز آماده ساخته و یا حتی به دلیل عدم دسترسی به موقع به کارنامه خود، به جلسه مصاحبه حضوری خود نرسید.

زمان اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

آزمون استخدامی آموزش و پرورش به صورت چند مرحله ای برگزار شده و داوطلبان تنها در صورت کسب تراز و رتبه لازم می توانند وارد مرحله بعدی شوند.

مهم ترین بخش این سنجش، آزمون کتبی و مصاحبه حضوری است و فقط افرادی که در آزمون کتبی پذیرفته شده باشند، باید برای مصاحبه حضوری، به مرکز فوق مراجعه نمایند.

اعلام نتیجه اولیه

حدودا یک ماه بعد از برگزاری آزمون کتبی، نتیجه اولیه آن منتشر خواهد شد. با توجه به سال گذشته، زمان برگزاری این سنجش در روز ۱۶ اردیبهشت ماه بوده و نتایج در ماه اول تابستان اعلام شده است، با این اوصاف پیش بینی می کنیم، اعلام نتیجه اولیه این آزمون در سال ۱۴۰۲ نیز در همین تاریخ باشد.

با اعلام تاریخ دقیقی در این خصوص، این مطلب به روز رسانی خواهد شد.

اعلام نتیجه نهایی

بعد از اعلام نتایج اولیه و برگزاری مصاحبه های حضوری، نتیجه نهایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش با توجه به سال گذشته، حدودا مرداد ماه مشخص می شود.

البته با توجه به عدم وجود اطلاعیه ای دقیقی در این خصوص، نمی توانیم به طور قطع در این باره صحبت کنیم.

 نحوه مشاهده نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

۱_ ابتدا وارد وب سایت سازمان سنجش به آدرس، sanjesh.org شوید.

۲_ از منوی سمت راست، گزینه “استخدامی متمرکز دستگاه اجرایی” را انتخاب نمایید.

۳_ در این صفحه، بر روی لینک “اعلام نتایج آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی سال ۱۴۰۲” کلیک کنید.

۴_ ۲ روش برای مشاهده کارنامه ارائه شده که می توانید یکی از آن ها را انتخاب نمایید.

روش اول : شماره پرونده + شماره شناسنامه یا کد ملی

روش دوم : شماره داوطلبی + نام خانوادگی + نام + شماره شناسنامه + سال تولد

 اعتراض به نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

۱_ وارد وب سایت سازمان سنجش شده و از منوی سمت چپ بالای صفحه گزینه “ارسال درخواست” را انتخاب نمایید.

۲_ در صورتی که قبلا عضو این سامانه شده اید، گزینه “ورود به سامانه” و در غیر این صورت گزینه “عضویت در سامانه” را انتخاب نمایید.

۳_ اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید.

۴_ جهت ثبت درخواست خود از منوی سمت راستی، گزینه “درخواست جدید” را انتخاب کنید.

۵_ در این مرحله باید نوع آزمون و تاریخ برگزاری آن را مشخص و سپس بر روی گزینه “جستجو” کلیک نمایید.

سخن نهایی

بعد از برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش، شرکت کنندگان این سنجش با استرس فراوان منتظر اعلام نتایج بوده تا از سرنوشت خود مطلع شوند.

با در نظر گرفتن چند مرحله ای بودن این سنجش، با اعلام نتیجه اولیه که بر اساس سال گذشته در تیرماه بوده، در صورتی که داوطلب تراز و رتبه مورد نیاز برای مصاحبه را کسب کرده باشد، به مصاحبه حضوری دعوت شده و حدودا در مرداد ماه نیز نتیجه نهایی قبولی منتشر می شود.

همچنین متقاضیان می توانند، در صورت نیاز، درخواست اعتراض خود به نتیجه نهایی را ثبت کرده تا بررسی شود.

در این مطلب ما نحوه مشاهده نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش و ثبت اعتراض را برایتان شرح داده ایم، در صورتی که هنوز پاسخ مناسبی برای سوال خود پیرامون این موضوع نیافته اید، می توان با مجموعه مشاوره تلفنی تماس گرفته تا کارشناسان تحصیلی ما اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار دهند.

منبع

مطالب پر بازدید

مطالب مرتبط

استخدام بانک ایران زمین 1402

استخدام بانک سینا 1402

استخدام بانک سینا ۱۴۰۲

  

افرادی که علاقه مند به استخدام در امور بانکی هستند، می توانند در آزمون استخدامی بانک سینا شرکت نمایند. برای این منظور ابتدا باید از شرایط ثبت نام، زمان و نحوه ثبت نام و … اطلاعاتی را کسب نمایند.

بانک سینا با هدف تامین کمبود نیروی انسانی خود، اقدام به برگزاری آزمون استخدامی نموده است تا داوطلبانی که علاقه مند به شرکت در آن هستند، در این آزمون ثبت نام نمایند.

یکی از مواردی که داوطلبان باید توجه کنند، مطالعه کامل دفترچه ثبت نام آزمون است تا اگر شرایط لازم برای شرکت را داشتند و رشته تحصیلی آنان با عناوین شغلی موجود همخوانی داشت، اقدام به نام نویسی در آزمون مذکور نمایند.

داوطلبان برای استخدام بانک سینا ۱۴۰۲، باید دارای مدرک کارشناسی و یا ارشد بوده و پس از قبولی در آزمون کتبی، مراحل گزینش و مصاحبه را نیز پشت سر بگذارند و در صورت موفقیت در تمامی مراحل، موفق به استخدام در این بانک خواهند شد.

در این مقاله قصد داریم، با شرح مطالبی در خصوص استخدام شعب مختلف بانک سینا، زمان ثبت نام استخدام بانک سینا ۱۴۰۲، نحوه ثبت نام استخدام این بانک و شرایط ثبت نام این آزمون استخدامی راهنمایی های مفیدی را در اختیار داوطلبان شرکت در آزمون مذکور قرار دهیم.

استخدام شعب مختلف بانک سینا ۱۴۰۲

بانک سینا در سراسر کشور تعداد زیادی شعبه فعال دارد که علاوه بر تامین کمبود نیروی انسانی خود از طریق آزمون هماهنگ، اطلاعیه هایی مبنی بر کمبود نیروی انسانی را در سامانه بانک سینا منتشر می کنند.

توجه به این نکته ضروری است که برخی از شعب ممکن است چندین بار در سال در سایت بانک سینا اعلام کمبود نیرو کنند و برخی از شعب فقط از طریق آزمون استخدامی اقدام به جذب نیرو نمایند.

استخدام شعب مختلف بانک سینا این امکان را در اختیار داوطلبانی که از آزمون استخدامی هماهنگ آن اطلاع نداشته اند قرار می دهد تا شانس قبولی خود را برای استخدام در شعب این بانک بیازمایند.

زمان ثبت نام استخدام بانک سینا ۱۴۰۲

آزمون استخدامی بانک سینا هر ساله توسط مرکز آزمون این بانک و با توجه به ظرفیت های خالی هر یک از واحد های آن در کل کشور برگزار می شود. ثبت نام و زمان برگزاری آزمون استخدامی بانک سینا، در زمان های متفاوتی انجام می شود. 

مرکز آزمون بانک سینا هر ساله اقدام به برگزاری امتحان ورودی برای جذب نیروهای متخصص برای شعب خود می نماید.

در جدول زیر آزمون استخدام شعب مختلف بانک سینا قرار داده شده است.

شهر استخدام بازه زمانی اطلاعیه استخدامی
تهران ۱۹ فروردین  تا اول اردیبهشت مشاهده اطلاعیه

در حال حاضر بانک سینا برنامه ای جهت استخدام ندارد. اما به محض منتشر شدن اطلاعیه ای مبنی بر زمان ثبت نام آزمون استخدامی بانک سینا، این مقاله به روز رسانی خواهد شد و میتوانید از طریق این مقاله از زمان دقیق و نحوه ثبت نام در آن مطلع شوید.

نحوه ثبت نام استخدام بانک سینا ۱۴۰۲

مرکز آزمون بانک سینا مسئولیت اجرایی برگزاری آزمون استخدامی این بانک را بر عهده خواهد داشت، بنابراین سامانه اینترنتی و اطلاع رسانی بانک سینا موظف به انتشار اطلاعیه و اخبار مربوط به این آزمون می باشد.

در این بخش از مقاله قصد داریم نحوه ثبت نام در آزمون استخدامی بانک سینا را که از طریق سایت استخدامی بانک به نشانی sinabank.iran-azmoon.ir مراجعه نمایند.

مراحل ثبت نام:

۱- در ابتدا لازم است به سایت بانک سینا به نشانی  sinabank.ir مراجعه کرده و اطلاعیه استخدام را مطالعه کنید.

۲- در ادامه لازم است به سایت sinabank.iran-azmoon.ir مراجعه نمایید.

۳- بر روی گزینه برای ثبت نام یا اصلاح کلیک کنید.

۴- کد ملی و شماره شناسنامه خود را وارد نمایید.

۵- فرم اطلاعات شخصی را که شامل سوالات شخصی، تحصیلی، تماس و آدرس می باشد را تکمیل کنید.

۶- بارگزاری عکس ۴×۳ اسکن شده داوطلب.

۷- تائید اطلاعات.

۸- پرداخت هزینه ثبت نام آزمون.

۹- پایان ثبت نام و دریافت کد رهگیری.

در ادامه راهنمای تصویری مراحل ثبت نام آورده شده است:

۱- آدرس اینترنتی بانک سینا (sinabank.ir) را در مرورگر خود وارد کنید.

۲- اولین مورد با عنوان بانک سینا را انتخاب نمایید.

۳- با ورود به سایت بر روی گزینه “ بانک سینا استخدام می کند ” کلیک کنید.

۴- اطلاعیه موجود را کامل و با دقت مطالعه کرده و بر روی لینک موجود در انتهای اطلاعیه کلیک کنید.

۵- وارد صفحه استخدامی بانک سینا شده و بر روی گزینه ” برای ثبت نام یا اصلاح ” کلیک نمایید.

۶- پس از وارد کردن کد ملی و شماره شناسنامه، فرم اطلاعات را تکمیل کرده و عکس اسکن شده را بارگزاری نمایید تا در نهایت کد پیگیری ثبت نام را دریافت کنید.

شرایط ثبت نام استخدام بانک سینا ۱۴۰۲

برای شرکت در هر آزمونی دارا بودن یک سری شرایط عمومی و اختصاصی الزامی است، آزمون استخدامی بانک سینا نیز از این قاعده مستثنی نیست و در ادامه شرایط عمومی و اختصاصی استخدام بانک سینا قرار داده شده است.

شرایط عمومی ثبت نام استخدام بانک سینا ۱۴۰۲:

۱- دارا بودن تابعیت ایرانی.

۲- اعتقاد به اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران.

۳- اعتقاد به قانون اساسی.

۴- دارا بودن کارت پایان خدمت یا معافیت برای داوطلبان ذکور.

۵- عدم داشتن سوء پیشینه کیفری و فساد اخلاقی.

۶- نداشتن محرومیت استخدامی در ارگان های دولتی.

۷- عدم اعتیاد به مواد مخدر.

۸- دارا بودن سلامت جسمی و روانی مرتبط با عنوان شغلی مورد امتحان.

۹- عدم اشتغال به تحصیل داوطلبان در حین ثبت نام.

شرایط اختصاصی ثبت نام استخدام بانک سینا ۱۴۰۲:

– برای رده های شغلی بانکداری، فنی مهندسی و فناوری اطلاعات شرط حداقل معدل برای مقاطع کارشناسی و ارشد ۱۵ می باشد.

– رشته های تحصیلی مجاز به ثبت نام آزمون برای عنوان شغلی بانکدار به شرح زیر است:

رشته مدیریت با گرایش های بازرگانی، مالی، صنعتی و امور بانکی.

رشته حسابداری در کلیه گرایش های مالی.

رشته علوم اقتصادی گرایش های نظری، صنعتی، بازرگانی، پولی و بانکداری.

رشته ریاضی و آمار با کلیه گرایش ها.

–  رشته های تحصیلی مجاز به ثبت نام آزمون برای عنوان شغلی فناوری اطلاعات به شرح زیر است:

رشته های مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات با کلیه گرایش ها.

–  رشته های تحصیلی مجاز به ثبت نام آزمون برای عنوان شغلی فنی و مهندسی به شرح زیر است:

رشته مهندسی عمران با گرایش عمران و سازه.

نتیجه گیری

بانک سینا یکی از بانک های جمهوری اسلامی ایران است که هر ساله برای تامین کمبود های نیروی انسانی خود اقدام به برگزاری آزمون استخدامی از طریق مرکز آزمون بانک می نماید.

داوطلبانی که علاقه مند به ثبت نام در آزمون استخدامی مذکور می باشند باید در زمان معین به سامانه بانک سینا مراجعه نموده و مراحل ثبت نام را طی کنند.

با توجه به اهمیتی که آزمون استخدامی بانک سینا دارد تلاش کردیم مطالب مفیدی را در خصوص استخدام بانک سینا در شعب مختلف، زمان و نحوه ثبت نام، و همچنین شرایط و ضوابط مورد نیاز برای ثبت نام در آزمون آن در اختیارتان قرار دهیم. چنانچه در رابطه با هر یک از مراحل ثبت نام دچار ابهام و سوالاتی شده اید، میتوانید با مجموعه مشاوره تلفنی ارتباط گرفته و علاوه بر راهنمایی های لازم جهت نام نویسی این آزمون استخدامی، از مشاوره های تحصیلی مرکز نیز بهره مند شوید.

منبع

زمان برگزاری آزمون استخدامی بانک سینا 1402

ثبت نام آزمون استخدامی بانک رفاه 1402

ثبت نام حوزه علمیه برادران ۱۴۰۲

  

مراکز حوزه علمیه برادران، هر ساله داوطلبان واجد شرایط زیادی را دعوت به ادامه تحصیل در این مراکز کرده و متقاضیان باید هفت مرحله سخت؛ آزمون ورودی، مصاحبه، دوره میثاق، دوره اختبار، تحقیقات میدانی، سنجش سلامت و صدور کد رسمی را پشت سر گذاشته تا بتوانند به عنوان یک طلبه رسمی به تحصیلات خود ادامه دهند.

البته عموم افراد بر این باور هستند که شرایط در نظر گرفته شده جهت ثبت نام حوزه علمیه برادران ۱۴۰۲، سخت گیرانه نبوده و به سادگی می توانند در آزمون شرکت نمایند، در صورتی که برای هر سطح از تحصیل در این مراکز شرایط سخت گیرانه ای ملاحظه شده است.

در ادامه قصد داریم درباره زمان و دفترچه ثبت نام، راهنمای تصویری نام نویسی و شرایط عمومی و اختصاصی سطوح مختلف صحبت کنیم تا پاسخ مناسبی به تمامی سوالات شما عزیزان پیرامون این موضوع داده باشیم.

چنانچه نیاز به دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتری مرتبط با موضوع این مقاله داشتید، می توانید با کارشناسان تحصیلی مجموعه ما تماس بگیرید.

زمان ثبت نام حوزه علمیه برادران ۱۴۰۲

بر اساس سال های گذشته پذیرش حوزه علمیه برای متقاضیان تحصیلات حوزوی دو بار در سال و در هر نیمسال تحصیلی انجام می شود. معمولا هر سال زمان ثبت نام حوزه علمیه برادران برای آغاز تحصیل در مهر و بهمن ماه از سوی مرکز مدیریت مدارس علمیه در سال ۱۴۰۲ آغاز می گردد. داوطلبان نیز می بایست مدارک لازم برای ثبت نام حوزه علمیه برادران را آماده ثبت نام نمایند.

زمان ثبت نام حوزه علمیه برادران از ۱ اسفند تا ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ اعلام شده و لینک ثبت نام در این بخش قرار داده شده است. زمان ثبت نام حوزه علمیه برادران از ۱ اسفند تا ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ اعلام شده است.

لینک ثبت نام

دفترچه ثبت نام حوزه علمیه برادران ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

هر ساله، ضوابط و شرایط پذیرش طلاب، از طریق دفترچه ثبت نام حوزه علمیه برادران در اختیار متقاضیان قرار می گیرد، و داوطلبان با مطالعه این موارد در صورتی که واجد شرایط باشند، می توانند اقدام به نام نویسی نمایند.

همچنین در این دفترچه، در رابطه با مراحل مختلف پذیرش، تبصره ها، تعهدات، جدول زمان بندی و سایر موارد به صورت کامل شرح داده شده تا هیچ گونه ابهامی برای داوطلبان باقی نماند.

راهنمای نام نویسی حوزه علمیه برادران ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

برای ثبت نام در حوزه علمیه برادران، دو بستر متفاوت برای متقاضیان در نظر گرفته شده است، که می توانند با مراجعه به هر کدام از آن ها، نام نویسی خود را در سطح ۱ نهایی نمایند.

با انتشار اطلاعیه ای در خصوص روند ثبت نام سطح ۲، ۳ و ۴ این مطلب به روز رسانی خواهد شد.

سایت مرکز مدیریت حوزه های علمیه (معاونت آموزشی) : howzeh-qom.ir

سامانه پذیرش حوزه های علمیه : paziresh.ismc.ir

در ادامه نحوه نام نویسی حوزه علمیه برادران را از طریق وب سایت paziresh.ismc.ir را شرح می دهیم؛

۱_ ابتدا وارد وب سایت مذکور شده و بر روی ” ثبت نام داوطلبان ورودی حوزه ” کلیک نمایید.

۲_ در این بخش باید لینک ” ثبت نام داوطلبان ورود به حوزه های علمیه برادران ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ ” را انتخاب کنید.

۳_ اطلاعات خواسته شده را در فیلدهای مربوطه درج و سپس دکمه ” ارسال ” را انتخاب نمایید.

۴_ کد مربوطه را وارد و پس از انتخاب گزینه ” بررسی ” به ادامه روند ثبت نام بپردازید.

۵_ مشخصات فردی خود را با دقت وارد نمایید.

۶_ اسکن فایل و مدارک خواسته شده را بارگزاری نمایید.

در صورتی که سن شما ۳۵ سال و یا کم تر بوده و متاهل هستید، ضروری است صفحه ازدواج شناسنامه و سند ازدواج خود را نیز بارگذاری نمایید.

۷_ در این مرحله نیز تمامی اطلاعات مربوط به آخرین وضعیت تحصیلی مانند؛ معدل کل آخرین مدرک تحصیلی، رشته تحصیلی، نام و نشانی آخرین محل تحصیل و … را ثبت کرده و در آخر نیز حوزه امتحانی نزدیک محل سکونت و دوره آموزشی مورد نظر را تعیین نمایید.

پس از اتمام فرایند فوق، کد رهگیری در اختیار شما قرار داده می شود که باید از آن برای اموری مانند؛ دریافت کارت ورود به جلسه، ویرایش اطلاعات، ثبت اعتراض و … استفاده نمایید، در نتیجه در حفظ و نگهداری از آن کوشا باشید.

شرایط ثبت نام حوزه علمیه برادران ۱۴۰۲

تنها افرادی می توانند در حوزه علمیه بردران ثبت نام نمایند که دارای تمامی شرایط عمومی و خصوصی این مرکز هستند.

با در نظر گرفتن این موضوع که ثبت نام داوطلبان ورودی حوزه علمیه تنها در سطح ۱ امکان پذیر بوده و اطلاعیه ای در خصوص نام نویسی در سطوح دیگر هنوز منتشر نشده، به شرح شرایط و ضوابط ثبت نام سطح ۱ می پردازیم، تا در صورتی که شما از تمامی این ضوابط برخوردار می باشید، مدارک ضروری را آماده و فرایند نام نویسی خود را نهایی کنید.

پیش از پرداختن به شرایط، ابتدا باید تعیین نمایید که عضو کدام یک از گروه های آموزشی زیر هستید؛

گروه آموزشی اول :

پایه هشتم و نهم متوسطه اول (نظام جدید)

پایه دهم متوسطه دوم (نظام جدید)

سوم راهنمایی (نظام قدیم)

اول و دوم دبیرستان (نظام قدیم)

گروه آموزشی دوم :

پایه یازدهم و دوازدهم متوسطه دوم (نظام جدید)

سوم دبیرستان و پیش دانشگاهی (نظام قدیم)

دانشجویانی که کم تر از ۳۰ واحد را در دانشگاه پاس کرده باشند.

گروه آموزشی سوم :

دانشجویانی که بیش تر از ۳۰ واحد در دانشگاه پاس کرده باشند.

فارغ التحصیلانی که مدرک کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دارند.

نکته : این دوره حدودا ۵ یا ۶ سال طول خواهد کشید و متقاضیان پس از ثبت نام اولیه، باید در آزمون کتبی پذیرفته شوند تا بتوانند به مرحله بعد یعنی مصاحبه راه پیدا نمایند.

شرایط عمومی

۱_ اعتقاد به دین اسلام و مذهب شیعه

۲_ داشتن تابعیت ایرانی

۳_ استعداد و انگیزه برای تحصیل در علوم دینی

۴_ برخورداری از سلامت کامل جسمی و روحی

۵_ عدم وجود مشکل نظام وظیفه عمومی

۶_ ارائه رضایت نامه از ولی (در صورتی که داوطلب زیر سن قانونی باشد)

۷_ دریافت امتیازات لازم در هر مرحله از پذیرش

۸_ عدم داشتن پرونده تحصیلی یا سابقه اخراج انضباطی و یا تحصیلی از مراکز حوزوی

شرایط اختصاصی

۱_ دارای تحصیلات حداقل اتمام پایه هشتم متوسطه اول

۲_ دانش آموزانی که در حال تحصیل در پایه هشتم هستند، در صورتی که معدل لازم را در نیم سال اول کسب نمایند، در صورت قبولی در پایه هشتم تا تاریخ ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۲، می توانند فرایند نام نویسی خود را نهایی نمایند.

۳_ شرایط سنی

شرایط سنی ثبت نام حوزه علمیه برادران
مدرک تحصیلی  سن داشتن معافیت تحصیلی  سن معافیت دائم سن پایان خدمت
پایه هشتم ۱۸ ۱۸ ۲۰
پایه نهم ۱۸ ۱۹ ۲۱
پایه دهم ۱۸ ۲۰ ۲۲
پایه یازدهم ۱۸ ۲۱ ۲۳
پایه دوازدهم و پیش دانشگاهی و دیپلم ۲۰ ۲۲ ۲۴
دانشجوی زیر ۳۰ واحد قبولی ۲۰ ۲۳ ۲۵
دانشجوی بالای ۳۰ واحد قبولی ۲۱ ۲۴ ۲۶
مدرک کاردانی ۲۲ ۲۴ ۲۶
مدرک کارشناسی ۲۴ ۲۶ ۲۸
کارشناسی ارشد ۲۸ ۲۸ ۳۰
دکتری ۳۰ ۳۰ ۳۲

۴_ حداقل معدل تحصیلی

معدل تحصیلی برای تمامی رشته های گروه اول
استان محل سکونت (غیر از مناطق محروم) مناطق محروم (بومی و غیر بومی) تحصیل در سایر مناطق (غیر بومی) تحصیل در شهر قم (غیر بومی)
۱۶ ۱۴ (فقط بومی)
معدل تحصیلی برای تمامی رشته ها به جز ریاضی و تجربی گروه دوم
استان محل سکونت (غیر از مناطق محروم) مناطق محروم (بومی و غیر بومی) تحصیل در سایر مناطق (غیر بومی) تحصیل در شهر قم (غیر بومی)
۱۵ ۱۳ ۱۷ ۱۸
معدل تحصیلی برای رشته های ریاضی و تجربی گروه دوم
استان محل سکونت (غیر از مناطق محروم) مناطق محروم (بومی و غیر بومی) تحصیل در سایر مناطق (غیر بومی) تحصیل در شهر قم (غیر بومی)
۱۴ ۱۲ ۱۶ ۱۷
معدل تحصیلی برای رشته های عمومی گروه سوم. (علوم انسانی، هنر، زبان خارجه و …)
استان محل سکونت (غیر از مناطق محروم) مناطق محروم (بومی و غیر بومی) تحصیل در سایر مناطق (غیر بومی) تحصیل در شهر قم (غیر بومی)
۱۴ ۱۲ ۱۵ ۱۵
معدل تحصیلی برای رشته های علوم پایه گروه سوم (فنی مهندسی و علوم پزشکی)
استان محل سکونت (غیر از مناطق محروم) مناطق محروم (بومی و غیر بومی) تحصیل در سایر مناطق (غیر بومی) تحصیل در شهر قم (غیر بومی)
۱۳ ۱۲ ۱۳ ۱۳

شرایط ثبت نام سطح ۲

افرادی که متقاضی تحصیل در سطح ۲ حوزه علمیه هستند، باید مشمول تمامی شرایطی که در ادامه ذکر کرده ایم باشند، تا بتوانند این دوره ۲ ساله را طی کنند. البته لازمه ورود به این سطح، داشتن مدرک سطح ۱ و کسب نمره قبولی در مصاحبه است.

شرایط عمومی

۱_ اعتقاد به ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی ایران

۲_ داشتن تابعیت ایرانی

۳_ عدم ممنوعیت قانونی از ادامه تحصیل

۴_ داشتن صلاحیت های اخلاقی، رفتاری، فکری و مراعات شئون طلبگی

شرایط اختصاصی

۱_ داشتن پرونده فعال در حوزه علمیه قم

۲_ گواهی اتمام دوره تحصیلی مورد نظر و ارائه تعهدی مبنی بر دریافت آن تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۲

۳_ انتقال پرونده به دوره آموزشی بلند مدت برای متقاضیان سفیران سلامت

۴_ سن ۳۴ سال تمامی

چنانچه هر کدام از پذیرفته شدگان، فاقد یکی از شرایط فوق باشد، قبولی آن ها لغو شده و عواقب آن نیز متوجه داوطلب و واحد آموزشی محل پذیرش خواهد شد.

شرایط ثبت نام سطح ۳

قبولی در این دوره ملزم به پذیرفته شدن در مراحل مصاحبه و سپری کردن سطوح ۱ و ۲ می باشد.

شرایط عمومی

۱_ اعتقاد به ولایت مطلقه فقیه و نظام جمهوری اسلامی ایران

۲_ داشتن تابعیت ایرانی

۳_ عدم ممنوعیت از ادامه تحصیل (به صورت قانونی)

۴_ برخورداری از صلاحیت های اخلاقی، رفتاری، فکری و مراعات شئون یک طلبه

شرایط اختصاصی

۱_ مدرک اتمام پایه دوازدهم متوسطه دوم برای پذیرش در مدارس علمیه سفیران هدایت

۲_ بعضی استان ها و مدارسی که دارای شرایط خاص مانند؛ حفظ قرآن، شرط معدل خاص و … هستند.

۳_ سن ۳۸ سال تمامی

شرایط ثبت نام سطح ۴

 شرایط عمومی

۱_ اعتقاد به دین اسلام و مذهب شیعه

۲_ داشتن تابعیت ایرانی

۳_ عدم ممنوعیت از تحصیل به صورت قانونی

۴_ رعایت صلاحیت های اخلاقی، رفتاری، فکری و مراعات شئونات مربوط به یک طلبه

شرایط اختصاصی

شرط پذیرش در این دوره ۴ ساله قبولی در آزمون کتبی و مصاحبه می باشد.

شرایط ثبت نام در سفیران هدایت

داوطلبانی که قصد تحصیل در این مراکز را دارند باید مدرک پایه دوازدهم خود را دریافت کرده باشند و حدود ۵ سال در این دوره به تحصیل و تبلغی دین بپردازند.

بعد از گذراندن این دوره، می توانند وارد سطح ۳ ارشد شوند.

نکات مهم در خصوص ثبت نام حوزه علمیه برادران

  • داوطلبان گروه اول تنها می توانند در استان محل سکونت خود، مرکز تحصیلی خود را انتخاب کنند.
  • رشته های علوم پایه شامل؛ فلسفه، شیمی، فیزیک، ریاضی، منطق، مهندسی و پزشکی می باشند.
  • معدل مورد نیاز با توجه به موقعیت و شرایط مدرسه محل تحصیل متفاوت است.
  • متقاضیان گروه اول که بیش از ۱۷ سال سن دارند، تنها مجاز به انتخاب مدارس مقطع ۲ هستند.
  • حداقل معدل داوطلب در سال آخر تحصیلی و میانگین دو سال قبل آن باید جداگانه با توجه به شرایط معدل تحصیلی ارائه شود.
  • هر کدام از داوطلبان می توانند حداکثر تا ۵ مدرسه را به عنوان اولویت های محل تحصیل خود انتخاب نمایند.

سخن نهایی

ثبت نام حوزه علمیه برادران ۱۴۰۲، درست مانند سال های گذشته در یک بازه زمانی مشخص انجام شده و علاقه مندان به تحصیل در این مراکز می توانند فرایند نام نویسی خود را نهایی نمایند.

با بررسی اطلاعیه های منتشر شده، زمان ثبت نام حوزه علمیه برادران از ابتدای اسفند سال جاری آغاز شده و تا اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت، در نتیجه داوطلبانی که واجد شرایط هستند، می توانند در تاریخ فوق، نام نویسی خود را به صورت اینترنتی و از طریق وب سایت های paxiresh.ismc.ir و howzeh.qom.ir انجام دهند.

فراموش نکنید در هر استانی، مراکزی در جهت رسیدگی به مشکلات داوطلبان راه اندازی شده و شما به سادگی می توانید به صورت حضوری به این مراکز مراجعه و ابهامات خود را مرتفع سازید. در صورتی که دسترسی به این مراجع برای شما سخت می باشد، بهتر است با مجموعه مشاوره تلفنی تماس گرفته تا کارشناسان تحصیلی ما اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهند.

منبع

مطالب مرتبط

تحلیل و بررسی کارنامه کنکور سراسری

دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 1402-1403

 
 
 
 
 

 

رشته های کارشناس رسمی دادگستری ۱۴۰۲

  

 

رشته های کارشناس رسمی دادگستری دارای تنوع زیادی بوده و در صورتی که شما یکی از متقاضیان شرکت در این سنجش می باشید، بهتر است با خواندن این مطلب، از تمامی شرایط مورد نیاز جهت نام نویسی در آزمون کارشناس دادگستری، مطلع شوید.

یکی از چالش های این مسیر که باعث سردرگمی بسیاری از داوطلبان شده، مطابقت مدرک و سابقه کار علاوه بر تطابق رشته دانشگاهی افراد می باشد، یعنی برای شرکت در آزمون برخی از رشته ها داشتن دانشنامه کارشناسی کفایت کرده ولی برای برخی، متقاضی باید مدرک کارشناسی ارشد و یا بالاتر را داشته باشد. در ادامه به بررسی لیست رشته های کارشناس رسمی دادگستری به همراه میزان سابقه کار برای هر کدام از انها پرداخته ایم.

چنانچه سوالاتی پیرامون موضوع رشته های کارشناس دادگستری دارید، می توانید با مجموعه مشاوره تلفنی تماس گرفته تا کارشناسان تحصیلی ما، اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار دهند.

رشته های کارشناس رسمی دادگستری ۱۴۰۲

رشته های کارشناس رسمی دادگستری، از تنوع بالایی برخوردار بوده اما برای ثبت نام در هر کدام از این رشته ها، شرایطی در نظر گرفته شده که داوطلب، تنها در صورتی که واجد شرایط باشد، می تواند فرایند نام نویسی خود را تکمیل نماید.

در نتیجه متقاضیانی که قصد، ثبت نام آزمون کارشناس رسمی دادگستری را دارند، در صورتی که دارای مدرک آکادمیک مرتبط باشند، داشتن حداقل ۵ سال سابقه کار تجربی در حوزه مربوطه نیز کافی می باشد، اما در شرایطی که مدرک متقاضی، مرتبط نباشد، نیاز به سابقه کار بیشتری یعنی حدود ۱۵ سال سال نیاز دارد.

 در ادامه لیست رشته های کارشناس رسمی دادگستری با این شرایط را آورده ایم؛

مدارک مرتبط و شرایط خاص رشته امور اسلحه و مهمات (كد ۵۰)

 

الف)داشتن دانشنامه كارشناسی یا بالاتر در رشته های زیر و حداقل ۵ سال تمام تجربه مرتبط با امور اسلحه و مهمات بعد از اخذ دانشنامه مذكور.

نظامی و انتظامی (گرایش پلیس جنایی) (كد ۳۴۸۴۲)

مواد (كد ۳۴۷۷۰)

فیزیك (كد ۳۱۵۸۲ )

شیمی (كد ۳۰۶۶۴)

مهندسی برق (كد ۳۱۱۶۴ )

مهندسی شیمی (كد ۳۱۸۷۹)

الكترونیك (كد ۳۰۰۹۶)

 

ب) كلیه رشته های تحصیلی كارشناسی یا بالاتر (كد ۳۲۷۰۷ ) با داشتن گواهی حداقل پانزده سال تجربه مرتبط (در امور اسلحه و مهمات)

 

مدارک مرتبط و شرایط خاص رشته امور آتش سوزی و آتش نشانی (كد ۰۹)

 

الف)داشتن دانشنامه كارشناسی یا بالاتر در رشته های زیر و حداقل ۵ سال تمام تجربه مرتبط با امور آتش سوزی و آتش نشانی بعد از اخذ دانشنامه مذكور.

مدیریت حریق و حوادث (كد ۳۴۷۶۴ )

آتش نشانی و خدمات ایمنی (كلیه گرایش ها) (كد ۳۴۷۱۵)

آتش نشانی (كلیه گرایش ها) (كد ۳۲۶۳۶ )

مهندسی شیمی (گرایش: مهندسی آتش) (كد ۳۴۸۰۱)

ب)كلیه رشته های تحصیلی كارشناسی یا بالاتر(كد ۳۲۷۰۷ ) با داشتن گواهی حداقل پانزده سال تجربة مرتبط. (در امور آتش سوزی و آتش نشانی)

 

مدارک مرتبط و شرایط خاص رشته امور ثبتی (كد ۱۴)

 

الف) داشتن دانشنامه كارشناسی یا بالاتر در رشته های زیر و حداقل ۵ سال تمام تجربه مرتبط با امور ثبتی بعد از اخذ دانشنامه مذكور.

علوم ثبتی (كد ۳۴۷۴۸)

حقوق ثبت اسناد و املاك (كد ۳۲۴۲۶)

حقوق(گرایش: علوم ثبتی) (كد ۳۴۷۳۰ )

مدیریت ثبت اسناد و املاك (كد ۳۴۷۶)

حقوق قضایی (گرایش: علوم ثبتی) (كد ۳۴۷۳۱ )

كاداستر در نظام اطلاعاتی ثبت املاك (كد ۳۳۵۳۹)

ب) فارغ التحصیلان آموزشگاه های اختصاصی ثبت بر اساس قانون مصوب ۱۳۳۷ با ده سال تجربه (كد ۳۴۸۴۴)

ج) كلیه رشته های تحصیلی كارشناسی یا بالاتر (كد ۳۲۷۰۷ ) با داشتن گواهی حداقل پانزده سال تجربه مرتبط ( در امور ثبتی یا نقشه برداری ثبتی ).

 

مدارک مرتبط و شرایط خاص رشته تشخیص اصالت خط، امضاء و اثر انگشت (كد ۳۲)

 

الف) داشتن دانشنامه كارشناسی یا بالاتر در رشته های زیر و حداقل ۵ سال تمام تجربه بعد از اخذ دانشنامه مذكور به شرح زیر برای هر رشته.

كامپیوتر( گرایش: نرم افزار) (كد ۳۲۹۲۳ ) با ارائه گواهی پنج سال تمام سابقه كار مرتبط با نرم افزارهای مربوط در حوزه پردازش تصویر.

كشف علمی جرائم (كد ۳۴۷۵۵ ) با ارائه پنج سال سابقه كار مرتبط در امور تشخیص اصالت خط، امضاء و اثر انگشت

گرافیك (كد ۳۰۹۷۸ ) با ارائه گواهی پنج سال سابقه كار مورد تأیید انجمن گرافیك ایران

 

ب)كلیه رشته های تحصیلی كارشناسی یا بالاتر (كد ۳۲۷۰۷ ) با داشتن گواهی حداقل پانزده سال تجربه مرتبط ( از مراجع: اداره تشخیص هویت مراكز استان ها یا اداره رسیدگی به جرائم جعل و كلاهبرداری یا اداره گذرنامه ).

 

مدارک مرتبط و شرایط خاص رشته حوادث ناشی از كار (كد ۳۸)

 

الف) داشتن دانشنامه كارشناسی یا بالاتر در رشته های زیر و حداقل ۵ سال تجربه مرتبط با حوادث ناشی از كار بعد از اخذ دانشنامه مذكور.

بهداشت صنعتی (كد ۳۱۸۴۹ )

ایمنی صنعتی (كد ۳۰۱۳۴)

بهداشت حرفه ای (كد ۳۴۵۸۳ )

ایمنی صنعتی و محیط كار (كد ۳۲۴۶۴)

حفاظت و بهداشت كار (كد ۳۰۴۱۵ )

مهندسی ایمنی و بازرسی فنی (كد ۳۳۶)

طب كار (كد ۳۰۶۹۹)

 

ب)كلیه رشته های تحصیلی كارشناسی یا بالاتر(كد ۳۲۷۰۷ ) با داشتن گواهی حداقل پانزده سال تجربه مرتبط (در امور حوادث ناشی از كار).

 

مدارک مرتبط و شرایط خاص رشته ساعت و جواهرات (كد ۴۳)

 

الف) طلا و جواهرات (كد ۳۴۷۴۳ ) با حداقل پنج سال تجربه مرتبط بعد از اخذ دانشنامه.

ب) كلیه رشته های تحصیلی كارشناسی یا بالاتر (كد ۳۲۷۰۷ ) با داشتن گواهی حداقل پانزده سال تجربه مرتبط (در امور ساعت و جواهرات)

 

مدارک مرتبط و شرایط خاص رشته صنایع چوب (كد ۴۶)

 

الف) داشتن دانشنامه كارشناسی یا بالاتر رشته های زیر و حداقل ۵ سال تجربه مرتبط با صنایع چوب بعد از اخذ دانشنامه مذكور.

صنایع چوب (كد ۳۰۶۸۸)

طراحی و مهندسی چوب (كد ۳۰۷)

چوب شناسی (كد ۳۴۷۲۹ )

فرآورده های چندسازه چوب (كد ۳۰۸۹۸)

مهندسی جنگل (مجموعه مهندسی منابع طبیعی)( چوب) (كد ۳۴۷۹۶)

مدیریت صنایع چوب و كاغذ (كد ۳۱۰۶)

علوم صنایع چوب و كاغذ (كد ۳۰۸۱۷ )

مهندسی صنایع چوب و كاغذ – صنایع چوب (كد ۳۴۸۰۷)

بیولوژی و آناتومی چوب (كد ۳۰۲۱۷)

مهندسی صنایع چوب و كاغذ – سازه های چوبی (كد ۳۴۸۰۶)

مهندسی صنایع چوب و كاغذ – سازه های چوبی (كد ۳۴۸۰۶)

 

ب) كلیه رشته های تحصیلی كارشناسی یا بالاتر (كد ۳۲۷۰۷ ) با داشتن گواهی حداقل پانزده سال تجربه مرتبط (در صنایع چوب)

 

مدارک مرتبط و شرایط خاص رشته صنایع دستی (كد ۴۷ )

 

الف) صنایع دستی (كد ۳۰۶۹۱ ) با پنج سال تجربه مرتبط با صنایع دستی بعد از اخذ دانشنامه مذكور.

ب) كلیه رشته های تحصیلی كارشناسی یا بالاتر (كد ۳۲۷۰۷ ) با داشتن گواهی حداقل پانزده سال تجربه مرتبط.

 

مدارک مرتبط و شرایط خاص رشته فرش (کد ۵۱)

 

الف) داشتن دانشنامه كارشناسی یا بالاتر در رشته های زیر و حداقل ۵ سال تمام تجربه مرتبط با فرش بعد از اخذ دانشنامه مذكور.

طراحی فرش دستباف (كد ۳۴۷۴)

فرش (كلیه گرایشها) (كد ۳۴۲۶۲)

ب) كلیه رشته های تحصیلی كارشناسی یا بالاتر (كد ۳۲۷۰۷ ) با داشتن گواهی حداقل پانزده سال تجربه مرتبط (در امور فرش)

 

مدارک مرتبط و شرایط خاص رشته امور وسایل نقلیه موتوری زمینی – ویژه افسران  (کد ۲۱۱)

 

الف) داشتن دانشنامه كارشناسی یا بالاتر در رشته های زیر و داشتن ابلاغ كارشناسی عالی تصادفات یا كاردان فنی سابقه و ارائه گواهی مبنی بر داشتن ۵ سال سابقه در رسیدگی به تصادفات بعد از دریافت دانشنامه و ابلاغ مذكور.

راهنمایی و رانندگی (كد ۳۴۷۷۳۳)

فرماندهی و مدیریت انتظامی (كد ۳۳۷۹۴)

علوم انتظامی(همه گرایش ها) (كد ۳۳۵۰۳ )

علوم پلیسی (كد ۳۴۷۴۷)

ب) كلیه رشته های تحصیلی كارشناسی یا بالاتر (كد ۳۲۷۰۷ ) با داشتن گواهی حداقل پانزده سال تجربه مرتبط (در امور وسائط نقلیه موتوری زمینی و داشتن ابلاغ كارشناس عالی تصادفات یا كاردان فنی سابق)

رشته های کارشناس رسمی دادگستری ۱۴۰۲ با دانشنامه کارشناسی

در این بخش، قصد معرفی رشته هایی را داریم که تنها با داشتن مدرک تحصیلی مرتبط به همراه ۵ سال سابقه کار تجربی در این حوزه، امکان ثبت نام را خواهید داشت. این رشته های شامل موارد زیر می شوند؛

مدارك مرتبط و شرايط خاص آبزیان و شیلات (کد ۰۱)

 

مهندسي شيلات و آبزيان (كد ۳۴۰۹۶ )

صيد و بهره برداري آبزيان (كد ۳۰۶۹۷)

دكتري دامپزشكي (كد ۳۰۴۵۸)

مهندسي منابع طبيعي- بوم شناسي آبزيان شيلاتي (كد
۳۴۲۹۷)

مهندسي منابع طبيعي – شيلات (همة گرايشها) (كد ۳۴۸۳۷ )

تكثير و پرورش آبزيان (كد۳۰۳۲۶)

مهندسي فناوري شيلات – تكثير و پرورش آبزيان (كد ۳۴۸۲۲ )

شيلات (همة گرايشها) (كد ۳۲۷۴۲)

بهداشت آبزيان (كد ۳۰۱۷۰)

مهندسي منابع طبيعي – صيد و بهره برداري آبزيان
(كد ۳۴۸۳۸)

بهداشت و بيماريهاي آبزيان (كد ۳۰۱۸۵)

مهندسي منابع طبيعي- فرآوري محصولات شيلاتي (كد
۳۱۳۱۰)

زيستي علوم دريايي شاخة بيولوژي ماهيان (كد ۳۴۷۳۶)

 

 

مدارك مرتبط و شرايط خاص الكتروشيمي و پتروشيمي و فرآورده هاي شيميايي (كد ۰۷)

 

مهندسي پتروشيمي (كد ۳۴۷۷۷)

نانو مهندسي شيمي (كد ۳۴۸۴۱)

مهندسي پليمر (كد ۳۱۱۸۷)

نانو شيمي گرايش نانوپليمر (كد ۳۴۸۴۰)

مهندسي شيمي (تمامی گرايش ها) (كد ۳۱۲۳۵)

طراحي و مهندسي پليمر (كد ۳۴۷۴۱)

مهندسي نفت (كد ۳۱۹۶۰)

مهندسي فرايندهاي پليمريزاسيون (كد ۳۴۸۱۰)

مهندسي پالايش (كد ۳۴۷۷۶)

شيمي آلي (كد ۳۰۶۷۴)

شيمي (تمامی گرايش ها) (كد ۳۰۶۷۱)

شيمي تجزيه (كد ۳۰۶۷۶)

مهندسي بيوشيمي (كد ۳۴۷۷۵)

علوم و تكنولوژي پليمر (كد ۳۴۷۵۰)

مهندسي عمليات صنايع پتروشيمي (كد ۳۳۵۴۹)

شيمي پليمر (كد ۳۰۶۷۵)

طراحي و مهندسي پتروشيمي (كد ۳۳۵۵۰)

 

 

مدارك مرتبط و شرايط رشته ايرانگردي و جهانگردي (كد ۲۳)

 

جهانگردي (كد ۳۴۷۲۸)

مديريت جهانگردي (كد ۳۱۰۴۴)

توريسم (كد ۳۴۷۲۵)

مديريت گردشگري (كد ۳۴۷۶۵)

هتلداري (كد ۳۱۶۸۹)

جغرافيا(برنامهريزي توريسم) (كد ۳۳۴۸۴)

علوم اجتماعي (گرايش: برنامه ريزي گردشگري) (كد ۳۴۷۴۴)

برنامهريزي گردشگري(توريسم) (كد ۳۳۶۰۱)

گردشگري مذهبي (كد ۳۴۷۵۶)

مديريت جهانگردي(گرايشهاي: بازاريابي جهانگردي(كد
۳۴۸۴۸)، برنامهريزي توسعه جهانگردي (كد ۳۴۸۴۹)

علوم جغرافيايي (گرايش: جغرافيا و برنامهريزي گردشگري) (كد ۳۴۷۴۹)

طبيعتگردي (گرايش: اكو توريسم) (كد ۳۲۰۴۴)

 

مدارك مرتبط و شرايط خاص رشته برق، الكترونيك و مخابرات (كد ۲۴)

 

هندسي تكنولوژي الكترونيك (كد ۳۱۱۹۴)

مهندسي تكنولوژي مخابرات (كليه گرايشها) (كد
۳۴۷۹۰)

مهندسي تكنولوژي برق- قدرت (كد ۳۴۷۸۱)

مهندسي تكنولوژي برق (گرايش: شبكه هاي انتقال و
توزيع) (كد ۳۴۱۳۳)

مهندسي تكنولوژي مخابرات (كد ۳۱۲۰۴)

مهندسي فناوري مكاترونيك (كد ۳۴۸۲۶)

مهندسي تكنولوژي كنترل و ابزار دقيق (كد ۳۴۷۸۹)

مهندسي مكاترونيك (كد ۳۱۳۲۳)

مهندسي الكترومكانيك (كد ۳۴۷۷۲)

مهندسي فناوري برق شبكه هاي توزيع (كد ۳۴۸۱۵)

هندسي برق- مخابرات (كد ۳۴۷۷۴)

مهندسي فناوري شبكه هاي انتقال برق (كد ۳۴۸۱۸)

مهندسي الكترونيك (كد ۳۱۱۶۰)

مهندسي فناوري الكترونيك صنعتي (كد ۳۴۸۱۳)

مهندسي مخابرات (كد ۳۳۴۹۱)

مهندسي فناوري ارتباطات و اطلاعات (گرايش هاي:
مخابرات سيار) (كد ۳۴۸۵۰)، مخابرات نوري (كد ۳۴۸۵۱)،
بهره برداري از سيستمهاي مخابراتي (كد ۳۴۸۵۲)

مهندسي كنترل و ابزار دقيق (كد ۳۴۸۳۳)

مهندسي فناوري كنترل- ابزاردقيق (كد ۳۴۸۲۴)

مهندسي برق (كلية گرايشها) (كد ۳۱۱۷۱)

 

 

مدارك مرتبط و شرايط خاص برق، ماشين و تأسيسات كارخانجات (كد ۲۵)

 

مهندسي برق (تمامی گرايش ها) (كد ۳۱۱۷۱)

تأسيسات حرارتي و برودتي (كد ۳۰۲۵۷)

مهندسي مكانيك (كليه گرايشها) (كد ۳۱۳۳۶)

مهندسي مكاترونيك (كد ۳۱۳۲۳)

مهندسي صنايع (كارشناسي فاقد گرايش) (كد ۳۱۲۳۶)

مهندسي تكنولوژي برق (گرايش شبكههاي انتقال و
توزيع) (كد ۳۴۱۳۳)

مهندسي صنايع( گرايش هاي: تكنولوژي صنعتي (كد ۳۴۸۵۳)، توليد صنعتي (كد ۳۴۸۵۴)، برنامه ريزي و تحليل سيستم ها (كد ۳۴۸۵) )

مهندسي فناوري مكاترونيك (كد ۳۴۸۲۶)

مهندسي تكنولوژي ساخت و توليد – ماشين افزار(كد ۳۲۸۷۱)

مهندسي فناوري برق شبكه هاي توزيع (كد ۳۴۸۱۵)

مهندسي فناوري مكانيك – ماشين افزار(كد ۳۴۸۳۰)

مهندسي فناوري شبكه هاي انتقال برق (كد ۳۴۸۱۸)

مهندسي ساخت و توليد (كد ۳۲۷۸۷)

مهندسي تأسيسات (كد ۳۱۹۷۴)

مهندسي فناوري مكانيك (كد ۳۴۸۲۹)

مهندسي تكنولوژي (گرايش: مكانيك نيروگاه) (كد
(۳۴۷۸۰)

 

مدارك مرتبط و شرايط خاص رشته تأسيسات ساختماني (كد ۳۰)

 

مهندسي الكترومكانيك (كد ۳۴۷۷۲)

مهندسي تأسيسات (كد ۳۱۹۷۴)

مهندسي مكانيك (تمامی گرايش ها) (كد ۳۱۳۳۶)

مهندسي فناوري مكانيك – تاسيسات حرارتي و برودتي
(كد ۳۴۸۳۱)

کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

  متقاضیان شرکت در کنکور کارشناسی ارشد، چندر روز پیش از برگزاری این سنجش، باید اقدام به دریافت کارت ورود به جلسه خود نمایند و در صورت عدم دریافت به موقع این کارت، اجازه شرکت در این امتحان را نخواهند داشت.

با توجه به ضرورت این موضوع، الزامی است که داوطلبان از زمان انتشار و نحوه دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد اطلاع داشته، تا هم بتوانند در آزمون شرکت کرده و هم در صورت وجود مغایرت اطلاعات درج شده، آن را ویرایش نمایند.

چنانچه موفق به دریافت و یا ویرایش کارت ورود به جلسه خود نشده اید، می توانید با کارشناسان مجموعه ما تماس گرفته، تا این موضوع را برایتان پیگیری نمایند.

زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

داوطلبان شرکت در آزمون کنکور کارشناسی ارشد، چند روزی پیش از برگزاری این سنجش می توانند اقدام به دریافت کارت ورود به جلسه خود نمایند.

با توجه به این موضوع که این کنکور در تاریخ ۱۱ و ۱۲ اسفند ماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد، ۲ تا ۳ روز، پیش از این تاریخ، لینک دریافت این کارت بر روی وب سایت ثبت نام کنکور ارشد فعال می شود.

زمان انتشار کارت ورود به جلسه ارشد ۱۴۰۲ حدود سه روز قبل از تاریخ برگزاری یعنی از ۷ اسفند ماه خواهد بود که توسط سایت سنجش اعلام شده است.

نکته : در صورت عدم دریافت کارت ورود به جلسه، داوطلب حق شرکت در این آزمون را نخواهد داشت.

با فعال شدن لینک دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد، لینک فوق در این قسمت قرار خواهد گرفت.

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

۱_ وارد وب سایت سازمان سنجش آموزش کشور، به آدرس sanjesh.org شوید.

۲_ گزینهکارشناسی ارشدرا انتخاب نمایید.

۳_ لینکدریافت کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۲را انتخاب کنید.

۴_ از قسمت سمت راستی این صفحه، گزینهورود به سیستمرا انتخاب کنید.

۵_ برای دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ از یکی از ۲ روش، می توانید استفاده کنید؛

_شماره پرونده ۷ رقمی به همراه کد پیگیری ثبت نام

شماره پرونده، کد ملی و سال تولد

ویرایش اطلاعات کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

بر روی کارت ورود به جلسه ارشد، اطلاعات ثبت نامی فرد داوطلب به همراه تاریخ و محل برگزاری آزمون درج شده، که صحیح بودن تمامی این موارد، بسیار ضروری است، زیرا در صورت وجود کوچک ترین اشتباهی، متقاضی نمی تواند در سنجش مربوطه شرکت نماید.

خوشبختانه سازمان سنجش، بستری برای اصلاح چنین ایراداتی در نظر گرفته تا حق هیچ داوطلبی پایمال نشود، ویرایش این اطلاعات هم به صورت حضوری و هم به صورت غیر حضوری امکان پذیر می باشد، اما شرایط خاصی را برای انتخاب هر یک از روش های مربوطه باید در نظر گرفت که می توانید برای اطلاع از آنها، با مجموعه ما تماس گرفته تا کارشناس مربوطه، اطلاعات لازم در این خصوص را، در اختیارتان قرار دهد.

باجه های رفع نقص کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

مراجعه به باجه های رفع نقص کارت ورود به جلسه کارشناسی ارشد، یکی از ضروری ترین اقداماتی می باشد که داوطلبان شرکت در امتحان مذکور در صورت وجود اشتباه در کارت دریافتی خود باید آن را پیگیری نمایند.

در نتیجه، اگر قصد اصلاح برخی اطلاعات مانند زبان رشته امتحانی اول، معلولیت و غیره را دارید، می توانید در مهلت تعیین شده به این باجه ها مراجعه نمایید.

به محض انتشار لیست باجه های رفع نواقص، لینک دانلود آن در این قسمت قرار خواهد گرفت.

نکات مربوط به رفع نواقص کارت

۱_ در صورت وجود مغایرت در اطلاعاتی مانند؛ نام خانوادگی، سال تولد، شماره شناسنامه، کد ملی، معدل کاردانی و کارشناسی، تاریخ و موسسه فارغ التحصیلی مقاطع مذکور، باید تا روز قبل از آزمون به سایت سازمان سنجش مراجعه و از طریق لینک مربوطه اقدام به اصلاح این اطلاعات نمایید.

۲_ امکان تغییر کد و نام رشته امتحانی و محل برگزاری آزمون نیست.

۳_ اگر جزو متقاضیانی هستید که می توانند از سهمیه استفاده نمایند، ولی سهمیه شما توسط ارگان مربوطه تایید نشده، می توانید با ویرایش مجدد اطلاعات خود، ۲ روز بعد از آزمون به ارگان ذیربط، مراجعه کرده تا از وضعیت خود مطلع شوید.

۴_ چنانچه کارت ورود به جلسه شما بدون عکس می باشد، باید با همراه داشتن ۲ قطعه عکس ۳*۴ و اصل کارت ملی و شناسنامه عکس دار خود به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه های رفع نقص استان محل زندگی خود، مراجعه نمایید.

شهریه مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

 


مدارس نمونه دولتی، مدارسی هستند که با هدف بهبود کیفیت آموزش و پرورش در سطح کشور تاسیس شده‌اند. این مدارس با توجه به وضعیت جامعه و نیازهای آن، به دنبال ارائه آموزشی با کیفیت و عالی هستند. در این مدارس، دانش‌آموزان از معلمان مجرب و با تجربه، بهترین منابع و تجهیزات آموزشی و فضاهای مناسب برای یادگیری بهره می‌برند.

باید توجه داشت که هر مدرسه دولتی، شهریه‌ای را به صورت ماهیانه از دانش‌آموزان دریافت می‌کند. این شهریه به عنوان پرداخت هزینه‌های مختلف مربوط به آموزش و پرورش مانند حقوق معلمان، تجهیزات و تاسیسات، تهیه کتاب و مواد آموزشی و هزینه‌های دیگر به کار می‌رود.

شهریه در مدارس نمونه دولتی نیز باید پرداخت شود، اما معمولا میزان آن کمتر از مدارس خصوصی است. همچنین برای دانش‌آموزانی که به دلایل مختلفی از جمله وضعیت مالی خانواده نمی‌توانند هزینه‌های شهریه را پرداخت کنند، امکان ارائه بورسیه توسط دولت وجود دارد.

شهریه مراکز نمونه دولتی برای استان ها و مناطق مختلف، متفاوت بوده و این هزینه بر اساس امکانات موجود در مدارس تعیین می گردد. (در صورت عدم پرداخت این هزینه، نام نویسی دانش آموز لغو خواهد شد)

در ادامه نیز جدولی در خصوص میزان شهریه مدارس نمونه دولتی قرار داده شده است؛

مقطع تحصیلی

زمان آموزشی در مدرسه(ساعت)

حداقل شهریه پرداختی(ریال)

حداکثر شهریه پرداختی(ریال)

ابتدایی

۳۱

۳۵۰۰۰۰۰۰

۷۵۰۰۰۰۰۰

متوسطه اول

۳۸

۴۲۰۰۰۰۰۰

۸۴۰۰۰۰۰۰

متوسطه دوم

۴۲

۴۵۰۰۰۰۰۰

۱۲۰۰۰۰۰۰۰

می توانید برای دریافت اطلاعات بیش تر، با کارشناسان مجموعه مشاوره تلفنی تماس بگیرید.

نحوه پرداخت شهریه مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

پرداخت شهریه در این مدارس الزامی بوده و قبول شدگان نهایی در زمان ثبت نام حضوری باید نسبت به پرداخت هزینه مذکور اقدام نمایند.

گاهی مواردی وجود دارد که خانواده دانش آموز نمی تواند تمام مبلغ را به صورت کامل و یکجا در زمان ثبت نام پرداخت نماید، بنابراین در چنین شرایطی راه حل های مختلفی وجود دارد.

والدین با توجه به شرایط مالی که دارند، می توانند در ابتدای سال تحصیلی، یک سوم و یا نصف شهریه را پرداخت نموده و الباقی مبلغ را قسط بندی نمایند.

نکته مهم در خصوص نحوه پرداخت شهریه مدارس نمونه دولتی این است که تمامی مسئولیت بر عهده کارکنان مدارس می باشد.

تاثیر سهمیه در میزان شهریه مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

فرزندان شهدا، ایثارگران و جانبازان از سهمیه ۱۰ درصدی برای ثبت نام در مدارس نمونه دولتی برخوردار می باشند.

لازم به ذکر است سهمیه دانش آموزان هیچ تاثیری بر پرداخت شهریه مدارس نمونه دولتی نداشته و این سهمیه تنها برای ثبت نام و ورود به این مراکز است.

میزان پرداخت شهریه مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۲ برای تمامی دانش آموزان اعم از سهمیه دار و بدون سهمیه برابر و والدین آن ها باید نسبت به پرداخت شهریه اقدام نمایند.

عوامل تاثیر گذار بر تعیین شهریه مدارس نمونه دولتی

  • میزان امکانات مدارس نمونه دولتی
  • مقدار درآمد در هر منطقه
  • ساعت های آموزشی مدارس نمونه دولتی 
  • شهریه مدارس غیر انتفاعی (شهریه مدارس نمونه دولتی در هر منطقه، یک دوم شهریه مدارس غیر انتفاعی همان منطقه است)

نتیجه گیری

مدارس نمونه دولتی با ارائه آموزش و پرورش با کیفیت و مناسب، به دانش‌آموزان کمک می‌کنند تا در آینده به شغل و زندگی موفقی دست پیدا کنند. همچنین این مدارس با بهره‌گیری از بهترین متخصصان و تجهیزات آموزشی، تلاش می‌کنند تا با ارتقای سطح آموزش و پرورش در کشور، به ساختار و توسعه کشور کمک کنند.

در نهایت، این مدارس به دانش‌آموزان فرصتی را می‌دهند تا بهترین تجربه‌های آموزشی را به دست آورده و با پایه‌های قوی‌تری وارد دوره دبیرستان شوند و در آینده به یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور و حتی جهان درآیند.

فراموش نکنید سهمیه فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران هیچ تاثیری در پرداخت هزینه این مراکز نداشته و تمامی دانش آموزان موظفند که شهریه را به صورت یکجا یا اقساط پرداخت کنند.

چنانچه پس از مطالعه مطالب فوق در زمینه شهریه مدارس نمونه دولتی، همچنان سوال یا ابهامی دارید، می توانید با کارشناسان ما تماس برقرار کرده و پاسخ سوال خود را دریافت نمایید.
منبع 
سهمیه ایثارگری و رزمندگان در کنکور سال تحصیلی 1401-1402

زمان اعلام نتایج کنکور 1402-1403

 

 

طرح شهاب

 

در برخی از مدارس معلمان پایه های چهارم، پنجم، ششم به ارزیابی استعداد دانش آموزان در ۸ حوزه می پردازند. در نظام آموزشی دانش آموزان به رقابت تحصیلی با هم پرداخته اند.

آموزش و پرورش با برگزاری چند نمونه آزمون نظیر استعداد درخشان و نمونه دولتی سطح دانش آموزان را مطابق هوش طبقه بندی کرده و معیار برتری نسبت به بقیه دانش آموزان تعیین کرده است.

در این مقاله به معرفی کامل طرح شهاب، سایت طرح شهاب، فرم طرح شهاب و ثبت نام در این طرح خواهیم پرداخت. چنانچه در رابطه با این طرح سوالی داشتید، می توانید با مشاورین مرکز ما تماس حاصل نمایید و مشکل خود را حل نمایید.

طرح شهاب چیست؟

در اواسط بهمن ماه سال ۱۳۸۶ خبرهایی از اجرایی شدن ایده ای نوین به گوش می رسید که سر انجام از سال ۹۲ در برخی مدارس به صورت آزمایشی آغاز شد. تاکنون با حذف کامل آزمون وروردی پایه ششم به هفتم جایگزین آزمون تیزهوشان این مقطع شده است.

دانش آموزان بعد از پایه ابتدایی برای ورود به مقطع راهنمایی در مرحله اول با پذیرش در آزمون های ورودی مجوز ورود به مدارس نمونه دولتی را دریافت می کردند.

طرح شهاب به معنای شناسایی و هدایت استعدادهای برتر می باشد. طرح شهاب قصد ایجاد محیطی شاد و بدون استرس را دارد. برای ایجاد این طرح نیاز به جداسازی دانش آموزان نیست و آنها می توانند در مدارس عادی تحت نظر معلمان خود مورد ارزیابی قرار بگیرند.

به یکی از مزیت های این آزمون برای دانش آموزان می توان به ایجاد فضای رشد برابر اشاره کرد. در آزمون های سمپاد این حق نادیده گرفته می شود. دانش آموزان ابتدایی زیر نظر معلمان خود همواره از چندین وجه ارزیابی می شوند. از آنجایی که مقطع ابتدایی زیر نظر یک معلم است جمع آوری اطلاعات به آسانی صورت می گیرد.

هر ساله این آزمون در دو دوره متوسطه اول و دوم برگزار می شود.

سایت طرح شهاب همگام

ثبت نام طرح شهاب از سوی مدیر مدرسه و یا معلمان در سایت همگام انجام می پذیرد. آن دسته از افرادی که قصد نام نویسی در این طرح را دارند، ابتدا باید به مسئول مدرسه اطلاع داده و مدارک لازم را به آنها تحویل دهند.

برای وارد شدن به سایت همگام نیاز به یک رمز ورود است، این وظیفه مدیر مدرسه است که از قسمت مدیریت کاربران اقدام به دریافت رمز عبور برای هر یک از معلمان و دانش آموزان کند. در صورتی که رمز عبور خود را فراموش کنید، باید به مدیر مدرسه اطلاع داده و رمز جدیدی را دریافت نمایید.

برای نام نویسی می توانید از طریق کلیک بر روی لینک سایت شهاب وارد بخش مربوطه شده و ثبت نام خود را آغاز کنید.

افرادی که قصد ثبت نام در جشنواره ها و مسابقات را دارند، می توانند در ادامه با نحوه نام نویسی آشنا شوند.

نحوه اجرای طرح شهاب

1.    طرح شهاب برای رشد تمامی دانش آموزان و کشف استعداد آنها طراحی شده است. این طرح توسطبنیاد ملی نخبگان با هدف ایجاد فضای آموزشی برابر در حال اجرا می باشد. طرح شهاب هر ساله از مقاطع چهارم، پنجم و ششم توسط معلمان شروع می شود.

2.    این ارزیابی می تواند به عنوانهدایت تحصیلی دانش آموزان قرار بگیرد و معلم موظف است علاوه بر تدریس دروس پایه به تکمیل فرم شهاب هم بپردازد.

3.    برای هر دانش آموز چک لیستی جدا تهیه می شود و مدیران، معاونان و معلمان ابتدا باید در دوره های آموزشی این طرح شرکت کنند، سپس به شناسایی استعداد دانش آموز در ۸ زمینه بپردازند و چک لیست را تکمیل کنند.

4.    این ۸ حوزه شامل حوزه های کلامی، ریاضی، هنری، فضایی، علوم تجربی، حرکتی، اجتماعی و دینی می باشد. در نتیجه تمامی این اطلاعات جمع آوری شده و به اداره آموزش و پرورش شهرستان ارسال خواهد شد تا به پرونده سوابق تحصیلی دانش آموز اضافه گردد.

نحوه ثبت نام طرح شهاب

ثبت نام طرح شهاب مخصوص معلمان است و نیاز به اقدامی از سوی دانش آموز نیست. در ادامه می توانید نحوه نام نویسی را همراه با عکس مطالعه کرده و ثبت نام خود را تکمیل نمایید.

روش اولآدرس hamgam.medu.ir را سرچ کنید.

روش دومگزینه ورود را در بالا انتخاب کرده و در ادامه کدملی و رمز عبور مدیر را وارد کنید.

روش سوم:سرویس های سناد را لمس کنید.

روش چهارمگزینه بروز رسانی از سناد را انتخاب نموده، تا اطلاعات دانش آموزان به همگام منتقل شود.

روش پنجممراحل فعال کردن عضویت معلمان که باید از طریق مدیر اقدام پذیرد.

روش ششم: گزینه کاربر جدید را انتخاب کنید و نقش خود را تعیین کنید.

روش هفتم: اطلاعات معلم یا دانش آموز را وارد کنید و دکمه ذخیره را بزنید.

نوع کاربری را از میان گزینه های دانش آموز، معلم و در مرحله بعد نام شخص مد نظر خود را انتخاب کنید.

فرم طرح شهاب

  • در مراحل اول باید تمام ویژگی های شخصیتی دانش آموز را سنجیده و سپس باقی مراحل را طی کنید. این برآورد توسط معلم ارزیاب صورت می پذیرد.
  • معلمان ارزیاب دارنده فرم شهاب هستند که سوالات آن به سوالات آزمون رغبت و توانایی شبیه است. این فرم اعدادی از ۱ تا ۴ دارد که دانش آموزان بر حسب آن سنجیده می شوند. بر این اساس که عدد ۱ نشان دهنده این است، که رفتار خاصی در دانش آموز دیده نشده، یا عدد ۴ یعنی دانش آموز دارای همان رفتار می باشد.
  • در ادامه نمونه ای از جدول معلمان ارزیاب قرار داده شده است.

شاخص های سنجش استعداد

 

عدد ۱

چگونه پیج خود را به بیزنس پروفایل اینستاگرام تبدیل کنیم؟

  

همانگونه که اینستاگرام رکورددار یکی از پرمخاطب ترین شبکه های اجتماعی میباشد درنتیجه در راستای حفظ این محدودیت، هرچند وقت یک بار با آپدیت های جدید کاربران خود را غافلگیر میکند. در سال سال ۲۰۱۶ این پلتفرم قابلیت جدیدی با نام بیزنس پروفایل اینستاگرام را به مخاطبان خود معرفی نمود. این قابلیت برای کسب و کارهایی در نظرگرفته شده که جهت گسترش موضوع کاری خود از پلتفرم اینستاگرام استفاده میکنند در نتیجه دست کاربر جهت استفاده از پروفایل تجاری اینستاگرام بازتر میشود.

تجاری کردن اکانت اینستاگرام برای افرادی که از طریق این شبکه اجتماعی فروش انجام میدهند، لازم است. درواقع بیزنس پروفایل اینستاگرام مناسب اشخاصی است که هدف آنها از ساخت حساب کاربری در اینستا، برندسازی از کسب و کار خود و کسب درآمد می باشد.

توجه نمایید که اگر نوع اکانت کسب و کارها تجاری باشد امکانات بیشتری نسبت به پیج های شخصی خواهد داشت. در ادامه ی این مطلب آموزش تبدیل اکانت به بیزنس پروفایل اینستاگرام را به صورت کامل شرح داده ایم.

بیزینس پروفایل اینستاگرام چیست ؟

چنانچه میخواهید یک بیزنس پروفایل برای کسب و کار خود داشته باشید، و کسب و کار خود را از این طریق به مخاطبان معرفی کنید و محصولات و خدمات خود را در اینستاگرام به فروش برسانید، در ابتدا باید با قابلیت بیزنس اکانت اینستاگرام آشنایی داشته و از امکانات مختلف آن آگاه باشید.

تبدیل اکانت شخصی به صفحه تجاری (یا همان Business Profile اینستاگرام ) به شما امکانات مفید و ویژه ای را در بخش مدیریت صفحه خود ارائه خواهد داد. این امکانات میتواند به فروش بیشتر شما کمک کرده و اکانت کاری شما را از دیگر رقبا در زمینه کسب و کار خود متمایز میکند.

لازم به ذکر است که تبدیل اکانت شخصی به بیزنس پروفایل اینستاگرام هیچ هزینه ای نخواهد داشت و میتوانید به صورت رایگان حساب کاربری خود را به اکانتی با قابلیت های تجاری تبدیل نمایید.

تبدیل اکانت معمولی به بیزنس اکانت اینستاگرام

برای تبدیل اکانت معمولی به پروفایل تجاری اینستاگرام، باید یک صفحه فیسبوک داشته و ادمین آن نیز خودتان باشید، سپس جهت تبدیل اکانت شخصی به بیزنس پروفایل اینستاگرام، مراحل زیر را قدم به قدم طی کنید:

ابتدا وارد حساب کاربری اینستاگرام خود شوید.

در قسمت Account Settings، گزینه Switch to Business Profile را لمس نمایید.

در این قسمت از شما درخواست میشود وارد اکانت فیسبوک خود شوید.

بعد از مشخص شدن حساب فیسبوک موردنظر، شما به صفحات فیسبوکی که مدیریت آنها به عهده این حساب میباشد دسترسی خواهید داشت و باید صفحه فیسوک مدنظر خود را انتخاب نمایید.

توجه کنید که این صفحه از این پس به اکانت تجاری اینستاگرام شما متصل خواهد بود و امکان اتصال آن به هیچ حساب دیگری وجود ندارد.

مزایای بیزینس پروفایل اینستاگرام

بیزنس پروفایل اینستاگرام قابلیت ها و مزایای گوناگونی را در اختیار مالک حساب قرار خواهد داد که در ادامه به بررسی این مزایا خواهیم پرداخت.

۱- دکمه ای برای ارتباط با شما (contact button)

بی شک این بهترین قابلیت اکانت تجاری اینستاگرام میباشد زیرا مهم ترین نیاز یک کسب و کار امکان برقراری ارتباط با مشتری است که در هر زمان و مکان، مخاطبان بیزنس پروفایل شما با زدن یک دکمه تماس در صفحه اینستاگرامتان با شما ارتباط گرفته و در طولانی مدت به افزایش فروش و یا ارائه خدمات در پروفایل تجاری شما کمک بسزایی خواهد شد.

در نتیجه با تغییر اکانت شخصی به بیزنس پروفایل اینستاگرام، دکمه تماس (Contact) در قسمت بالای پروفایل شما قرار خواهد گرفت و با استفاده از آن میتوانید آدرس، شماره تلفن و ایمیل مرتبط با کسب و کار خود را نوشته و به راحتی در دسترس مخاطبان خود قرار دهید.

چنانچه قصد استفاده از بیزنس پروفایل اینستاگرام خود را دارید، پیشنهاد ما به شما این است که حتما از این قابلیت استفاده نمایید و حتی در کپشن هایی که برای پست های خود مینویسید، مخاطبان خود را از وجود این گزینه مطلع کرده و آنها را در جریان بگذارید.

۲- ابزار آنالیز پست‌ها و مخاطبان ( Instagram Insights )

به عنوان مالک یک اکانت تجاری اینستاگرام، شما باید کاربران خود را بشناسید و توانایی تحلیل رفتار کاربری آنان را داشته باشید. علاوه بر رفتار مخاطب، لازم است از بازخورد پست هایی که به اشتراک میگذارید آگاهی داشته باشید. در نتیجه یکی از قابلیت های پروفایل تجاری اینستاگرام، امکان تحلیل و آنالیز مخاطبان صفحه میباشد.

استفاده از این قابلیت این امکان را به شما میدهد که به اطلاعات دقیقی در رابطه با کاربران خود دسترسی داشته باشید، که این اطلاعات شامل سن، جنسیت، بیشترین زمان آنلاین بودن، موقعیت جغرافیایی و… می باشند. جالب است بدانید با فعال کردن این قابلیت در اکانت تجاری اینستاگرام، امکان این را خواهید داشت که به بررسی آمار دقیق هر یک از پست های خود بپردازید و جهت رشد پیج و شناخت سلیقه کاربر اقداماتی انجام دهید. البته توجه داشته باشید که این تجزیه و تحلیل تنها شامل پست های بعد از تغییر به Business Profile می باشد. در تصویر زیر شما میتوانید قسمت آنالیز Instagram Insights ) اکانت تجاری اینستاگرام را مشاهده نمایید.

۳- قرار دادن لینک در استوری اینستاگرام

همانطور که میدانید نحوه تبادل مالکان اکانت هایی با موضوع کسب و کار و به صورت کلی اکانت های تجاری، علاوه بر دایرکت از طریق اپلیکشن های ثالث امکان پذیرخواهد بود. درنتیجه شما میتوانید از این قابلیت پروفایل تجاری اینستاگرام استفاده نموده و لینک مربوط به راه های ارتباطی را در استوری نیز آپلود نمایید، البته توجه داشته باشید که تنها پروفایل های تجاری اینستاگرام که بیش از ۱۰.۰۰۰ فالوور دارند میتوانند از این امکان استفاده نمایند.

۴- ایجاد تبلیغ ( Instagram ads )

یکی دیگر از قابلیت های پروفایل تجاری اینستاگرام، آسان بودن در نحوه تبلیغ میباشد، به این صورت که شما میتوانید هر یک از پست های اکانت اینستاگرام خود را تبدیل به یک بنر تبلیغاتی کرده ( به اصطلاح آن را پروموت کنید) و از بازخورد آن شگفت زده شوید.

برای انجام این کار کافیست روی پست موردنظر خود کلیک کرده، سپس گزینه Promote را انتخاب کنید. (لازم به ذکر است که این گزینه برای ایران فعال نیست.

معایب بیزینس پروفایل اینستاگرام

با توجه به اینکه تبدیل اکانت شخصی به بیزنس پروفایل اینستاگرام دارای فوایدبسیاری میباشد، اما باید توجه نمایید که دو محدودیت برای شما اعمال خواهد کرد. (محدودیت هایی که در پیج های شخصی یا همان حساب های عادی اینستاگرام با آنها رو به رو نخواهید بود.)

اکانت تجاری را نمیتوانید خصوصی یا private کنید:

پروفایل های شخصی در اینستاگرام، عمومی یا خصوصی هستند اما امکان خصوصی کردن یک اکانت تجاری اینستاگرام وجود ندارد. البته این موضوع نیز حائز اهمیت است که کسی نمیخواهد محصول یا خدمات خود را فقط برای دوستان خود معرفی کند، بلکه میخواهد با معرفی کالا و یا ارائه خدمات خود به اشخاص بیشتر، مشتری های بیشتری را جذب کرد و محصولات و خدمات خود را به افراد بیشتری عرضه کرده و بازدید بیشتری نیز داشته باشد.

امکان اتصال حساب تجاری به چند اکانت فیسبوک وجود ندارد :

پروفایل تجاری اینستاگرام تنها میتواند به یک صفحه فیسبوک متصل شود، اما پروفایل شخصی میتواند به چندین صفحه فیسبوک متصل شود.

درنتیجه چنانچه محصول یا برند شما در چندین زمینه مجزا در حال فعالیت است که توسط صفحات مختلف فیسبوک نیز در حال فعالیت است، قطعا نبود این قابلیت را متوجه خواهید شد. البته نکته قابل توجه این است که به دلیل کم بودن کاربران فارسی زبان در فیسبوک و فیلتر بودن آن در ایران، نباید عدم وجود این قابلیت برای شما حائز اهمیت باشد.

کلام آخر

به طورکلی چنانچه صاحب کسب و کاری هستید، حتما اکانت خود را به بیزنس پروفایل اینستاگرام تبدیل نمایید. زیرا این کار باعث میشود نسبت به بقیه رقبای هم صنف خود برتری یافته، همچنین میتوانید با مشتریان خود بیشتر آشنا شده و با استفاده از امکانات اکانت تجاری اینستاگرام، عملکرد کاربران را تجزیه و تحلیل کرده و روز به روز فعالیت خود را با سلیقه مخاطب همسو کرده درنتیجه بازخورد بهتری را در پروفایل تجاری خود شاهد باشید.

ممکن است هنگام تبدیل پیج شخصی به اکانت تجاری، در مرحله انتخاب حساب فیسبوک دچار مشکل شوید و با توجه به اهمیت حساب تجاری، میتوانید جهت انجام این کار با کارشناسان پشتیبان اینستاگرام مرکز ما ارتباط گرفته که اقدامات لازم و مفید را در راستای تبدیل بیزنس پروفایل اینستاگرام شما انجام دهند.

نحوه بازیابی دایرکت اینستاگرام

خوشبختانه روش های بسیاری جهت بازیابی دایرکت اینستاگرام وجود دارد، بنابراین چنانچه به هر دلیلی چت های دایرکت خود را پاک کرده و یا از دست داده اید، و در صدد ریکاوری پیام های دایرکت اینستاگرام خود هستید، ادامه مطلب را مطالعه نمایید. یکی از روش های موثر جهت بازیابی پیام های حذف شده دایرکت اینستاگرام، دانلود دیتای مورد نظر از اپلیکیشن اینستاگرام می باشد، که توسط ایمیل برای کاربران ارسال خواهد شد. روش دیگری که جهت بازیابی چت دایرکت اینستاگرام وجود دارد، اتصال حساب اینستاگرام به حساب فیسبوک است.

جهت بازیابی پیام های دایرکت اینستاگرام، میتوانید از طریق وب‌ سایت رسمی اینستاگرام نیز اقدام نمایید. در ادامه مقاله نحوه بازیابی دایرکت اینستاگرام را توسط سه روش ذکر شده به صورت کامل بیان خواهیم کرد.

نحوه بازیابی دایرکت اینستاگرام

اپلیکیشن اینستاگرام این امکان را در اختیار کاربران خود قرار داده که از پیامهای خود و حساب کاری شان بتوانند نسخه پشتیبان یا بک آپ تهیه نمایند. نسخه پشتیبان ( بک آپ ) علاوه بر محافظت از پیام های شما، این امکان را دارد انواع فایل های دیگر، از جمله؛ تصاویر، ویدئو ها، کامنت ها و حتی لایک ها نگهداری نماید. بنابراین با کمک پشتیبانی، بازیابی دایرکت اینستاگرام ممکن خواهد شد برای انجام این کار باید مراحل متفاوتی انجام شود که در ادامه مطلب به بررسی آنها می پردازیم. در اولین قدم شما باید آخرین نسخه اینستاگرام را دانلود نموده و نصب نمایید پس از اجرای برنامه اینستاگرام وارد تنظیمات شوید:

در این قسمت گزینه امنیت security را انتخاب نمایید.

سپس گزینه download data را لمس کنید.

در این قسمت از شما درخواست ایمیل می شود که باید همان ایمیلی را وارد نمایید که در ابتدای ثبت نام در اینستاگرام وارد کرده اید، پس از اینکه ایمیل خود را وارد نمودید گزینه request download را انتخاب کنید.

رمز عبور اینستاگرام خود را در جایگاه مشخص شده وارد نموده و گزینه next را لمس نمایید.

با کلیک روی گزینه Done پس از نیم ساعت تا یک ساعت ایمیلی برای شما ارسال خواهد شد. ایمیل را باز کرده و روی گزینه دانلود دیتا کلیک نمایید.

ایمیل در مرورگر شما باز خواهد شد در پنجره جدید باید نام کاربری اینستاگرام خود را به صورت صحیح و بدون غلط املایی وارد نموده و شاهد استارت دانلود دایتا باشید در این شرایط پیام های حذف شده دایرکت اینستاگرام شما بازیابی می شود.

بازیابی پیامهای حذف شده دایرکت اینستاگرام با فیسبوک

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که چگونه پیام ها و دایرکت های قبلی و پاک شده اینستاگرام خود را ببینیم. در واقع به دنبال راه حلی جهت بازیابی دایرکت اینستاگرام هستید همانگونه که در ابتدای محتوا اشاره کردیم، جهت انجام این کار راه حل ها و روش های مختلفی وجود دارد که به توضیح هر یک خواهیم پرداخت.

چنانچه احساس میکنید روش قبل جهت بازیابی چت دایرکت اینستاگرام برای شما کار ساز نیست، می توانید راه حل دیگری را برای بازیابی و دیدن پیام های قبلی دایرکت امتحان نمایید. در این روش که جهت بازیابی پیام های پاک شده دایرکت اینستاگرام به کار میرود برای افرادی مناسب است، که دارای یک حساب کاربری در پلتفرم فیسبوک هستند. بیشتر اشخاصی که کسب و کار خود را با اکانت اینستاگرام و فیسبوک خود انجام می دهند و به فعالیتهای تجاری در این دو پلتفرم محبوب مشغول هستند، حساب کاربری اینستاگرام خود را به فیسبوک متصل کرده اند. البته ممکن است فارغ از کسب و کار خود حساب اینستاگرام خود را به فیسبوک متصل کرده باشید که می‌توانید از این فرصت استفاده نموده، و ریکاوری پیام های دایرکت اینستاگرام خود بپردازید. نحوه بازیابی دایرکت اینستاگرام با استفاده از این روش به صورت می باشد که باید ابتدا به حساب کاربری خود در صفحه فیسبوک وارد شده سپس وارد قسمت inbox شوید، در این مرحله امکان مشاهده پیام های خود را خواهید داشت. پس از ورود به قسمت پیام های ورودی از پنل سمت چپ روی گزینه instagram direct کلیک نمایید. در این بخش شما خواهید دید چرخ هایی که تا بحال با اشخاص کرده‌اید در این پنجره برای شما نمایش داده می شود. روش بسیار ساده بوده و خیلی از اشخاص ترجیح می دهند از این راه بازیابی پیام های دایرکت اینستاگرام خود بپردازد تصویر زیر خلاصه‌ای از این فرآیند و بازیابی پیام های اینستا از طریق فیس بوک می باشد.

ریکاوری پیام های دایرکت اینستاگرام از طریق سایت

با توجه به اینکه نرم افزار های خاصی جهت ریکاوری پیام های اینستاگرام معرفی نشده اند روش های انجام این کار چندان زیاد نیستند. البته این موضوع نشان دهنده امنیت بالای اینستاگرام و سرور های اصلی این پلتفرم میباشد.

در بخش قبلی دو روش موجود را برای شما به صورت کامل بیان کردیم یکی از این روش ها رفتن به برنامه اینستاگرام و دانلود دیتای مدنظر بوده که در قالب ایمیل برای شما ارسال خواهد شد، روش تخم مرغ اتصال حساب اینستاگرام به حساب فیسبوک شخصی شماست که در مقایسه با روش قبل، دردسرهای کمتری داشته و به راحتی انجام می شود. چنانچه به دنبال روش ثالث جهت ریکاوری دایرکت اینستاگرام هستی راه حلی وجود دارد که شباهت زیادی به روش اول دارد در این روش از بازیابی تب دایرکت اینستاگرام شما باید از طریق رایانه خود وارد عمل شویم ابتدا از طریق کامپیوتر خود وارد سایت اصلی اینستاگرام شده و سپس مانند روش قبل به بخشهای تنظیمات و سپس پرایوسی سکوریتی ضربه بزنید سپس تمامی مراحل گفته شده در قسمت قبل را طی نمایید.

کلام آخر

یه طور کلی پلتفرم اینستاگرام این امکان را برای کاربران خود فراهم نموده که، پس از حذف دایرکت خود، در صورت نیاز امکان برگرداندن پیام ها وجود داشته باشد. لذا برای گرفتن بک آپ از پیامهای دایرکت خود می توانید از راه حل های مقاله استفاده نموده و دیتای مورد نظر را دانلود نمایید.

همچنین میتوانید جهت بازیابی پیام های دایرکت اینستاگرام خود با کارشناسان مجموعه تماس گرفته و در کوتاه ترین زمان دایرکت های حذف شده ی خود را دریافت نمایید.

 

صفحه قبل 1 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 صفحه بعد